Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] Terug naar het aanmeldscherm en prompt alle programma`s afgesloten  (gelezen 1171 keer)

Offline Da Freeze

  • Lid
Hoi,

Sinds ik Ubuntu 10.10 gebruik, valt het mij op als de pc een tijdje niet gebruikt wordt de screensaver opstart en na een tijdje het beeld op zwart gaat. Niet mis mee. Als ik dan weer wat met de pc wil doen komt het aanmeldscherm in beeld. Wanneer ik dan weer inlog, zie ik dat al mijn openstaande programma`s zijn afgesloten. Alleen de schijven zijn nog gemount.
Nu heb ik bij mijn Energiebeheer de optie "Beeld op Zwart zetten" en "Computer op slaapstand" op Nooit staan, maar toch gebeurt het op zwart zetten wel na een bepaalde tijd.
Wanneer je bij Schermbeveiliging kijkt heb je de optie "Schermbeveiliging inschakelen wanneer computer inactief is". Die heb ik veiligheidshalve dan ook aangevinkt staan. De volgende optie is "Vergrendel beeldscherm wanneer schermbeveiliging is geactiveerd". Deze staat uitgevinkt. En toch doet ie dat. :)

Wat mij hieraan stoort is dat alle programma`s afgesloten worden als je een tijdje afk bent. Dat je na een bepaalde tijd opnieuw moet inloggen vind ik niet erg, maar hoe houd ik mijn programma`s actief als ik weg ben?
« Laatst bewerkt op: 2010/12/19, 12:32:40 door Da Freeze »

Re: Terug naar het aanmeldscherm en prompt alle programma`s afgesloten
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/12, 14:11:24 »
ff aan het denken; kan het zijn dat je je slaapstand hebt geactiveerd ? systeem/ voorkeuren ==>energiebeheer

daar zijn ook instellingen mogelijk die zoiets mafs doen wat jij voorhebt.

't Is maar een gok van me, maar misschien toch even checken ?
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort


Re: Terug naar het aanmeldscherm en prompt alle programma`s afgesloten
« Reactie #3 Gepost op: 2010/12/12, 14:24:52 »
Is het niet gewoon X dat herstart?

Offline Da Freeze

  • Lid
Re: Terug naar het aanmeldscherm en prompt alle programma`s afgesloten
« Reactie #4 Gepost op: 2010/12/12, 20:37:14 »
Bedankt voor de reacties. Ik ga de tips eens proberen.

Offline Da Freeze

  • Lid
Re: Terug naar het aanmeldscherm en prompt alle programma`s afgesloten
« Reactie #5 Gepost op: 2010/12/14, 22:41:32 »
Pauzestand en slaapstand grondig uitschakelen doe je zo:
http://sites.google.com/site/computertip/fouten#TOC-Slaapstand-en-pauzestand-werken-nie
(punt 3, linkerkolom)

Deze heb ik geprobeerd, maar het haalt helaas niets uit. In het tekstbestand staat alles op "no" en toch valt het scherm terug naar het inlogscherm met alle programma`s vervolgens afgesloten.
En wat betekend de tip dat X herstart?

Offline Da Freeze

  • Lid
Re: Terug naar het aanmeldscherm en prompt alle programma`s afgesloten
« Reactie #6 Gepost op: 2010/12/19, 12:32:06 »
Ok, het probleem is opgelost, maar niet met 100% tevredenheid. Ik heb "Schermbeveiliging inschakelen wanneer scherm bepaalde tijd inactief is" uitgevinkt. De schermbeveiliging gaat niet meer aan en de computer gaat daarna ook niet meer over naar je aanmeldscherm. Nu zal ik gewoon het scherm uit moeten zetten als ik langere tijd weg ben. Nou ja, daar is dan niets aan te doen.