Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vista opnieuw installeren?  (gelezen 669 keer)

Arnodegraaff

  • Gast
Vista opnieuw installeren?
« Gepost op: 2008/10/27, 12:10:20 »
Ik heb een nieuwe Acer Desktop met 4G werkgeheugen. Dual install gedaan. Ubuntu 8.04 naast Windows Vista Home premium. In het opstartmenu krijg ik nu de keuze voor: Ubuntu bovenaan (standaard), en onderaan twee keer Windows Vista (Longhorn). Keuze voor Ubuntu verloopt probleemloos.

Keuze voor op een na onderste Windows geeft het Acer Recovery menu. Ik kies steeds voor de bovenste hersteloptie. Dan wordt er herstelwerk uitgevoerd en daarna moet ik opnieuw opstarten. Kom ik in het opstartmenu, kies ik weer voor de bovenste Windows, gebeurt er weer precies hetzelfde herstelwerk als hierboven! Ik zit dus in een loop.

Keuze voor de onderste Windows geeft na een aantal zwarte schermen en kleinere deelschermpjes met DOS-tekst, ook een Acer menu. Daar wordt gevraagd of ik verder wil gaan met de installatie van Windows. Kan ik dit nu gewoon doen? En betekent dat dan ook dat alle instellingen die ik eerder gemaakt had (bijvoorbeeld aparte acounts voor mij en mijn partner?) Of zijn er nog opties die ik over het hoofd zie? En dat ik straks gemakkelijk twee werkende systemen naast elkaar heb, waarvan Vista weer is zoals het was, zonder alles opnieuw op te moeten bouwen?

Groetjes,

Arno de Graaff

Offline Anco

  • Lid
Vista opnieuw installeren?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/27, 12:54:52 »
Dat de bovenste herstelwerk geeft kan wel kloppen, bij mijn laptop (lenovo) was dat ook zo, deze wees naar de herstellpartitie van de laptop toe.
De grootste vraag is denk ik wat je herstelwerk je hebt gedaan? aangezien hij bij de 2e vraagt of je verder wilt gaan met instaleren.
Linux user #485563

Arnodegraaff

  • Gast
Vista opnieuw installeren?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/27, 13:11:50 »
Hi Anco, bedankt voor je reactie tot zover. Ik begrijp trouwens niet goed wat je bedoeld met herstelwerk. Ik heb zelf niets gedaan, anders dan tot wee keer toe die optie gekozen. dan is er een tijd lang te zien hoeveel gherstelwerk er is uitgeoverd in procenten. En ten slotte vraagt íe om opnieuw op te starten. Maar daar gaat het nu juist ook om: als ik dat doe, en in het opstartmenu (Grubmenu, heet dat?) weer voor diezelfde op een na onderste Windows-optie kies, vraagt die me weer of ik dat herstelwerk wil uitvoeren, de andere opties lijken me niets. groetjes, Arno