Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Zelf gemaakt livecd start niet op  (gelezen 1501 keer)

Offline peverix

  • Lid
Zelf gemaakt livecd start niet op
« Gepost op: 2010/05/05, 10:20:13 »
Hallo

Ik ben bezig met het aanmaken van mijn eigen live cd en gebruik hiervoor de handleiding op http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=688872

Dit gaat allemaal goed wanneer ik een kernel van ubuntu zelf gebruik. Ik moet echter mijn eigen kernel gebruiken ( aanpassing in seriele drivers ) en dan gaat het mis.
Wanneer ik probeer te booten met de live cd krijg ik de melding :

mount: mounting aufs on /root failed: No such device
aufs mount failed

Heb internet al afgezocht maar vind niet direkt een oplossing

Mvg
Peter

Offline DarkStar

  • Lid
    • Mijn persoonlijke website
Re: Zelf gemaakt livecd start niet op
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/05, 13:12:34 »
Waarom wil je een eigen Kernel gebruiken op een live-cd?

Kan je niet eerst Ubuntu op de normale manier installeren en dan je eigen kernel invoegen?

° Bezoek mijn blog Digital (in)Sanity °

Offline peverix

  • Lid
Re: Zelf gemaakt livecd start niet op
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/05, 13:18:53 »
Misschien een beetje uitleg over wat ik wil doen.

Ik ben bezig met het maken van een embedded linux systeem dat op een gaming device gebruikt wordt.
Het probleem is dat deze machines gewoon uitgeschakeld worden dus met een gewone ubuntu is mijn filesystem op compact flash na een paar keer onbruikbaar ( niet ge-unmount ). Tvens is de CF kaart maar 2Gb groot.

Ik dat dus aan het systeem van de live cd's met squashfs te gebruiken, dit lost mijn 2 problemen op :
- read/only systeem in ram
- gecompressed zodat het op mijn medium kan

Maar zoals gezegd werkt dit allemaal met een standard ubuntu kernel , maar wanneer im het met mijn eigen kernel probeer gaat het mis.

Peter


Offline walterav

  • Lid
Re: Zelf gemaakt livecd start niet op
« Reactie #3 Gepost op: 2010/05/05, 21:03:33 »
Hallo

Ik ben bezig met het aanmaken van mijn eigen live cd en gebruik hiervoor de handleiding op http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=688872

Dit gaat allemaal goed wanneer ik een kernel van ubuntu zelf gebruik. Ik moet echter mijn eigen kernel gebruiken ( aanpassing in seriele drivers ) en dan gaat het mis.
Wanneer ik probeer te booten met de live cd krijg ik de melding :

mount: mounting aufs on /root failed: No such device
aufs mount failed

Heb internet al afgezocht maar vind niet direkt een oplossing

Mvg
Peter

Welke kernel config file kies je als basis?

Offline peverix

  • Lid
Re: Zelf gemaakt livecd start niet op
« Reactie #4 Gepost op: 2010/05/06, 09:23:00 »
Weeral een stapje verder geraakt.

Na veel zoeken en lezen op internet heb ik een post gevonden waaruit bleek dat ik unionfs moet compileren in mijn kernel. Squashfs kon ik selecteren in mijn kernel config , maar unionfs niet. Patch gedownload en geïnstalleerd in mijn kernel source en nu boot mijn systeem verder.

Echter heb ik een nieuw probleem nu, ik krijg steeds 'Authentication failure' dat over het scherm loopt.

Peter

Offline jolo

  • Lid
Re: Zelf gemaakt livecd start niet op
« Reactie #5 Gepost op: 2010/05/08, 13:06:08 »
Ik ben bezig met het aanmaken van mijn eigen live cd en gebruik hiervoor de handleiding op http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=688872
Had je de problemen al gemeld bij de TS van die handleiding? Vermeld ook nog welke Ubuntu versie je probeert aan te passen? Had je de Ubuntu documentation al gecheckt https://help.ubuntu.com/community/LiveCDCustomization

Verder heeft er in het c't van maart 2010 een artikel gestaan, over het aanpassen van software en livemodus van Ubuntu 9.10. Ik heb dit artikel zelf overigens nog niet uitgeprobeerd.

Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM