Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 6.10 wil niet installeren  (gelezen 7492 keer)

Offline mcgyver

  • Lid
Ubuntu 6.10 wil niet installeren
« Reactie #50 Gepost op: 2007/05/17, 08:10:07 »
Ik raad altijd een alternate install aan. Is heel simpel. Je mag me mailen dan help ik je 1 on 1.

Cobuntu

  • Gast
Ubuntu 6.10 wil niet installeren
« Reactie #51 Gepost op: 2007/05/17, 20:23:42 »
Hallo,

ik heb 2 vragen over de partities.

Vraag 1:

Wat voor invloed heeft het voor het vergroten van de root partitie? Bijvoorbeeld 10 GB?

Vraag 2:

Wat voor invloed heeft het voor het vergroten van de swap area? Bijvoorbeeld 2 GB?

Wordt de computer sneller nadat ik het aantal GB's heb vergroot? Ik heb namelijk het gevoel van niet. Zou iemand evt. willen plaatsen op welke hoeveelheden GB's Ubuntu het snelst functioneert? Wat is het nut om alles op de maximale hoeveelheden te zetten?

Bij voorbaat bedankt voor de hulp ;)

Met vriendelijke groet,


Cobuntu

Offline Mario

  • Lid
Ubuntu 6.10 wil niet installeren
« Reactie #52 Gepost op: 2007/05/17, 21:22:11 »
voor mij werkt het volgende:- XP= 10Gb
                                        - DATA -XP= 50Gb
                                        - swap-windows = 5Gb
                                        - rootpartitie 1 =10Gb testversie
                                        - homepartitie 1 = 5Gb instellingen testversie
                                        - rootpartitie 2 =10Gb stabiele versie
                                        - homepartitie 2 = 5Gb instellingen stabiele versie
                                        - DATA-partitie Linux= rest van de schijf
                                        - Linux-swap = 5Gb
voor swap wordt 2*RAM aangeraden
PC:Intel dual core 6600 2.4Ghz-Abit AB9-nvidia GeForce 9600 GT-
dual-boot : Debian Lenny - Windows 7
Alle beschrijvingen van de werkelijkheid zijn tijdelijke veronderstellingen

Cobuntu

  • Gast
Ubuntu 6.10 wil niet installeren
« Reactie #53 Gepost op: 2007/05/17, 21:30:22 »
Citaat van: mario
voor mij werkt het volgende:- XP= 10Gb
                                        - DATA -XP= 50Gb
                                        - swap-windows = 5Gb
                                        - rootpartitie 1 =10Gb testversie
                                        - homepartitie 1 = 5Gb instellingen testversie
                                        - rootpartitie 2 =10Gb stabiele versie
                                        - homepartitie 2 = 5Gb instellingen stabiele versie
                                        - DATA-partitie Linux= rest van de schijf
                                        - Linux-swap = 5Gb
voor swap wordt 2*RAM aangeraden
Hallo Mario,

bedankt voor je reactie! Merk jij dan misschien ook dat je Ubuntu sneller is dan hij normaal zou zijn? Want ik neem aan als je bij de Ubuntu de standaard dingen laat staan bij de installatie (swap 1 GB, Root 6 GB) dat linux dan snel en goed werkt. Dus even in het kort: heeft het verhogen van de grootes van hjet aantal GB's bij home, swap, root etc. een (zwaar) effect op je Ubuntu besturingsysteem?

mvg,


Cobuntu

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Ubuntu 6.10 wil niet installeren
« Reactie #54 Gepost op: 2007/05/17, 21:40:44 »
Geen enkel effect op de snelheid. Hoe zou dat ook kunnen? Alleen als je swap kleiner is dan je RAM misschien. Maar verder heeft het absoluut geen snelheidseffect. Waarom denk je, dat dat wel zo zou zijn?

Cobuntu

  • Gast
Ubuntu 6.10 wil niet installeren
« Reactie #55 Gepost op: 2007/05/17, 21:45:58 »
Citaat van: pjotr123
Geen enkel effect op de snelheid. Hoe zou dat ook kunnen? Alleen als je swap kleiner is dan je RAM misschien. Maar verder heeft het absoluut geen snelheidseffect. Waarom denk je, dat dat wel zo zou zijn?
Hallo Pjotr123,

Okay. Dankje voor dit antwoord. Dit is wat ik wilde weten.

mvg.

Cobuntu

Offline Mario

  • Lid
Ubuntu 6.10 wil niet installeren
« Reactie #56 Gepost op: 2007/05/17, 21:57:27 »
moeilijk te zeggen deze pc heeft hier 2Gb geheugen  en het gebeurd zelden dat het swapgeheugen aangesproken wordt enkel bij een serieuze printopdracht of het bewerken van tekeningen.
Met commando in terminal kun je het geheugengebruik bekijken
grootte rootpartitie en home speelt geen enkele rol bij snelheid  de vermelde waarden gelden als minimum voor een goede werking van het systeem.
 snelheid wordt bepaald door:type processor,snelheid moederbord,intern RAMgeheugen en aanspreeksnelheid van de harde schijven
-grootte rootpartitie bepaald hoeveel programma's je nog kunt bijplaatsen
-homepartie zijnje persoonlijke instellingen  en data (k'heb DATA apart gezet om toegankelijk te zijn vanuit test en stabiele versie)
-swap :aangeraden wordt om 2* je RAM te gebruiken(deze wordt aangesproken als het RAM-geheugen volloopt en is dus trager)
PC:Intel dual core 6600 2.4Ghz-Abit AB9-nvidia GeForce 9600 GT-
dual-boot : Debian Lenny - Windows 7
Alle beschrijvingen van de werkelijkheid zijn tijdelijke veronderstellingen

Cobuntu

  • Gast
Ubuntu 6.10 wil niet installeren
« Reactie #57 Gepost op: 2007/05/18, 10:12:41 »
Citaat van: mario
moeilijk te zeggen deze pc heeft hier 2Gb geheugen  en het gebeurd zelden dat het swapgeheugen aangesproken wordt enkel bij een serieuze printopdracht of het bewerken van tekeningen.
Met commando in terminal kun je het geheugengebruik bekijken
grootte rootpartitie en home speelt geen enkele rol bij snelheid  de vermelde waarden gelden als minimum voor een goede werking van het systeem.
 snelheid wordt bepaald door:type processor,snelheid moederbord,intern RAMgeheugen en aanspreeksnelheid van de harde schijven
-grootte rootpartitie bepaald hoeveel programma's je nog kunt bijplaatsen
-homepartie zijnje persoonlijke instellingen  en data (k'heb DATA apart gezet om toegankelijk te zijn vanuit test en stabiele versie)
-swap :aangeraden wordt om 2* je RAM te gebruiken(deze wordt aangesproken als het RAM-geheugen volloopt en is dus trager)
Hallo Mario,

bedankt voor je reactie! Dank je wel voor het uitleggen van de root partitie, homepartitie en swap.

mvg.

Cobuntu