Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wubildr verwijderen?  (gelezen 972 keer)

Offline juup

  • Lid
Wubildr verwijderen?
« Gepost op: 2008/09/09, 13:23:18 »
Beste lezer
op mijn eeepc heb ik met behulp van een externe cd-rom speler ubuntu razende reiger erop gezet. (eigen partitie) Alles werkt prima.
Als ik opstart doet Grub het goed. Als ik (soms) windows kies in GRUB dan komt er nog een keer een keuze 'Windows of Ubuntu'. Dit is niet GRUB maar een andere opstarter.
Ik herinner me dat er tijdens de installatie van Ubuntu een vraag was of ik iets wilde installeren om het opstarten te vergemakkelijken, en heb ik op 'ja' geklikt.
Als ik nu de Windowspartitie bekijk vanuit Ubuntu zie ik iets als WUBILDR.
In de verkenner van Windows zit er ook een Ubuntu map met daarin enige GRUB onderdelen.
Mijnvraag is kan ergens dat tweede opstartscherm in Windows worden verwijderd, of uitgezet worden zonder dat GRUB gaat sputteren met allerlei opstartproblemen?
grote groet
Juup

Wubildr verwijderen?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/10, 11:05:52 »
Dus je hebt op een eeepc windo geinstalleerd ?

Gezien je verhaal heb je daarna waarschijnlijk Ubuntu via Wubi geinstalleerd.

En daarna nog eens Ubuntu in een dualboot.

Indien je niet in Windows Wubi geunstalleerd hebt is het nu een beetje rommelig op je eeepc geworden.

Dus ga eerst in windo eens bij software Wubi-Ubuntu uninstalleren ???

Met een beetje pech zul je waarschijnlijk Ubuntu opnieuw moeten installeren wanneer een aantal files door elkaar lopen....
Maar dat zal je wel zien.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline juup

  • Lid
Wubildr verwijderen?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/12, 15:45:28 »
Beste Gandyman
Windows zat er standaard al op. ik heb Ubuntu erbij gezet. Ik heb wubildr er inderdaad met de installatievan de razende reiger opgezet. Het is een rommeltje, maar het werkt. Windo gebruik ik haast niet en het niet zoooo belangrijk  of ik na grub nog een keertje moet kiezen. Ik wil alleen uninstallen als ik zeker weet dat ik Ubuntu niet opniew hoef te installeren. ik heb ook nog 'supergrub' als iso op een schijfje, dat heeft al op andere pc's wonderen vericht.. maar toch, ik doe niets zolang ik niet zeker weet of wubilder verwijderen geen gevolgen heeft voor de grubwerking.
grote groet
juup

Offline siegi

  • Lid
Wubildr verwijderen?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/12, 16:38:53 »
Start windows,
Ga naar het configuratiescherm > vervolgens software > en verwijder ubuntu daar.
De ubuntu die je in dual boot hebt staan blijft dan nog bestaan.