Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Plak elke dag een Printje  (gelezen 12540 keer)

Offline Henkp

  • Lid
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #150 Gepost op: 2015/01/08, 17:02:15 »
pclinuxos ik vind het een rampen distro, een poosje uitgetest met een Live USB-stick en ik krijg daar de video's niet in beeld wel het geluid, ook niet met de VLC player.  :'(

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #151 Gepost op: 2015/01/08, 17:14:22 »
Versie 17  -->  pas op: SVG , alleen te bewerken via inkscape - voor iedereen beschikbaar

[OffTopic]
voor iedereen beschikbaar = maakt het verhaal verder zelf af en kleur de plaatjes
[knip, niet op de man.]
« Laatst bewerkt op: 2015/01/08, 18:08:59 door Timo »

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #152 Gepost op: 2015/01/09, 16:54:52 »
Ik heb zojuist een printje bij de lokale C1000 supermarkt op het prikbord gezet en er eentje naar de Hoofdbieb hier in Zoetermeer gebracht. Die moest ik afgeven, want ze plakken hem zelf op. Dat ga ik over een paar dagen nog wel checken natuurlijk. Ik kom daar toch al regelmatig.

Trouwens, even Off Topic, er stond daar in de bieb een groot formaat printer, een 3D printer en nog veel meer geweldig spul. Ik dus op onderzoek uit. Het is een Fablab, begreep ik van de beheerder. Tjee, wat mooi!

Ik kom daar nog wel op terug in een apart draadje. Ben je erg nieuwsgierig, ga dan naar Fablab.nl Kijk onder het kopje Initiatives, want het is allemaal nog erg nieuw.

GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #153 Gepost op: 2015/01/10, 22:31:13 »
Dank aan de moderatoren. :-)

Iedereen staat op zijn of haar manier met de poten in de klei en steekt de handen uit de mouwen.  Indien een volgende versie van "plak een printje" uit komt, zal deze, geheel volgens de Open Source gedachte, als svg door mijj worden gepubliceerd.

@jvecht: je bent een mooi topic gestart.

Trouwens, even Off Topic, er stond daar in de bieb een groot formaat printer, een 3D printer en nog veel meer geweldig spul. Ik dus op onderzoek uit. Het is een Fablab, begreep ik van de beheerder. Tjee, wat mooi!

In Groningen is ook zo'n plek, maar ben daar nog niet langs geweest. Ik wacht je ervaring af ;-)

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #154 Gepost op: 2015/01/11, 10:04:05 »
@jvecht: je bent een mooi topic gestart.

Het één leidde tot het ander, EZ-man. Maar we zijn hier met zijn allen heel goed bezig.

Ik heb dan van de week eindelijk een paar printjes opgehangen. Mijn ontwerp, hoor. Ik moet zeggen, het was veelbelovend. Bij de C1000 zat er een kassière meteen geïnteresseerd te kijken. Zoals ooit iemand tegen me zei: "Kijkers zijn vaak geen kopers, maar praten doen ze allemaal!" Dus ik ga er mee door. Alle C1000 en Jumbo supermarkten maar af hier ter plaatse. De bieb heb ik al gehad.

Ik hou van promotie. Echt niet dat ik als een soort evangelist langs de deuren ga. Oh, wat heb ik een hekel aan de moderne uiterst geniepige reclames. Maar aan een beetje eerlijke naamsbekendheid werken, ja dat wel. In mijn werk had ik voor het ietwat speciale vakgebied een pdf gemaakt. Een FAQ, zeg maar. Met links naar Internet. Als dan iemand belde vroeg ik of ik die pdf moest mailen. Mensen dolblij en ik snel klaar. Toen liep heel China een virus op. Ik kreeg meteen 300 virusmailtjes. Brrrr! Maar ik haalde toen al mijn mail op in Linux en die had er helemaal niets van. Van de schrik bekomen dacht ik: dat zijn dus 300 klanten die het bedrijf kennen! Daar heeft het bedrijf nog steeds de vruchten van. Gewoon zo'n lullig pdf-je.

Citaat
In Groningen is ook zo'n plek, maar ben daar nog niet langs geweest. Ik wacht je ervaring af ;-)

Groot formaat printers kende ik al (en er hangt hier thuis een prachtige grote afdruk) , maar daarvoor moest ik naar Delft, naar de Westvest. Daar valt absoluut niet te parkeren met de bouw van de spoortunnel. Nou kan ik hier terecht. Ze hebben onder andere ook een draadrug-bindapparaat, ideaal voor mijn kalenders. Ze zijn de boel nog aan het installeren, even geduld nog. Het is me een raadsel hoe al die apparatuur en het personeel betaald wordt, maar er zijn al heel wat van die Fablabs, dus het werkt goed.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #155 Gepost op: 2015/01/11, 11:56:13 »
Ik ga natuurlijk geen tien printjes per dag printen en plakken. Maar nu het op gang komt ga ik toch nog eens werken aan een pure zwart-wit versie. Als zwart-wit foto's soms zo'n enorme dramatische uitstraling kunnen hebben, dan moet dat met een poster ook kunnen, denk ik bij mijzelf.

In praktische zin is het een "moetje". Ik vul mijn inkt zelf bij. De kleurkwaliteit is dan meestal iets minder, al valt dat bij mijn huidige bijvulinkt erg mee. Zwart is veel stabieler en ook beter navulbaar.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #156 Gepost op: 2015/01/11, 12:29:15 »
@jvecht: mijn printjes zijn thuis altijd zwart-wit (heb ook een achtergrond van Kodak PanXplus + D76 + barietpapier + Neutol )  ;)

@allen:  vrij en toegankelijk voor een ieder
Hier is een eenvoudig ontwerp in een ander formaat (LibreOffice Writer)

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #157 Gepost op: 2015/01/11, 13:15:31 »
heb ook een achtergrond van Kodak PanXplus + D76 + barietpapier + Neutol
...
Hier is een eenvoudig ontwerp in een ander formaat (LibreOffice Writer)

Ik heb eens gegoogled op Kodak - barietpapier en de rest van dat rijtje. Dat was speciaal spul. Ik zie trouwens dat je digitaal barietpapier kan kopen bij Bol.com.

Leuk dat odt ontwerp. Welke fonts heb je gebruikt, want ik krijg wat afwijkingen op scherm?

Ik heb mijn versie net maar eens simpelweg monochroom afgedrukt en naast de kleurenversie gehangen om er een goede indruk van te krijgen.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #158 Gepost op: 2015/01/11, 13:41:55 »
Leuk dat odt ontwerp. Welke fonts heb je gebruikt, want ik krijg wat afwijkingen op scherm?

Font: Ubuntu -  8-)
  http://design.ubuntu.com/web-style-guide/typography      Je kan daar uren rond hangen, echte profies die canonical boys: +1 ^-^

In december heb ik een aantal dingen uitgezocht en hier gelinkt:
    https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=87162.msg936912#msg936912

Citaat
Ik heb mijn versie net maar eens simpelweg monochroom afgedrukt en naast de kleurenversie gehangen om er een goede indruk van te krijgen.
Dat is het  ;)

Offline drever

  • Lid
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #159 Gepost op: 2015/01/12, 14:59:36 »
mag het ook zijn : pak elke dag een pintje ?

Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #160 Gepost op: 2015/01/23, 20:31:19 »
Het is al een beetje een ouwertje, maar ik vond deze humoristische poster =D



Ik heb wel meer humoristische gezien door de jaren heen maar deze vind ik wel leuk gedaan omdat het niet een directe bash is zoals sommige van die anderen en dus best nog zou kunnen dienen als plaatje bij een Linux-brochure ofzo.

Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #161 Gepost op: 2015/01/24, 12:32:18 »
Nou, Tux met de monstertruck.....die vliegen weleens uit de bocht en maken een hoop ellende......dus ik zou dit toch niet als voorbeeld plaatje nemen.  ;)

Ik zei ook: het is meer een leuk plaatje voor *erbij* in een brochure ofzo. Dus niet als enige plaatje ;) En ja, die vliegen wel eens uit de bocht met alle ellende van die (Haaksbergen) maar auto's doen dat net zo goed (elke dag ongelukken met auto's) en dat geldt voor zoveel dingen (zelfs voetgangers en fietsen) dus je kunt dan helemaal niks als voorbeeld nemen ;)