Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Alleen WEP beveiliging, maar wil ook WPA en onbeveiligd  (gelezen 1934 keer)

MaartenOostra

  • Gast
Alleen WEP beveiliging, maar wil ook WPA en onbeveiligd
« Gepost op: 2007/06/19, 12:44:18 »
Hallo,
Ik heb Ubuntu 7.04 geinstaleerd met een sweex draadloze netwerkkaart, nu wil die alleen via een wep beveiligde verbinding  verbinding maken (ascii/hexadecimal), maar cvoor school heb ik wpa en ook onbeveiligd nodig, hoe doe ik dat?

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Alleen WEP beveiliging, maar wil ook WPA en onbeveiligd
« Reactie #1 Gepost op: 2007/06/19, 12:45:38 »
Wat voor netwerkkaart (chipset) heb je?
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

MaartenOostra

  • Gast
Alleen WEP beveiliging, maar wil ook WPA en onbeveiligd
« Reactie #2 Gepost op: 2007/06/19, 12:56:26 »
een sweex, maar welke type staat er niet op...
Volgens mij is het deze http://sweex.com/producten.php?sectie=7&subsectie=7&item=65&artikel=719

d&=

  • Gast
Alleen WEP beveiliging, maar wil ook WPA en onbeveiligd
« Reactie #3 Gepost op: 2007/06/19, 20:21:31 »
Ik heb exact dezelfde Sweex kaart (LW052), maar hiermee kreeg ik WPA met geen mogelijkheid aan de praat. Ook niet onder Windows XP Pro SP2 overigens. Ik heb hierover heen en weer gemaild met de Sweex helpdesk maar daar kwam ik niet echt verder mee, zodra ze het woord Linux zien haken ze af :/

MaartenOostra

  • Gast
Alleen WEP beveiliging, maar wil ook WPA en onbeveiligd
« Reactie #4 Gepost op: 2007/06/23, 01:01:16 »
mmm, klinkt niet veel belovend... iemand anders nog een tip? Ik kan misschien deze kaart nog terug brengen namelijk, maar dan kom ik op een veel duurdere uit...

kiplingski

  • Gast
Alleen WEP beveiliging, maar wil ook WPA en onbeveiligd
« Reactie #5 Gepost op: 2007/06/26, 16:43:34 »
Mijn ervaringen met Feisty en WPA zijn erg teleurstellend, terwijl het onder Edgy juist zo eenvoudig aan de praat te krijgen is. Ik begreep uit een aantal postings op de engelse launchpad dat er problemen zijn tussen versie 0.6.5 van network manager (standaard in Feisty) en wpa_supplicant.

Zelf een aantal avonden bezig geweest om dit aan de praat te krijgen (zowel met een Linksys USB-kaartje met Ralink rt2500 chipset als met een on-board Intersil3886 (Prism Javelin). Network manager geUpgrade naar 7.0, netork manager eraf gehaald en mbv /etc/network/interfaces en handmatige wpa_supplicant configuratie geprobeerd: niks, noppes, nada: hij ziet de kaart en de netwerken, maar maakt geen verbinding.

Mijn oplossing: terug naar Edgy en fluitend aan het werk, geen enkel probleem. Ik gebruik wel ndiswrapper met de windows-driver, dus voor de echte Linux-puritein misschien geen optie, maar je hebt i.e.g. een werkende wpa-connectie en ook wpa2 is geen enkel probleem.

Misschien voor jou ook de oplossing. Succes

MaartenOostra

  • Gast
Alleen WEP beveiliging, maar wil ook WPA en onbeveiligd
« Reactie #6 Gepost op: 2007/06/26, 17:50:32 »
Ok, maar het is al gelukt, weet niet hoe, ik heb 7.04 opnieuwe geinstalleerd, de vorige was stuk omdat ik er waarscheilijk te veel meet uitgeprobeerd heb... Maar heb nu van de DVD versie geinstaleerd, nu werkt het wel, zelfs de driver voor mijn videokaart Nvidia TNT 2 is nu goed, dus al met al een verbetering... ik ben er blij mee, lang leve linux... Bij mij in de klas gaan ook wat mensen nu expirimenteren met linux, ik had me koffer mee naar school genomen en het beviel ze wel, gartis, sneller dan xp en meer optie's

kiplingski

  • Gast
Alleen WEP beveiliging, maar wil ook WPA en onbeveiligd
« Reactie #7 Gepost op: 2007/06/26, 22:52:29 »
Goed man. Alleen jammer dat je niet weet hoe je het gedaan hebt, lol. Maar ik begrijp dat het out-of-the-box werkte na een nieuwe installatie. Helemaal mooi natuurlijk.

Offline Scormen

  • Lid
    • LinuxOntdekt.Be
Alleen WEP beveiliging, maar wil ook WPA en onbeveiligd
« Reactie #8 Gepost op: 2007/06/29, 18:25:16 »
Maarten, hoe kom jij aan een DVD versie van Ubuntu?

Edit:
Ha, via Amazon.com gekocht dan? Hier staan gewoon meer programma's op, of wat is het verschil met de cd?
Ubuntu gebruiker #18341 | Linux gebruiker #456955
ยท Mijn persoonlijke Linux blog