Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: digitale camera word niet herkend  (gelezen 1151 keer)

smoke1980

  • Gast
digitale camera word niet herkend
« Gepost op: 2007/09/12, 11:05:08 »
Ik heb een Yakumo mega image 55cx (usb 1.1)(compact flash) hij word herkend als (denk ik) hard disk mcc dcs-3 ...nu komt het probleem
als ik hem aanklik krijg ik de melding "unable to mount media, there is probably no media in the drive.(heb gechecked staan 48 foto`s op)

ik ben vrij nieuw met Ubuntu en heb tot nu toe door middel van de fora alles kunnen oplossen maar dit gaat me nu erg irriteren...daarbij komt dat ik zondag op vakantie ga, en daar ook foto`s wil maken.. maar wil de huidige niet domweg verwijderen..

graag hulp hiermee

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
digitale camera word niet herkend
« Reactie #1 Gepost op: 2007/09/12, 11:10:52 »
Merkwaardig. Enfin, je kunt het probleem omzeilen door de geheugenkaart (Compact Flash), er uit te halen en in een kaartlezertje te stoppen. Ubuntu herkent zo'n kaartje dan meteen.

Bijkomend voordeel: je kunt een kaartlezertje pakken dat USB 2.0 is, en dus veel sneller transporteert dan de USB 1.1. van je camera. Zo een bijvoorbeeld:
http://www.paradigit.nl/info.php?group=3&art=10016082

USB 1.1 is tergend langzaam als je veel foto's hebt, vind ik. Ubuntu herkent mijn camera wel direct, maar ook mijn camera is USB 1.1. Ik gebruik zelf dus altijd een USB 2.0 kaartlezertje.

Groet, Pjotr.

smoke1980

  • Gast
digitale camera word niet herkend
« Reactie #2 Gepost op: 2007/09/12, 12:50:46 »
dat zou een mogelijkheid zijn, maar waar het mij om gaat is dat het mogelijk moet zijn onder ubuntu.
en ik kan me niet voorstellen dat er hiervoor geen oplossing te vinden is.

Offline vis

  • Lid
digitale camera word niet herkend
« Reactie #3 Gepost op: 2007/09/12, 13:04:10 »
Lees eens het volgende topic:  http://forum.ubuntu-nl.org/topic/9842

Helpt dit?

smoke1980

  • Gast
digitale camera word niet herkend
« Reactie #4 Gepost op: 2007/09/13, 08:17:10 »
Nee het heeft nog niet geholpen, (heb net wel geleerd dat als je een config file wil aanpassen dat je vanuit een terminal de editor moet opstarten als root zodat je de schrijfrechten hebt...iets bijleren is ook mooi)

maar kan nog steeds m`n foto`s niet openen,..


maar ben nog steeds niet van plan om Ubuntu op te geven,.. zal hoogstens de avond voor mijn vakantie een andere harde schijf er in gooien en daar xp op gooien..maar ook niet eerder

smoke1980

  • Gast
digitale camera word niet herkend
« Reactie #5 Gepost op: 2007/09/14, 08:18:09 »
ik heb het opgegeven en 15 euro uitgegeven voor card reader...

iig bedankt voor de tips ..

groeten en tot het volgende probleem

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
digitale camera word niet herkend
« Reactie #6 Gepost op: 2007/09/14, 10:41:20 »
Citaat van: smoke1980
ik heb het opgegeven en 15 euro uitgegeven voor card reader...
Verstandige keuze. Daar zul je geen spijt van krijgen.