Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Puppy in grub zetten en hoe zit het nou met die UUID's?  (gelezen 914 keer)

Offline Floyo

  • Lid
Puppy in grub zetten en hoe zit het nou met die UUID's?
« Gepost op: 2008/05/17, 18:42:12 »
Ik heb vandaag ook even een full install van Puppy op 400 MB gedaan, nu las ik op de site van Pjotr dat er iets is met die UUID maar wat moet ik hier nou mee aanvangen. En wat moet ik in mijn grub menu zetten om Puppy bootable te maken want ik kan de Vmlinux wel vinden maar de Initrd.gz niet. Alvast bedankt.

Tsiburaska

  • Gast
Puppy in grub zetten en hoe zit het nou met die UUID's?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/17, 18:48:06 »
Ik denk dat Pjotr nog op de relase party rond wandelde....
maar 400 Mb, ik heb er minder dan 100 mb , wel versie 4.00 Sea Monkey.
Deze iso life CD moet je starten vanaf de CD speler bij opstarten computer, en als niet lukt eerst via Bios de computer laten opstarten vanaf CD inschakelen!

Als je de live versie gezien hebt kun je op installeren klikken, maar wil je deze er naast dan moet je wel de vrije harde schijf hebben dus eerst delen?

Wel voorlopig in het Engels want mijn vertalingen zijn nog niet klaar. maar ze komen er aan.... maar ik durf geen tijd te noemen want soms lukken bepaalde dingen gewoon niet!

Offline Floyo

  • Lid
Puppy in grub zetten en hoe zit het nou met die UUID's?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/17, 18:57:37 »
Ik heb hem ook wel met succes geïnstalleerd maar ik moet hem nog in grub zetten. Het punt is alleen dat ik niet de juiste regel daarvoor vinden kan. En dan zit ik ook nog met die UUID's maar hoe moet ik problemen daarmee voorkomen?

Tsiburaska

  • Gast
Puppy in grub zetten en hoe zit het nou met die UUID's?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/17, 19:04:32 »
Mail naar Pjotr 123 die er meer van af weet maar de Relaease party kan even duren.

Geduld AUB, Ik weet wel iets maar als Rus is het lastig dit in Nederlands uit te leggen....
Ook via zoeken kun  je vaak eerder gegeven antwoorden vinden en dat doe ik ook regelmatig dus zo goed ben ik ook weer niet, maar de in Rusland gevonden oplossing is lastig vertaalbaar dankzij de te korte cursus van Rita Verdonk!

Offline Floyo

  • Lid
Puppy in grub zetten en hoe zit het nou met die UUID's?
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/17, 20:58:49 »
Is er dan niemand anders die weet hoe je dit moet doen behalve Pjotr :(?

Puppy in grub zetten en hoe zit het nou met die UUID's?
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/17, 22:18:47 »
Floyo heb je deze al gelezen, ik neem aan van wel? Pjotr haalt Fedora aan maar dit kan natuurlijk elke distro zijn http://computertip.googlepages.com/meervoudigopstartbaar
Je UUID, gewoon een label, wordt uitgedeeld door Ubuntu aan elke partitie als je partities veranderd krijgen ze een andere UUID dat is wel eens lastig. Hier nog een engels draadje:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=432659 hoe je dat nummer in je fstab zet.
Grub heb je opnieuw geinstalleerd zoals Pjotr beschrijft?
Ik lees wel of het gelukt is, succes

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Floyo

  • Lid
Puppy in grub zetten en hoe zit het nou met die UUID's?
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/18, 07:32:21 »
Ik heb inderdaad op de site van Pjotr gekeken maar grub heb ik niet overgeschreven omdat Puppy daar altijd problemen mee heeft. Puppy gaf ook wel een optie een bestaand menu.lst te wijzigen maar vervolgens zegt hij dat deze er niet is en je kan ook niet kiezen op welke partitie ze staan. (en ja ik heb ze wel gemount.)

En wat is die Fstab?

Offline Ramana

  • Lid
Puppy in grub zetten en hoe zit het nou met die UUID's?
« Reactie #7 Gepost op: 2008/05/18, 09:00:14 »
Fstab staat voor (even in NL) filesysteem tabel.  UUID heeft zo z'n voordelen, maar voor een systeem met meerdere OS'en kan het lastig zijn. Ik haal ze weg. Is vrij makkelijk in fstab: de oude notatie staat er nog: # en het UUID nummer weghalen.

voorbeeld fstab-backup:

# /etc/fstab: static file system information.
#
#            
proc            /proc           proc    defaults        0       0
# /dev/sda1
UUID=ecaf4518-1e87-4e15-8e0e-70ce47d93641 /               ext3    relatime,errors=remount-ro 0       1
# /dev/sda4
UUID=57b970fe-760b-4df6-98f7-7f1e90933892 /home           ext3    relatime        0       2
# /dev/sda3
UUID=f26decdc-a3c2-425c-ad9c-7b4e354fe32c none            swap    sw              0       0
/dev/scd1       /media/cdrom0   udf,iso9660 user,noauto,exec,utf8 0       0
/dev/scd0       /media/cdrom1   udf,iso9660 user,noauto,exec,utf8 0       0

Wordt:

# /etc/fstab: static file system information.
#
#            
proc            /proc           proc    defaults        0       0
/dev/sda1   /               ext3    relatime,errors=remount-ro 0       1
/dev/sda4   /home           ext3    relatime        0       2
/dev/sda3   none            swap    sw              0       0
/dev/scd1       /media/cdrom0   udf,iso9660 user,noauto,exec,utf8 0       0
/dev/scd0       /media/cdrom1   udf,iso9660 user,noauto,exec,utf8 0       0


(Nu ik toch bezig ben met /etc/fstab, kan ik gelijk sda2 er even bij zetten (daar staat nu Suse-11 op):
/dev/sda2   /media/sda2     ext3    relatime        0       2

Offline Floyo

  • Lid
Puppy in grub zetten en hoe zit het nou met die UUID's?
« Reactie #8 Gepost op: 2008/05/18, 09:13:37 »
Ik denk dat ik het eerst nog maar even laat zitten als ik dit zo zie. Ook zit ik nog met wat problemen met Ubuntu, ik moet eens proberen of ik de schijf van mijn broertje kan kopiëren.