Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Xubuntu 7.10 - HP Scanjet G3010  (gelezen 1501 keer)

Xubuntu 7.10 - HP Scanjet G3010
« Gepost op: 2008/01/15, 08:33:10 »
Terug van ver weggeweest, en back to work... Heb ik een vraagje.
Op de Mac draait Xubuntu lekker, doch weet iemand als ik er een Scanjet van HP kan op installeren ?
Heb ik zopas aangeschaft voor het atelier om direct fotos van mijn werk door te zenden naar Kunstgalleries.
Heeft iemand ervaring met deze of andere scanners, en werken ze goed op Ubuntu of Xubuntu ?
Groetjes,
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Xubuntu 7.10 - HP Scanjet G3010
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/17, 15:17:14 »
Hay there,
Ik kan je helaas niet helpen want ik zit met hetzelfde probleem. Heb die g3010 speciaal aangeschaft om al mijn dias op schijf te zetten maar ik kreeg hem zelf in windows xp niet aan de praat. Uiteindelijk reeg ik hem werkend in windows 2000 maar daar doet ie het nu ook niet meer, usb apparaat wordt niet herkend en er zijn geen stuurprogrammas geladen. Voor ubuntu blijkt ie nog niet ondersteund te worden. Misschien brengt de volgende distro (hardy) soelaas. Volgens verschillende fora kun je hem aan de praat krijgen als je zelf de driver compileert, maar daar kom ik wat kennis tekort. We kunnen mekaar mischien een beetje op de hoogte houden moesten er zich vorderingen voordoen.
groetjes,
summer
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

Xubuntu 7.10 - HP Scanjet G3010
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/18, 08:30:00 »
Sorry voor het late antwoord Summer of 69, maar heb nogal veel werk.
Ik heb mijn test-pc omgebouwd in een XP, moet je denken... Daar heb ik hem na heel wat proberen en het bijgeleverd cd-rompje er zowat 4 maal heringebracht, toch aan de praat gekregen. Moest hem hebben voor fotos van werken door te scannen.
Misérie, cd-rom voor windows, apple, en Linux in de vergeethoek. Doch dit is wel normaal, want je hebt Deb-pakkages... RPM-pakkages enzovoort en zoveel soorten Linux dat je als fabrikant niet alle distros kunt ondersteuning bieden denk ik.
Bedankt voor uw reaktie.
Groetjes,
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Xubuntu 7.10 - HP Scanjet G3010
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/19, 08:54:42 »
Nog even op terugkomen, heb Mac terug gebracht op wat hij eigenlijk is, een Mac... Daar de Scanner op geïnstalleerd en wat denk je, onberispelijk.
Windows WEG van mijn pc boven. Had er al in lang niet op gedraaid, en diende als test-pc... Nu opnieuw.
En dan nog maar beweren dat de Mac zooi is... Laat maar doen. Ga me de Leopard aanschaffen zie. Op deze computer kan ik installeren wat ik wil, EN het werkt.
Op de rest van de pc's lekker Linuxen.
Prettig weekend allen.
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Xubuntu 7.10 - HP Scanjet G3010
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/20, 09:13:32 »
Tja, dat heb ik al meer gehoord i.v.m. Mac, maar ik heb me juist een nieuw systeem aangeschaft in mei (intel C2D) waarop momenteel nog XP draait. Ik wacht tot Hardy om linux hier te installeren (blijkbaar waren er wat problemen met Gutsy) Onderhavig machientje is een AMD van 6 jaar oud waarop feisty schitterend werkt. Ik ga me nu echt geen 4de aanschaffen (Mac) om die scanner te doen werken (krijg ik gegarandeerd woorden met 't vrouwtje ;)
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

Xubuntu 7.10 - HP Scanjet G3010
« Reactie #5 Gepost op: 2008/01/21, 07:25:43 »
Citaat van: Summer of 69
Tja, dat heb ik al meer gehoord i.v.m. Mac, maar ik heb me juist een nieuw systeem aangeschaft in mei (intel C2D) waarop momenteel nog XP draait. Ik wacht tot Hardy om linux hier te installeren (blijkbaar waren er wat problemen met Gutsy) Onderhavig machientje is een AMD van 6 jaar oud waarop feisty schitterend werkt. Ik ga me nu echt geen 4de aanschaffen (Mac) om die scanner te doen werken (krijg ik gegarandeerd woorden met 't vrouwtje ;)
T'ja, ik heb de Mac cadeau gekregen van ons Monique. En ben er wel tevreden over, wilde er wel Kubuntu of Xubuntu op draaien, doch dit blijkt geen goed idee. Draaide er ook even Mepis op.
Doch, ik laat wat hij is... Apple, en dit lijkt me best. Ga me de Leopard aanschaffen. Het is hier op het ogenblik de enige die zonder enig probleem werkt. Scanners laten werken op Linux is niet zo evident, en op windows ook niet, heb dit ondervonden.
Nu wacht ik echt op een Linux distro die een 3 jaar lekker doordraait. Ik heb geen test pc meer, deze staat opgeborgen voor de moment, testgoesting over !
Juist de Mac en de Packard Bell van Monique. Dus (K)Ubuntu... Ik wacht, maar...
De reden van dit alles is dat Monique gedaan heeft met werken en dat we willen genieten van wat er ons rest, en niet de ganse tijd moeten zitten denken, wat draait nu feitelijk lekkerst en gaat een poosje mee. En maar uittesten en proberen en om de zes maand iets nieuws draaien om toch het nieuwste van het nieuwste te hebben.
En ja met Gutsy had ik ook problemen, en dat wil ik niet meer. Nu moet het onberispelijk werken, ik verlang dan ook véél van de volgende (K)Ubuntu. In een woord, vanaf augustus 2008 moet ik op Monique haar pc en op de pc op de tekenkamer een Linux-distro hebben die laten we zeggen een LTS is, en daar ik geen windows wil draaien, t'ja word het spannend afwachten.
Groetjes,
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Xubuntu 7.10 - HP Scanjet G3010
« Reactie #6 Gepost op: 2008/01/21, 11:17:04 »
Hardy in april wordt een LTS hé Freddy. Daar zit ik ook op te wachten om te installeren op die nieuwe intel C2D. Uiteindelijke bedoeling is om voorgoed op linux over te schakelen. Misschien hou ik xp nog een tijdje in dual boot (voor enkele games) maar vermits ik geen gamer ben :lol:
En blijkbaar verbeterd de hardwareherkeniing van linux bij elke distro, dus "fingers crossed"
Hou je op de hoogte,
Groetjes,
Summer

ps : ons Lutgard is HELEMAAL NIET  PC minded, dus daar heb ik al geen problemen mee ;)
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

Xubuntu 7.10 - HP Scanjet G3010
« Reactie #7 Gepost op: 2008/01/21, 11:30:38 »
Citaat van: Summer of 69
Hardy in april wordt een LTS hé Freddy. Daar zit ik ook op te wachten om te installeren op die nieuwe intel C2D. Uiteindelijke bedoeling is om voorgoed op linux over te schakelen. Misschien hou ik xp nog een tijdje in dual boot (voor enkele games) maar vermits ik geen gamer ben :lol:
En blijkbaar verbeterd de hardwareherkeniing van linux bij elke distro, dus "fingers crossed"
Hou je op de hoogte,
Groetjes,
Summer

ps : ons Lutgard is HELEMAAL NIET  PC minded, dus daar heb ik al geen problemen mee ;)
Oh, ik heb vertrouwen in Ubuntu hoor, maar de Gutsy, daar was ik niet zo tevreden over.
Ik hou dus ook de vingers gekruisd, en hoop terug met ons Monique te kunnen zeggen... We zijn Ubuntuers. Want daar verlangen we naar. Ze wil nu eenmaal Kubuntu op haar pc, en de test-pc zou moeten op Ubuntu of Xubuntu draaien.
ZEKER op de hoogte houden, en ik kijk wel uit naar de Hardy om te branden. Ik volg jullie wel hoor.
Doch eerst mijn werk in het atelier klaarkrijgen voordat ik het alleen nog maar doe als bijzaak bij mijn pensioen.
Groetjes,
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Offline Tecumseh

  • Lid
    • http://tecumseh.homeip.net
Xubuntu 7.10 - HP Scanjet G3010
« Reactie #8 Gepost op: 2008/01/21, 11:57:33 »
Let wel dat de Kubuntu geen LTS wordt ivm KDE4...

Xubuntu 7.10 - HP Scanjet G3010
« Reactie #9 Gepost op: 2008/01/21, 12:52:48 »
Citaat van: Tecumseh
Let wel dat de Kubuntu geen LTS wordt ivm KDE4...
Ikzelf draai wel geen kubuntu, maar wat bedoelt u daar precies mee ?
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk