Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: widgets installeren  (gelezen 1553 keer)

gepeterd

  • Gast
widgets installeren
« Gepost op: 2008/04/28, 10:47:45 »
Hallo ubuntu gebruikers,

Ik heb sinds gisteren ubuntu geinstalleerd op mijn pc, werkt geweldig en ziet er beeldig uit. Ik heb ook iets erbij geinstalleerd die wat meer grafische prestaties geeft, zoals die kubus en de mac-like "alt-tab" effecten etc.... (ik weet niet hoe het pakket heet maar als je op youtube zoekt vind je er vele filmpjes van. Maar dat doet er niet toe, mijn vraag was, hoe installeer ik widgets? Als ik op F9 druk, komt er een schaduw over mijn scherm, hier horen widgets in te komen, maar ik heb geen verstand van ubuntu/linux en weet niet hoe die dingen geïnstalleerd moeten worden. Weet iemand hoe het moet en kan die het mij uitleggen?

Alvast bedankt,

Groeten Peter

gepeterd

  • Gast
widgets installeren
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/28, 10:53:00 »
Mocht je niet begrijpen welke widgets ik bedoel, zie dan dit filmpje op youtube ( http://nl.youtube.com/watch?v=GPH32M_U2D8 ) en dan rond de 2.00

Offline shappie

  • Lid
widgets installeren
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/28, 10:53:29 »
Hiervoor heb je een ander programma nodig. Deze kan je dan weer zo instellen dat hij via de widget layer van compiz werkt (wat jij zei met F9). Het heet screenlets, en je kan er heel veel extra "screenlets" voor downloaden ook nog ;), dit kan via gnome-look.org of compiz-themes.org (ongeveer hetzelfde :D).

Ik heb het zo gedaan: (dit komt van de officiele ubuntuforums vandaan)
echo "deb http://ppa.launchpad.net/gilir/ubuntu gutsy main universe #Gilir's screenlets packages and some stuff you shouldn't use" | sudo tee -a /etc/apt/sources.list
sudo apt-get update
sudo apt-get install screenlets

Deze regels dus 1 voor 1 even in je terminal plakken ;).