Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Snelheid computer starten na overgang 8.10  (gelezen 1008 keer)

wlas

  • Gast
Snelheid computer starten na overgang 8.10
« Gepost op: 2008/10/30, 21:12:51 »
Ik heb vanmiddag de upgrade uitgevoerd naar versie 8.10 gnome. Nu duurt het opstarten van Ubuntu net zo lang als Vista.
Notebook: 2Gb mem, 2x64bit AMD

Zijn er al ander ervaringen?

Groet,
Wim

Heb inmiddels ontdekt dat ca. 60 seconden duurt zonder dat er iets te zien is. Ik gebruik alleen wireless op mijn notebook. Hardware: 802.11g MiniPCI Ralink RT2561/RT61 rev. B

Snelheid computer starten na overgang 8.10
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/30, 21:16:42 »
Is dat sneller of minder snel? Ben nu de 64-bits versie aan het downloaden. Binnenkort eens kijken of ik dualboot kan maken met Linux :D
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

wlas

  • Gast
Snelheid computer starten na overgang 8.10
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/30, 21:20:19 »
Ik heb dual boot met Vista. Starten duurt nu 2x zo lang als met 8.04

Bazzer

  • Gast
Snelheid computer starten na overgang 8.10
« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/30, 22:07:40 »
Ik vraag mij steeds af waarom jullie upgraden, als je opnieuw installeert ben je met een uurtje klaar inclusief
E-mail accaunt, favorieten en bestanden overzetten (backup heb je al als het goed is)
hier en daar een instellinkje en klaar is tie en je hebt weer een 100% schone machine!
Of zie ik iets over het hoofd?

Groet Bazzer.

Offline ptb

  • Lid
Snelheid computer starten na overgang 8.10
« Reactie #4 Gepost op: 2008/10/31, 15:32:13 »
Een van de grote voordelen van ubuntu is dat je kan upgraden en dat je niet opnieuw hoeft te installeren.(itt bv windows versies).
Maar ik moet toegeven dat ik ook altijd weer vers installeer als het niet loopt zoals het lopen kan.
Je moet na een verse installatie wel weer alles zo inrichten zoals je gewend was.kost ook even tijd.

Offline Dave

  • Lid
Snelheid computer starten na overgang 8.10
« Reactie #5 Gepost op: 2008/10/31, 17:40:38 »
de eerste die ik hoor over problemen na een upgrade.
Ik las hier al wel dat zaken buiten de pakketmanager om geinstalleerd beter eerst verwijderd konden worden evenals virtuele exoten.
Vraag me dus af of zoiets hier ook speelt?

Offline mcgyver

  • Lid
Snelheid computer starten na overgang 8.10
« Reactie #6 Gepost op: 2008/10/31, 19:29:37 »
Ben net bezig met upGRADE. Hij gaf aan dat ie alle exotische repo's even uitschakelde. Het virtuele gedoe staat er bij mij nog op. Deed het toch niet goed. Als het niet goed gaat doe ik een schone install.