Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: CD speler niet meer te benaderen / wil niet mounten  (gelezen 822 keer)

Offline tap

  • Lid
CD speler niet meer te benaderen / wil niet mounten
« Gepost op: 2008/06/17, 12:55:50 »
Ik heb vandaag geprobeerd de laatste versie van VirtualBox te installeren. Dit ging niet goed en ik kreeg problemen om iets te doen met groepsbeheer. Hij accepteerde mijn wachtwoord niet meer.
Na enig geklooi, waardoor ik wel weer wijzer ben geworden ;-) , heb ik VirtualBox weg weten te krijgen. Ik kan nu ook weer sudo commando's geven in de terminal want dat was ook niet mogelijk.

Het probleem is nu alleen dat hij de CD/DVD speler niet meer laat zien en dat deze niet meer benaderbaar zijn. Als ik K3b opstart geeft hij ook aan dat het apparaat niet te mounten is. De andere DVD speler doet het nog wel.

Ik heb gekeken in FSTAB en in mijn backup daarvan en die zijn precies hetzelfde.

Kan iemand mij vertellen hoe ik het e.e.a. weer terug krijg.

CD speler niet meer te benaderen / wil niet mounten
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/17, 16:12:57 »
Als je rechts op het mapje van de cd-rom speler klikt en dan Eigenschappen>3e tabje rechten hoe zijn die ingesteld?
En wat geeft lshw in de terminal of nog mooier sudo lshw -html > hardware.html (Met dank aan Arvid Van Essche) genereerd een html file in je home map

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Typhoner

  • Lid
    • http://typhoner.blogspot.com/
CD speler niet meer te benaderen / wil niet mounten
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/17, 16:26:53 »
Citaat van: tap
Het probleem is nu alleen dat hij de CD/DVD speler niet meer laat zien en dat deze niet meer benaderbaar zijn. Als ik K3b opstart geeft hij ook aan dat het apparaat niet te mounten is. De andere DVD speler doet het nog wel.
Virtualbox heeft bij mij ook al eens mijn cdromdrive gegijzeld, en toen hielp een gewone herstart. Ik neem aan dat je die cdromdrive gebruikt hebt in virtualbox, want dat was bij mij het geval.

Offline tap

  • Lid
CD speler niet meer te benaderen / wil niet mounten
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/17, 22:04:51 »
Als ik kijk bij nautilus dan stonden ze allemaal op root als enige gebruiker.
Dit heb ik aangepast, maar dit heeft geef effect gehad.

In HTML file staan de drives gewoon genoemd.

Offline tap

  • Lid
CD speler niet meer te benaderen / wil niet mounten
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/18, 12:29:21 »
Okay, nu wordt het nog vreemder, of duidelijker....
Ik wilde toch al een nieuwe installatie doen, dus dat heb ik gedaan.
Alleen de CD speler lijkt overleden, want ik kon ubuntu niet op die manier installeren, moest via de andere drive en hij kan hem nu ook niet zien.

Trek straks de computer wel even los, om te kijken of er een kabel los zit. Kan ook nog even kijken of windows hem wel kan herkennen, maar ik vermoed van niet.