Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kan niet inloggen na nieuwe installatie.  (gelezen 654 keer)

Offline korbes

  • Lid
Kan niet inloggen na nieuwe installatie.
« Gepost op: 2007/09/13, 12:58:28 »
Hoi,

Ik heb Ubuntu 7.04 geinstalleerd en tijdens het installeren heeft ie niet om een root password gevraagd. Wel om een gebruikersnaam en passwrd. En die heb ik opgegeven. De installatie is verder goed gegaan maar als ik bij het inlogscherm mijn gebr. naam en paswrd invoer zegt ie dat ik niet kan opstarten omdat de map /home verkeerde rechten heeft.
en dan keert ie weer terug naar het inlogscherm.
Hoe kan ik dit oplossen.
En kan ik niet als root in de grafische modus inloggen?

Offline nor

  • Lid
Kan niet inloggen na nieuwe installatie.
« Reactie #1 Gepost op: 2007/09/13, 13:15:43 »
Misschien lukt het als je deze bericht even doorlees.

Offline korbes

  • Lid
Kan niet inloggen na nieuwe installatie.
« Reactie #2 Gepost op: 2007/09/13, 13:43:24 »
Nee, dat werkt ook niet.
Ik heb een passwd voor gurbuz(mijn gebr.naam) gemaakt en toch dezelfde melding. Dit is exact wat er staat:

Uw bestand $HOME/.dmrc heeft onjuiste toegangsrechten en wordt niet gebruikt. Hierdoor wordt de standaard-sessie en taal niet opgeslagen. Het bestand moet eigendom zijn van de gebruiker en moet de toegangsrechten: 644 hebben. De $HOME map moet eigendom zijn van de gebruiker en mag niet beschrijfbaar zijn door andere gebruikers.

En als ik op "details weergeven" klik krijg ik de volgende melding:

/etc/gdm/PreSession/Default: Registering your session with wtmp and utmp
/etc/gdm/PreSession/Default: running: /usr/x11R6/bin/sessreg -a -w /var/log/wtmp/ -u /var/run/utmp -x "/var/lib/gdm/: 0.xServers" - "" -l ":0" "gurbuz"
/etc/gdm/Xsession: Beginning session setup........
Kan de gebruiker specifieke GNOME-preconfiguratie map "/home/gurbuz/.gnome2-private" niet op modus 0700 zetten: Bewerking niet toegestaan.

Als iemand hier wijs uit word heel graag hulp.
Alvast bedankt.