Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: waar staan geinstaleerde programma's ??  (gelezen 1625 keer)

Offline morjos

  • Lid
waar staan geinstaleerde programma's ??
« Gepost op: 2013/11/16, 13:06:09 »
Hallo aan allen,

Waar en in welke map vind ik de geinstaleerde programma's in Ubuntu ???

Als ik bv een torrent download, krijg ik het ven ster "openen met" en bij mij als standaard K-Torrent.

Nu gaat die K-Torrent bij mij zéér traag, dus wil ik openen met Qbittorrent of Transmission, maar wanneer ik dan klik op "ander" gaat een venster open met ellerlei mappen ( root, boot en wat al meer) maar vind daar nergens de programma's.

Kan iemand me zeggen waar ik moet kijken....heb al vanalles aangeklikt maar nooit het goede.

Alvast dank

Re: waar staan geinstaleerde programma's ??
« Reactie #1 Gepost op: 2013/11/16, 13:22:15 »
/usr/bin/ staan de meeste geïnstalleerde programma's.

Offline morjos

  • Lid
Re: waar staan geinstaleerde programma's ??
« Reactie #2 Gepost op: 2013/11/16, 14:24:11 »
Dank U, Vistaus....maar overzichtelijk is anders. Hier is Windows toch gemakkelijker.......maar we blijven Linux trouw ;)

Offline jolo

  • Lid
Re: waar staan geinstaleerde programma's ??
« Reactie #3 Gepost op: 2013/11/16, 16:09:23 »
Als ik bv een torrent download, krijg ik het ven ster "openen met" en bij mij als standaard K-Torrent.
Had je die het laatst geïnstalleerd? Want als ik hier in Ubuntu 13.10 via Softwarecentrum qBittorrent installeer, is die direct de standaard Bittorrent-client. Of klik anders met de rechter muisknop op een gedownloade torrent bestand > Eigenschappen. Dan klik je op tabblad Openen met. Als qBittorrent niet de Standaardtoepassing is, staat deze wellicht bij de Aanbevolen toepassingen.

Verder kun je de geïnstalleerde programma's beter zoeken in de map, die joop905 had geadviseerd in http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/ubuntu-studio-onenigheid-met-de-werkbalk/msg889991/#msg889991

Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Offline jan11000

  • Lid
Re: waar staan geinstaleerde programma's ??
« Reactie #4 Gepost op: 2013/11/16, 16:34:15 »
Wat jij ziet is in je browser(firefox, in firefox kun je dit instellen), daar hetzelfde invullen als wat je onder je start icoon vind, bijv ,
transmission-gtk %U
transmission-gtk

Een van de 2 proberen.
transmission-gtk %U heb ik uit de start icoon gehaald die ik op het bureaublad even had gezet.