Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: snelheid ubuntu en virtual box  (gelezen 858 keer)

Offline bobsdesk

  • Lid
snelheid ubuntu en virtual box
« Gepost op: 2008/02/04, 20:57:52 »
Volgend probleem komt bij mij zo vaak voor: wil een website bezoeken via ubuntu, weet niet hoe lang het duurt, zo traag als dikke stroop. Ga ik dan ogenblikkelijk via virtual box naar dezelfde website, blijkt er geen vuiltje aan de lucht. Ik weet niet of het er mee te maken heeft, Maar ook: bezoekje aan video.google.com (You tube). Via ubuntu als een zandkar in de modder zo langzaam, via windows/virtual box flitsend snel. Bij ubuntu iedere keer mededeling dat hij de 'server aan het zoeken is'. Via virutual box no problemo. Wat is hier aan de hand?

Eider

  • Gast
snelheid ubuntu en virtual box
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/05, 10:09:55 »
Is Ubuntu ook zo langzaam als je geen Virtualbox draait?

Offline bobsdesk

  • Lid
snelheid ubuntu en virtual box
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/06, 21:38:04 »
als ik in ubuntu ingelogd ben treedt dit probleem op. Dan zit ik op dat momnet nog niet in virtual box. Pas dan ga ik via virtual box en firefox naar een website en dan heb ik dit probleem niet. Dat ligt dus niet aan de server lijkt me, maar ergens aan mijn  instellingen, toch??

Offline jan11000

  • Lid
snelheid ubuntu en virtual box
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/06, 22:42:56 »
Enigste wat ik kan bedenken, is misschien java/adblock/etc misschien geblockt worden van deze website's, en de site's blijven langer proberen om toch meerdere verbindigen te maken.
Veel website's maken vele verbindigen met je pc. Dus jij gaat naar 1 website, maar je eigen pc gaat naar 4 website's/servers. Kijk maar eens met adblock en rechtonder bij firefox daar kun je de site's vrijgeven.

Heb je adblock in firefox geinstalleerd?
Heb je dit bij elke website?
Heb je firewall geinstalleerd?