Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Add-on 'New Tab Homepage' in Firefox werkt niet  (gelezen 1019 keer)

Add-on 'New Tab Homepage' in Firefox werkt niet
« Gepost op: 2019/01/30, 23:46:35 »
Ik vind het erg fijn als mijn homepage ook verschijnt als ik een nieuwe tab aanmaak in Firefox. Ik installeerde daarnet een nieuwe versie van Ubuntu (Bionic Beaver), en plaatste in Firefox de add-on 'New tab Homepage', die ik voorheen ook gebruikte.
Echter, hij blijkt niet te werken. Als ik een nieuwe tab aanmaak dan krijg ik een pop-up met de waarschuwing:

 Uw nieuwe tabblad is gewijzigd.
 Een extensie, New Tab Homepage, heeft de pagina die u ziet bij het openen van een nieuw tabblad gewijzigd.
 [Extensie uitschakelen]  [Wijziging behouden]

Uiteraard wil ik de extensie niet uitschakelen, dus klik ik op 'wijziging behouden'. Maar dan werkt hij niet; ik krijg  daarna in de nieuwe tabbladen alleen een zin 'Extensie (New Tab Homepage)' in het begin van de zoekregel; verder is het nieuwe tabblad helemaal blanco.

Ik denk dat er ergens een veiligheids-instelling te streng is afgesteld, die voorkomt dat ongewenste tabbladen worden aangemaakt. Terwijl dat in dit geval nou juist de bedoeling is. Ik vermoed dat ik het dus ergens in mijn voorkeuren zal moeten aanpassen, maar waar? Ik kon het juiste plekje niet vinden. Iemand een idee?

BvD,
Erik Wannee.

Offline ajjp

  • Lid
Re: Add-on 'New Tab Homepage' in Firefox werkt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2019/01/31, 09:05:25 »
Waarom stel je dit niet in Firefox zelf in?
Instellingen (hamburger) > voorkeuren > startpagina. Nu kun je -bijna bovenaan- instellen wat je wilt bij "Nieuwe tabbladen".

Offline peer

  • Lid
Re: Add-on 'New Tab Homepage' in Firefox werkt niet
« Reactie #2 Gepost op: 2019/01/31, 10:54:14 »
volgens mij heb je bij 'nieuwe tabbladen' alleen de mogelijkheid 'blank page' of 'Firefox home'

Offline vanadium

  • Lid
Re: Add-on 'New Tab Homepage' in Firefox werkt niet
« Reactie #3 Gepost op: 2019/01/31, 11:02:06 »
volgens mij heb je bij 'nieuwe tabbladen' alleen de mogelijkheid 'blank page' of 'Firefox home'
...en Custom URLs... als je eens bij Voorkeuren - Homepage kijkt.

Offline peer

  • Lid
Re: Add-on 'New Tab Homepage' in Firefox werkt niet
« Reactie #4 Gepost op: 2019/01/31, 12:45:36 »
bij 'new window' heb je custom url's
bij 'new tab' heb je die niet.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Add-on 'New Tab Homepage' in Firefox werkt niet
« Reactie #5 Gepost op: 2019/01/31, 12:57:27 »
bij 'new window' heb je custom url's
bij 'new tab' heb je die niet.
Dat klopt, Peer. Ik was weer wat te snel.
Als 'boete' heb ik "New Tab Homepage" ook eens getest, en inderdaad: werkt voor het ogenblik niet (meer). erzijn echter heel wat mogelijkheden. Kijk eens naar "New Tab Override". Ook een "lichte" extensie, die het wel goed doet.

Offline Cme

  • Lid
Re: Add-on 'New Tab Homepage' in Firefox werkt niet
« Reactie #6 Gepost op: 2019/01/31, 13:54:32 »
Hoi Erik
Een dergelijk probleem had ik ook. Ik had voorkeuren Ffox ingesteld op 'openen in nieuwe tabbladen'. Dit werkte niet in de versie Bionic Beaver. Mijn probleem was ook dat ik geen rechtermuisknop bediening had. Mijn probleem heb ik opgelost met de volgende aanwijzingen op/in:
https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=104914.msg1028463#msg1028463
Misschien heb je hier iets aan, mij hielp het.
HP Pavilion Laptop 15 met Ubuntu 22.04 en Xubuntu 22.04 (Geen Windows)

Offline ajjp

  • Lid
Re: Add-on 'New Tab Homepage' in Firefox werkt niet
« Reactie #7 Gepost op: 2019/01/31, 15:45:55 »
Citaat
volgens mij heb je bij 'nieuwe tabbladen' alleen de mogelijkheid 'blank page' of 'Firefox home'
Ik heb het boetekleed al aangetrokken ...

Offline vanadium

  • Lid
Re: Add-on 'New Tab Homepage' in Firefox werkt niet
« Reactie #8 Gepost op: 2019/01/31, 19:20:44 »
Citaat
volgens mij heb je bij 'nieuwe tabbladen' alleen de mogelijkheid 'blank page' of 'Firefox home'
Ik heb het boetekleed al aangetrokken ...
Ben ik tenminste niet alleen om in de woestijn boete te gaan doen.  =D

Re: Add-on 'New Tab Homepage' in Firefox werkt niet
« Reactie #9 Gepost op: 2019/02/01, 13:50:00 »
Ik heb het eens geprobeerd met 'New Tab Override', maar die blijkt ook niet te werken. Daarmee krijg ik elke keer dat ik een nieuwe tab aanmaak, daarin niet mijn startpagina maar de instellingspagina van deze add-on te zien. En dat gaat snel vervelen  :|

Toen probeerde ik 'Change new tab', en ook die lijkt niet (meer) te werken. Bij het aanmaken van de eerste tab krijg ik een klein popupje waarin ik de URL van de nieuwe tab kan instellen. Daarin vulde ik de URL (in dit geval het file-adres van mijn startpagina op mijn eigen computer) is, en vervolgens... gebeurde er niets.

Vervolgens probeerde ik het met 'Custom New Tab Page'. Daarin kun je onderaan de gewenste URL invullen en de naam die op het tabblad moet komen te staan. Helaas... ook dat werkte niet. Ik lees in de specificatie dat de URL met 'http' of 'https' moet beginnen. Misschien ligt daar het probleem, want mijn startpagina staat op mijn eigen computer en begint daarom met 'file:///home/ '

Toen installeerde ik 'CobiNewTab' (slechts 5 gebruikers en geen recensies, maar je weet maar nooit): Ik kon instellen welke pagina ik wilde hebben op de nieuwe tab, maar je raadt het al... Geen effect.

Ik denk dus dat er echt een of andere beveiliging in de Nieuwe Ubuntu zit, die dergelijke pogingen van add-ons om nieuwe tabs te vullen, blokkeert. En kennelijk zijn de huidige add-ons niet in staat om dat te omzeilen.
Of moet ik zelf misschien ergens in mijn voorkeuren van Firefox iets aanpassen waarmee het wel lukt?
« Laatst bewerkt op: 2019/02/01, 13:52:07 door Erik Wannee »

Offline vanadium

  • Lid
Re: Add-on 'New Tab Homepage' in Firefox werkt niet
« Reactie #10 Gepost op: 2019/02/01, 14:34:11 »
Soms kan het nuttig zijn je gewoonten aan te passen aan de software in plaats van de software aan je verlangens. Je homepage verschijnt bij elk nieuw venster van firefox. Is het echt nodig dat dit ook gebeurt telkens je een nieuwe tab opent? Je kan nog steeds terug een "Home" knop toevoegen, dan is je home page slechts 1 klik weg. Vergeet ook de "Alt"+"Home" toets niet, die je naar de home page brengt als, en enkel als, je die nodig hebt.

Re: Add-on 'New Tab Homepage' in Firefox werkt niet
« Reactie #11 Gepost op: 2019/02/01, 15:13:11 »
Tja, als het echt niet lukt dan moet ik dat ongerief voorlopig maar op de koop toe nemen om steeds bij het openen van een nieuwe tab meteen daarna op de home-knop te moeten klikken. Comfortabel is het niet, en ik hoop dat uiteindelijk een van de genoemde add-ons zo wordt aangepast dat hij weer doet waarvoor hij ontworpen was. Of totdat een nieuwe update van Firefox deze optie zelf biedt natuurlijk; zo exotisch lijkt het me niet om bij voorkeuren > startpagina > Nieuwe tabbladen een derde optie 'startpagina' toe te voegen.
« Laatst bewerkt op: 2019/02/01, 15:15:52 door Erik Wannee »