Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: google calendar autostart?  (gelezen 1103 keer)

google calendar autostart?
« Gepost op: 2013/10/27, 16:46:10 »
OS = Xubuntu 12.04

De Lightning add-on voor Thunderbird doet het momenteel niet  >:(

Ik weet niet of het kan, maar is er een (simpele) manier om Google Calendar automatisch te laten opstarten (bij het booten van de pc) waarbij de inloggegevens ook direct worden 'meegenomen'. Ik zit nou al een aardig tijdje te googlen, maar kom zo gauw niets bruikbaars tegen.

Thx!
Een boek doet het altijd...

Offline vanadium

  • Lid
Re: google calendar autostart?
« Reactie #1 Gepost op: 2013/10/27, 17:01:55 »
Er is momenteel een overwacht probleem met de lightning addon en Thunderbird. Zie hier http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/thunderbird-calender-werkt-helemaal-niet-meer!/msg888928/#msg888928 de oplossing. 1) Installeer de vorige versie van de add-on en 2) zet in Thunderbird het automatisch bijwerken van add-ons uit.

Als antwoord op je specifieke vraag: bij google kan je permanent ingelogd zijn (dat hebben ze graag, te graag naar mijn zin). Door de link als autostart toepassing te launchen, moet het mogelijk zijn de browser automatisch op te starten met google calender geopend.

Er zijn nog meer mogelijkheden: wellicht is het mogelijk google calender te laten opstarten als een webapps, en ook dat kan dan weer automatisch bij opstart gebeuren.
« Laatst bewerkt op: 2013/10/27, 17:04:55 door vanadium »

Re: google calendar autostart?
« Reactie #2 Gepost op: 2013/10/27, 17:25:52 »
Er zijn nog meer mogelijkheden: wellicht is het mogelijk google calender te laten opstarten als een webapps, en ook dat kan dan weer automatisch bij opstart gebeuren.

Enig idee hoe dat moet?
Een boek doet het altijd...

Re: google calendar autostart?
« Reactie #3 Gepost op: 2013/10/29, 17:39:22 »
Anybody?
Een boek doet het altijd...

Re: google calendar autostart?
« Reactie #4 Gepost op: 2013/10/29, 23:36:14 »
Binnen Ubuntu is die webapp mogelijkheid er wel, in Xubuntu ben ik hem nog niet tegengekomen.

Zoek in de Thunderbird addons eens naar google, je komt dan een addon tegen waarmee je Gcal als tabblad in Thunderbird toe kunt voegen. Je hebt dan een webapp maar binnen TB.