Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Firefox in Debian 6 weg  (gelezen 2092 keer)

[OPGELOST] Firefox in Debian 6 weg
« Gepost op: 2011/03/09, 00:31:16 »
L.S.

Zojuist Debian 6 geïnstalleerd in Virtual Box - eerst alles even uit proberen. Wat direct opvalt is de afwezigheid van Firefox en Thunderbird. Met name die eerste wil ik toch wel graag installeren omdat ik die echt nodig heb. Heft iemand een idee hoe ik die zodanig kan verkrijgen dat die ook in het updateproces wordt meegenomen, (los installeren lukt me natuurlijk ook wel.

gegroet,
mrt
« Laatst bewerkt op: 2011/03/09, 17:54:18 door Plotinus »
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Offline Bertel

  • Lid
Re: Firefox in Debian 6 weg
« Reactie #1 Gepost op: 2011/03/09, 02:05:55 »
De in Debian aangereikte Iceweasel en Icedove (laatste installeren uit Softwarecentrum) zijn de voor Debian 'pasklaar' gemaakte Mozilla Firefox en Thunderbird (namen en logo's kwestie) en verschillen volgens mij in functionele zin in niets. Ook niet wat betreft update-accuratesse. ;)


Wat is vrije software?

DarkEra

  • Gast
Re: Firefox in Debian 6 weg
« Reactie #2 Gepost op: 2011/03/09, 08:55:12 »
Iceweasel en Icedove zitten standaard in Debian na de installatie en hoeven dus niet nog eens appart geinstalleerd te worden.

Daarbij, Iceweasel en Icedove betreffen wel oudere versies, zo is Iceweasel bij versie 3.5.XX maar werkt verder goed. Echt veel verschil zit er inderdaad niet in.

Offline softbart

  • Lid
Re: Firefox in Debian 6 weg
« Reactie #3 Gepost op: 2011/03/09, 11:48:04 »
Ik gebruik Thunderbird door elkaar middels een snelkoppeling in Ubuntu 10.4 en Debian6. Geen problemen tegen gekomen.

groet,

Theo

Re: Firefox in Debian 6 weg
« Reactie #4 Gepost op: 2011/03/09, 17:53:51 »
merci heren; dat van die andere namen wist ik niet.

Ik had Firefox nodig voor het opzetten van een Citrix-verbinding. Daarover is al heel wat geschreven op dit forum, ook door mij, maar nu ik het weet is het zo geregeld, ook in Iceweasel.

gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.