Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: foutmelding  (gelezen 6831 keer)

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
foutmelding
« Gepost op: 2008/04/04, 11:52:39 »
Hey ubuntu'rs,

Sinds kort heb ik deze foutmelding:


Als ik een ftp probeer te openen vanaf locaties -> en dan onder netwerk een ftp die ik heb toegevoegd, de gegevens zijn goed, hij heeft het ook gewoon gedaan, maar sinds ik firefox 3 geïnstalleerd heb, gebruikte die, die als default, na ik deze verwijderd te hebben om dat ik toch nog niet echt wil werken met de beta, krijg ik dus deze foutmelding!

kan ik de standaard waarde voor ftp terug zetten/veranderen?

foutmelding
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/04, 14:51:00 »
Heb je geen verborgen file/mapje in je home directory staan. Zo een als bij voorbeeld /home/ex/.mozillafirefox, dat puntje staat voor verborgen bestand.
Zoniet zal je misschien in je hoofmenu de starter voor ftp aan moeten passen.
Ander zou ik het een twee drie niet weten.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
foutmelding
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/04, 18:16:55 »
nope, geen hidden files of iets, heb echt alles verwijderd, het is niet zozeer een starter voor ftp toch? .. ik vind het ook maar bizar, ach anders lost het probleem zich zelf wel op over 20 dagen bij een fresh install voor 8.04.. maar toch.. dacht dat het wel te fixen zou zijn.

foutmelding
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/04, 22:46:32 »
Ik zat even op het verkeerde spoor door je melding over Firefox, die laat namelijk een verborgen bestand staan.
Ik heb ook een ftp proberen aan te maken lijkt te lukken, geeft alleen de zelfde foutmelding die jij krijgt, ik heb wel een ander adres genomen.
Onder netwerk staat deze verbinding vermeld kan hem alleen niet verwijderen.
Even zoeken hoe dat moet, eigenlijk nooit mee gewerkt met ftp op die manier, gebrek in mij Linux opvoeding denk ik. ;)
Misschien dat onder tussen een van de andere forumleden weet. Hoe jouw foutmelding opgelost kan worden.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
foutmelding
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/05, 14:45:36 »
verwijderen kan in je verkenner, rechtermuis knop erop -> ontkoppelen ;). ja ik snap er niks van.. ik gebruik nu maar filezilla, maar heb van windows overgehouden om te ftp'n via de verkenner. ach :) filezilla went ook wel ;).

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
foutmelding
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/14, 14:20:01 »
niemand toch nog een tip om dit te maken? via netwerk -> en dan op de map klikken werkt weer wel dan opent hij hem gewoon in mijn mappen structuur..

je zou toch verwachten dat je ergens een standaard programma kan terug zetten?
ach.. anders nog 10 dagen wachten op een schone installatie :)