Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Welke van de 4 soorten Linux-gebruikers ben jij?  (gelezen 11420 keer)

Welke van de 4 soorten Linux-gebruikers ben jij?
« Gepost op: 2011/08/25, 00:12:05 »
http://jeffhoogland.blogspot.com/2010/06/four-different-types-of-linux-users.html

Dit vind ik wel een interessante :)
Ik ben een Linux Advocate.

Re: Welke van de 4 soorten Linux-gebruikers ben jij?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/08/25, 00:15:21 »
Linux advocate  ^-^
Kubuntu 20.04

Re: Welke van de 4 soorten Linux-gebruikers ben jij?
« Reactie #2 Gepost op: 2011/08/25, 00:29:21 »
Iedereen die ik hier regelmatig zie posten (dus niet de mensen die eenmalig een vraag stellen en dan weer weg zijn) passen wel in de categorie Linux Advocate eigenlijk. De types zijn natuurlijk ietwat gechargeerd, er zijn wel wat tussenvormen te bedenken. Een aantal hier hebben bijvoorbeeld een tweevoudige opstart maar voldoend m.i. niet aan de omschrijving. FOSS extremisten ben ik hier nog niet tegengekomen trouwens  :D
« Laatst bewerkt op: 2011/08/25, 00:31:37 door erik1984 »

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Welke van de 4 soorten Linux-gebruikers ben jij?
« Reactie #3 Gepost op: 2011/08/25, 00:45:41 »
Ik ben een Dual Booter. =D

Re: Welke van de 4 soorten Linux-gebruikers ben jij?
« Reactie #4 Gepost op: 2011/08/25, 03:33:59 »
Linux Advocate

Re: Welke van de 4 soorten Linux-gebruikers ben jij?
« Reactie #5 Gepost op: 2011/08/25, 03:49:36 »
Ik ook advocate,
maar neig een beetje naar extremist:

* Gui is voor mij zeker voor een server niet nodig
==> ik ga mijn desktop ook updaten met wajig update && wajig upgrade in plaats van via update manager, als ik een systeembestand als root wil bewerken doe ik dat met vi of nano vanuit de commandline, en niet met gedit, gebruik vaak rtorrent IPV transmission, ....
* Ik gebruik ook FOSS omdat het FOSS is, niet noodzakelijk omdat het beter is. Ik zou bijvoorbeeld met photoshop sommige dingen veel beter en vooral sneller kunnen dan met Gimp, maar toch switch ik niet naar photoshop, maar gebruik ik rustig Gimp en zal ik wel zorgen dat ik er kom.

Ik maak wel eens MS is evil grapjes, en zo van die dingen, maar ik respecteer mensen met keuze voor windows.
« Laatst bewerkt op: 2011/08/25, 03:55:45 door Ward De Ridder »
http://leerubuntu.org (ubuntu zonder moeilijke woorden)
VoidWarranties (Hackerspace) Antwerpen
Microsoft isn't evil, they just make really crappy operating systems. - Linus Torvalds

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Welke van de 4 soorten Linux-gebruikers ben jij?
« Reactie #6 Gepost op: 2011/08/25, 06:58:45 »
Linux Advocate

Offline Tom

  • Lid
Re: Welke van de 4 soorten Linux-gebruikers ben jij?
« Reactie #7 Gepost op: 2011/08/25, 09:05:02 »
Simpel gebruikertje van Linux. :)

01 sept heb het maar eens doorgelezen (had ik nog niet) Ik ben een Linux Advocaat.
Maar op zich zegt het mij niet zoveel dit artikel (eigenlijk niets) :D
« Laatst bewerkt op: 2011/09/01, 22:46:28 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline JvH

  • Lid
Re: Welke van de 4 soorten Linux-gebruikers ben jij?
« Reactie #8 Gepost op: 2011/08/25, 09:17:51 »
Da's een lastige.

Ik gebruik Ubuntu of Windows waar ik dat het handigst vind, dus in dat opzicht ben ik een Computer User.
Ik weet m'n weg redelijk te vinden op mijn pc, zowel in Windows als Ubuntu. Dat icm het vorige punt komt overeen met de categorie Dual Booter.
Ik laat me tegenover vrienden en bekenden positief (maar volgens mij wel realistisch) uit over Ubuntu. Ik heb tot nu toe 1 iemand zover gekregen dat ik Ubuntu bij haar mocht installeren, en dat bevalt haar nog steeds goed. Dat past dan weer goed onder het kopje Linux Advocate

Maar goed ik denk dat ik het dichtst in de buurt kom van Dual Booter.

Offline lizardman

  • Lid
Re: Welke van de 4 soorten Linux-gebruikers ben jij?
« Reactie #9 Gepost op: 2011/08/25, 09:48:24 »
Ben één van die mensen die niet in een hokje passen en waar een etiketje niet op blijft steken....
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Re: Welke van de 4 soorten Linux-gebruikers ben jij?
« Reactie #10 Gepost op: 2011/08/25, 10:57:07 »
Iedereen (nogmaals van de frequente posters) hier is Linux Advocate alleen sommigen dual booten Windows of OSX erbij. Niemand past in de andere categorien als je die beschrijving volgt.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Welke van de 4 soorten Linux-gebruikers ben jij?
« Reactie #11 Gepost op: 2011/08/25, 13:04:06 »
Mijn PC moet doen wat ik wil, op de manier die ik wil.
Helaas kan dat niet bij alles operating systemen :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Welke van de 4 soorten Linux-gebruikers ben jij?
« Reactie #12 Gepost op: 2011/08/25, 13:17:44 »
Linux Advocate met wat Extremist trekjes, aangezien ik soms ook uren bezig ben om iets fatsoenlijk te laten werken. Wat ik leuk vind overigens. Soms is Windows me te saai, want alles werkt zo vaak al OOTB...

Re: Welke van de 4 soorten Linux-gebruikers ben jij?
« Reactie #13 Gepost op: 2011/08/25, 18:54:54 »
Zit tussen Linux advocate en FOSS Extremist in met een dualboot Windows, omdat ik sommige spellen niet aan de praat krijg in wine. =D
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline Wout55

  • Lid
Re: Welke van de 4 soorten Linux-gebruikers ben jij?
« Reactie #14 Gepost op: 2011/08/25, 19:54:52 »
Begonnen als dual booter moet ik constateren dat ik dat andere systeem eigenlijk bijna nooit meer boot en als ik het al doe kom ik niet verder dan het updaten van de virsuscanners en andere updates en daarna zou ik niet meer weten wat ik ermee moet. Dus ben ik nu een Linux Advocate. Ik ben weliswaar een voorstander van opensoftware maar pragmatisch genoeg om in sommige gevallen closed source te gebruiken als dat zo uitkomt. Op mijn werk gebruik ik nog meestal windows maar ook op een machine al Ubuntu voor speciaal werk wat beter gaat in Linux. Ik gebruik in de windowsomgeving echter wel weer Firefox en Thunderbird voor Windows. ^-^

Re: Welke van de 4 soorten Linux-gebruikers ben jij?
« Reactie #15 Gepost op: 2011/08/25, 19:56:42 »
@ lord4163:
Me2! Ben niet vies van de terminal, maar maak ook gebruik van dualboot en zal waar ik maar kan Linux promoten :D
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Welke van de 4 soorten Linux-gebruikers ben jij?
« Reactie #16 Gepost op: 2011/08/25, 20:02:00 »
ik lig een beetje tussen Linux Advocate en extremist in. eigenlijk meer extremist dan advocate. ik ben bereid te accepteren dat iemand windows fijner vind, maar alleen als hij/zij daar uitdrukkelijk voor heeft gekozen NA het vergelijken met andere OS-ses. bij iemand die, een pc gekocht heeft en windows fijner vind omdat "iedereen dat gebruikt" en nog nooit heeft gehoord van iets anders, gedraag ik me meer als een FOSS-extremist... je moet windows kiezen omdat dat bij je past, niet omdat je met de grote meuk wilt meelopen... (en JA ik gebruik de terminal, apt-get is af en toe veel sneller dan het softwarecentre)

Offline atomos

  • Lid
Re: Welke van de 4 soorten Linux-gebruikers ben jij?
« Reactie #17 Gepost op: 2011/08/25, 21:14:00 »
Linux Advocate.
☺Asuswrt-Merlin on Netgear R7000 ⚛
☺☞Ubuntu 20,00 ,x64.☜⚛
☺ Raspberry pi B+,2B, 3B, 4 , arduino mega,nano,uno,ethernetshield, etc ☺
CP/N,dos,msdos,win2,win3.11,win95,win98,NT3.5,NT4,win2000,winXP,win-vista,win10,netwerken,virtualmachines  (2006)Linux

Offline MichelP

  • Lid
Re: Welke van de 4 soorten Linux-gebruikers ben jij?
« Reactie #18 Gepost op: 2011/08/25, 21:54:36 »
Zou bijna een Mac kopen om een eigen sticker te krijgen. :D

Maar ben een dual booter.
2 Quad CPU Q8200 Linux Mint 13 maya

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Welke van de 4 soorten Linux-gebruikers ben jij?
« Reactie #19 Gepost op: 2011/08/25, 21:57:12 »
Ben één van die mensen die niet in een hokje passen en waar een etiketje niet op blijft steken....

We kunnen een groter hok maken en het etiketje kunnen we met een spijkertje vast zetten. ;) XD

Re: Welke van de 4 soorten Linux-gebruikers ben jij?
« Reactie #20 Gepost op: 2011/08/27, 00:28:48 »
computer user

server is volledig ubuntu
rest van de computers is windows 7
weer terug van weg geweest gebruik ubuntu 12.04 weer

Re: Welke van de 4 soorten Linux-gebruikers ben jij?
« Reactie #21 Gepost op: 2011/08/27, 01:04:18 »
Hmm, geen van de vier eigenlijk...

FOSS Extremist al helemaal niet, eigenlijk het tegendeel: als een stuk software werkt, ben ik er tevreden mee. Tenzij ik een nood voel om het zelf aan te passen uiteraard, dan is (F)OSS wel een voordeel.

Voor de rest, een combinatie van de eerste drie. Ik heb een goede kennis van de interne werking van het systeem en ik schuw de terminal niet, maar ik gebruik the right tool for the right job. Waarom zou ik een uur lang klooien in de terminal als ik het in een wip in de GUI kan doen, en vice versa?

Enige probleem met (sommige distributies van) Linux is dat je soms drie dagen zit te klooien in de terminal om iets aan de gang te krijgen... Tja, dat noem ik dan niet gebruiksvriendelijk. Aan de andere kant, bv. OS X of Windows waar je alles met een GUI doet, krijg je vaak nog eens niet de optie om die instelling te veranderen...

Ik dualboot OS X en Windows en heb verschillende Linuxdistributies in VMWare. (Voornamelijk omdat er zoveel distributies zijn en ze zo vaak updaten, en omdat je maar 2 systemen behoorlijk, zonder problemen, kan installeren op een Mac -- en je moet nu eenmaal native gaan om redelijk games te kunnen spelen). Dus ik gebruik alle drie de systemen, en ik zie de voor- en nadelen van alle drie. Ik gebruik het systeem dat het gemakkelijkste werkt voor een bepaalde taak (of in geval van Windows, het enige systeem dat die taak kan uitvoeren).

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Re: Welke van de 4 soorten Linux-gebruikers ben jij?
« Reactie #22 Gepost op: 2011/08/27, 17:45:28 »
Een mengeling tussen 1 en 3. Ik gebruik Linux omdat het beter aansluit bij mijn behoefte om de grootst mogelijke controle over mijn computer te hebben en het de gebruikelijke voordelen heeft als snelheid, pakketbeheer en veiligheid. Daarnaast kent Linux een geweldige community en een zeer open ontwikkeling, dat is mooi meegenomen voor mij, maar niet essentieel.

Re: Welke van de 4 soorten Linux-gebruikers ben jij?
« Reactie #23 Gepost op: 2011/08/28, 14:26:35 »
Ik zweef ergens tussen een dual booter en een enkel trekje van een Linux advocate. Ik durf Linux niet zo goed bij anderen te promoten, want het lukt me niet altijd om problemen met Ubuntu op te lossen. M.a.w. wil ik het niet aanprijzen bij anderen en als het dan niet werkt, dat ik dan niks kan doen.
Ik heb wel het boek van Linus Torvalds gelezen, "Just for Fun - The Story of an Accidental Revolutionary". Dat was een erg leuk boek.

Offline bertito

  • Lid
Re: Welke van de 4 soorten Linux-gebruikers ben jij?
« Reactie #24 Gepost op: 2011/08/28, 14:29:31 »
Voor de eerste keer heb ik een Ubuntu installatie (11.04) 100% aan de praat gekregen  =D op mijn OS experimentenlaptopje van 10 jaar oud. Geluid, beeld, wifi, alles werkt en ik ga deze versie wel onder de aandacht brengen bij vrienden en familie (Advocate).

Ik had XP, Puppy Linux en AntiX in trio-boot geinstalleerd waarvan ik Puppy altijd gebruikte. Heerlijk snel maar ook ietwat onstabiel.  Nu staat er dus alleen Ubuntu op. Ik mis het alternatieve van Puppy wel  :|

Soms gebruik ik Linux bij een Windows crash om docs te saven, en verder ben ik nieuwsgierig naar alternatieven voor Windows. Ook het charmante van de open source beweging onderstreep ik ten volle!