Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ontbrekende pugins installeren  (gelezen 599 keer)

molenaar_bas

  • Gast
Ontbrekende pugins installeren
« Gepost op: 2007/09/09, 21:47:06 »
Hoi,

Ik heb een vraag na aanleiding van het installeren van een ontbrekende plugin voor totem. Totem kon de film (Team America) die ik gedowload had niet openen en stelde voor om zelf op zoek te gaan naar de juiste plugins. Even later kreeg mogelijk geschikte plugins (gstreamer) waarmee het zou moeten lukken. Voordat ik aan het installatieproces kon beginnen werd ik gewaarschuwd aangezien het niet geverifieerde pugins betrof. Ik heb de 'gok' genomen en ze toch maar geinstalleerd, je wilt je film immers wel kijken..

Maar daar zit gevoelsmatig het euvel: Ik ben namelijk niet zo'n gokker. Ik zit nu dus met twee vragen:

1. Hoe te handelen bij zo'n waarschuwing? Je loopt immers een mogelijk risco wat niet wilt zeggen dat het per definitie foute boel is.

2. Is de kwaliteit en betrouwbaarheid van de software op de een of andere manier te contoleren?

BONUS: Hoe kan ik er zeker van zijn dat wat ik zojuist heb geinstalleerd geen spyware of andere narigheid bevat?

Ik had de film trouwens beter meteen in VLC kunnen openen want ook met de plugins bleef het scherm in Totem zwart.


Groetjes,


Bas.

Offline Duckie

  • Lid
Ontbrekende pugins installeren
« Reactie #1 Gepost op: 2007/09/09, 22:16:03 »
Zolang je je maar aan de standaard repositories houdt loop je eigenlijk weinig tot geen risico.
Dat je een waarschuwing kreeg heeft denk ik meer te maken met bepaalde wetgevingen in sommige landen dan met onveilige software.

Met betrekking op je probleem met het zwarte venster in Totem: dat kan gebeuren als je Compiz draait.
Het is op te lossen door de instellingen te veranderen met behulp van "gstreamer-properties".
Hierover is al veel geschreven op het forum. Gebruik de zoek-functie maar eens, dan kom je heel wat tegen over dit onderwerp.
____________________________________________