Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: tv tuner input  (gelezen 1882 keer)

Offline kilian

  • Lid
tv tuner input
« Gepost op: 2010/05/29, 16:29:31 »
Hallo

Ik heb een TV tuner op mijn pc aangesloten, een medion 7134. Hiermee is het mogelijk om s-video en composite apparaten aan te sluiten.
Intussen is het me al gelukt om een apparaat dat dmv een composite aansluiting met de pc verbonden is in tvtime de bekijken. Alles lijkt nu dus te werken.

Ik wil echter de output van dit apparaat gebruiken voor webcam streaming. Hiervoor heb ik webcam-server geinstalleerd. Indien ik nu de webcam-server op /dev/video1 laat draaien (/dev/video1 is de tv tuner) dan lijkt het mij dat hij de invoer van de coax kabel neemt. Deze is echter niet aangesloten.
Ik krijg dan volgende errors bij het bekijken van localhost:8888
Citaat
get_cam_image(): len != img->bufsize, just letting you know

Hoe kan ik mijn pc nu wijsmaken dat hij de composite invoer moet streamen? Aangezien ik het in tvtime kan bekijken lijkt het me wel dat alles ondersteund is.

Offline kilian

  • Lid
Re: tv tuner input
« Reactie #1 Gepost op: 2010/06/05, 21:54:18 »
**bump**

Re: tv tuner input
« Reactie #2 Gepost op: 2010/06/06, 15:15:24 »
Ik raad VLC aan. Als invoerapparaat kies je Video for Linux 2, onder geavanceerde opties kun je o.a. de frequentie van de zender instellen. Zodra je het gewenste beeld ziet, kun je dit streamen via HTTP met behulp van VLC's ingebouwde streamfuncties.

Offline kilian

  • Lid
Re: tv tuner input
« Reactie #3 Gepost op: 2010/06/06, 15:17:54 »
Met VLC had ik al eens aan het prutsen geweest maar dit lukte ook niet echt.

Nu heb ik van iemand anders een camera kunnen lenen en die aangesloten. Daar werkt alles wel direct mee!
Kan het zijn dat de andere camera niet werkt omdat de beelden te zwaar zouden zijn? Het is een HD camera van Sony.

Re: tv tuner input
« Reactie #4 Gepost op: 2010/06/06, 15:19:37 »
Ik vermoed het. De ietwat cryptische foutmelding luidt namelijk "img -> bufsize", dus de frames afkomstig van de camera bleken groter dan de buffergrootte. Wellicht wordt dit verholpen door de buffergrootte te vergroten.

Offline kilian

  • Lid
Re: tv tuner input
« Reactie #5 Gepost op: 2010/06/06, 15:23:24 »
Daar zal ik een van de dagen eens achter zoeken. De camera is nu niet bij mij thuis en ik zit met examens waardoor alles nu wat wordt uitgesteld :)

Toch bedankt voor de hulp!

Re: tv tuner input
« Reactie #6 Gepost op: 2010/06/06, 15:24:57 »
Oke, prima. Graag gedaan ;)