Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Firejail in Firefox  (gelezen 507 keer)

Offline HWE64

  • Lid
Firejail in Firefox
« Gepost op: 2017/04/14, 19:48:48 »
Ik gebruik Xubuntu 16.04 LTS. Sinds ongeveer een maand heb ik Firefox in de zandbak d.m.v . Firejail. Nu weet ik dat ik niet vanuit FF in mijn home kan komen. Mijn vraag is kan ik vanuit FF ook het mail programma Thunderbird niet aanspreken of ik moet eerst een nieuw account aanmaken? Gisteren wilde ik vanuit Seniorweb (in FF) iemand mailen maar toen ik op die koppeling drukte om zijn mailadres te zien kreeg ik de schermafdruk te zien die in de bijlage staat. Ik vond dit in eerste instantie vreemd maar later dacht ik aan Firejail. Ben toen buiten Firejail om ingelogd en daar op de zelfde plaats kreeg ik het mailadres wel direct te zien en werd er een koppeling gemaakt naar Thunderbird voor de opmaak van een mail naar betreffende persoon. Die account is dit eenmalig die ik te zien krijg (in Thunderbird ?)?
Wie kan mij hierover Duidelijkheid verschaffen :|?
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Offline HWE64

  • Lid
Re: Firejail in Firefox
« Reactie #1 Gepost op: 2017/04/14, 19:50:20 »
Verder als bijlage 3 had ik hem nog niet ingevuld.
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

nahjo

  • Gast
Re: Firejail in Firefox
« Reactie #2 Gepost op: 2017/04/15, 10:04:08 »
Heb het even getest en krijg hetzelfde. De oplossing is bij mij eenvoudig. Start thunderbird eerst op en klik dan op de e-mail koppeling en dan werkt het goed. Trouwens thunderbird kan je ook onder firejail starten.

Je werkt in een sandbox en als thunderbird nog niet is gestart zal die in die sandbox omgeving zoeken naar de map .thunderbird en omdat die er niet is zal die aangemaakt worden en daarom krijg je die vragen  :)


Offline HWE64

  • Lid
Re: Firejail in Firefox
« Reactie #3 Gepost op: 2017/04/15, 10:26:22 »
Heb het even getest en krijg hetzelfde. De oplossing is bij mij eenvoudig. Start thunderbird eerst op en klik dan op de e-mail koppeling en dan werkt het goed. Trouwens thunderbird kan je ook onder firejail starten.

Je werkt in een sandbox en als thunderbird nog niet is gestart zal die in die sandbox omgeving zoeken naar de map .thunderbird en omdat die er niet is zal die aangemaakt worden en daarom krijg je die vragen  :)
Nahjo, het werkt perfect. Bedankt voor de oplossing en uitleg :laugh:.
Je ziet maar, Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.
« Laatst bewerkt op: 2017/04/15, 10:28:09 door HWE64 »
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)