Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Asus: 1201n, Ubuntu 9.10 hoe krijg ik wireless internet aan de praat?  (gelezen 2935 keer)

Offline Support4u

  • Lid
Drama!! en nog is drama..

ik heb de asus eee pc 1201n. en ik probeer dus met ubuntu 9.10 wireless internet te krijgen..
ten eerste word de driver niet gevonden voor de netwerkkaart.. ten 2e ben ik een noob. dus ik snap het sowieso niet hoe ik het moet laten werken.
ik heb al een paar tutorials op youtube bekeken en tekst tutorials op verschillende websites. maar nergens gaat het over mijn netbook.. en ze vertellen niks over het installeren van een driver. want het hoort blijkbaar gelijk te werken..

de tutorial die op de ubuntu website zelf staat snap ik de ballen niet van.. netwerk tools is al standaard geïnstalleerd.. this blijkbaar een kwestie van een driver??


wat moet ik in godsnaam doen!! help me aub!!!

Moderator edit: Opgelost in de titel gezet, ik heb de titel hiervoor helaas even moeten inkorten.
« Laatst bewerkt op: 2010/02/08, 13:48:10 door Sjoerd Broekhuijsen »


Offline Support4u

  • Lid
nu wel geprobeerd..

ik heb geprobeerd om de driver te installeren via ndisgtk maar het lukt niet. hij vraagt om een inf file? maar die bestaat helemaal niet in de driver die ik van asus gedownload hebt.


Offline Support4u

  • Lid
yup, win xp driver

tet gaat hier blijkbaar om een realtek kaart. die staat ook niet beschreven in de tutorial?

Offline Lexaldo

  • Lid
In de map die eindigt op driver zitten diverse inf-bestanden. 64 is voor 64bit en 86 voor 32 bit.

Als die XP /Vista-driver het niet doet, kun je de Windows7 downloaden en daar kiezen.
« Laatst bewerkt op: 2010/02/07, 15:39:40 door Lexaldo »

Offline Support4u

  • Lid
yup gedaan. maar het werkt gewoon niet..

als ik het toevoeg krijg ik een error, dat ie geen network device kan vinden




Offline Lexaldo

  • Lid
Er zullen wel forumleden zijn die er meer van weten dan ik omdat ik ndisgtk zelf nog nooit gebruikt heb (heb altijd een desktop :))

Offline Support4u

  • Lid
this echt ruk zeg..

had eerst ubuntu netbook remix geprobeerd. maar die veroorzaakte constante cpu belasting van 100%

dus nu had ik ubuntu desktop geïnstalleerd. die doet verder normaal. alleen krijg ik draadloos niet aan de praat.
als er geen oplossing komt, ga ik wel linux mint proberen.

Offline Lexaldo

  • Lid
Ja die Mint heb ik ook (naast U-9.10). Alles werkte meteen; hoefde er weinig meer aan te doen.

Offline Support4u

  • Lid
daarom zou dat is proberen. tenzij iemand nog met opties komt :D

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
je kan ook eens proberen om de netbook versie te installeren,
vervolgens bij inlogscherm te kiezen voor de normale Gnome sessie [evt standaard instellen] of dit dan wel lekker loopt.

bij mijn oude eee704 werkt dit ook soepeler dan de teletuby interface van de netbook remix.

een ander alternatief is eeebuntu mischien, ook toegespitst op de hardware van de netbookjes.

http://www.eeebuntu.org/

Offline Support4u

  • Lid
misschien zit het probleem erin. dat de asus 1201n een kruising is tussen een netbook en een laptop.
het heeft andere hardware. zoals de dual core atom processor..

maargoed alles werkt met ubuntu desktop.. op wireless na dan  :'(

ik zal linux mint wel is gaan proberen!

Offline Support4u

  • Lid
OPGELOST


heb een linux driver gedownload van realtek.com

make
make install
reboot

klaar hopa het werkt!!



en!! iedereen bedankt voor het meedenken!



dus sluiten die hap!

Mooi dat het probleem is opgelost ;)
Als een probleem is opgelost, kan je dan even [OPGELOST] in de titel zetten (door het eerste bericht te bewerken)?
Ik heb de titel wel even moeten inkorten omdat het anders niet past.
« Laatst bewerkt op: 2010/02/08, 13:47:59 door Sjoerd Broekhuijsen »
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?