Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: error bij installatie via wubi  (gelezen 483 keer)

Offline RamonV

  • Lid
error bij installatie via wubi
« Gepost op: 2012/12/18, 16:58:46 »
Beste Ubuntu gebruikers,

ik ben al een paar dagen bezig ubuntu 12.10 te installeren, eerst via een cd. Dit werkte niet want mijn rw-cd was te klein. toen heb ik het geprobeerd via een bootable usb, deze start wel en valt ook gewoon te gebruiken(de "try now" knop). wat wel daarbij wel opvalt is dat geen van mijn partitie's gemount zijn of gemount kunnen worden. als ik via de usb-drive ubuntu "echt" te installeren start het OS opnieuw op en krijg ik opnieuw het try now/ install  scherm.  als laatste redmiddel heb ik vanmiddag geprobeerd ubuntu te installeren via wubi. Dit lijkt aan het begin te werken, (hij download etc.) daarna extract het programma het gedownloade bestand, (dit duurt langer dan wat mij normaal lijkt) daarna zegt hij dat hij het virtuele geheugen aanmaakt. dit doet hij een paar seconden en daarna stopt de install en krijg ik dit scherm:




als ik daarna op "ok" druk sluit het programma zichzelf af.


mijn installatie folder ziet er zo uit:




graag hulp en alvast bedankt!

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: error bij installatie via wubi
« Reactie #1 Gepost op: 2012/12/18, 18:11:32 »
Verwijder Wubi eens uit Windows, en doe dan een gewone installatie naast Windows, dus op een aparte partitie:
https://sites.google.com/site/computertip/installeren

Technisch beter dan Wubi, en ook dan is je computer tweevoudig opstartbaar (dus met behoud van Windows).  :)

Offline RamonV

  • Lid
Re: error bij installatie via wubi
« Reactie #2 Gepost op: 2012/12/18, 18:16:13 »
dat had ik al gedaan, als ik hem probeer te installeren herstart de installeer sessie. (dus weer paarse scherm, daarna ubuntu logo met de stipjes en het try now en de install knop)

Offline vanadium

  • Lid
Re: error bij installatie via wubi
« Reactie #3 Gepost op: 2012/12/18, 18:29:41 »
Mogelijk zit je USB nog in de computer op het moment dat je herstart. Dan zal de computer terug van USB opstarten in plaats van de harde schijf, en krjg je terug de installatie te zien.

Offline RamonV

  • Lid
Re: error bij installatie via wubi
« Reactie #4 Gepost op: 2012/12/19, 15:35:47 »
dit is jammergenoeg niet het geval, de usb-stick zit er niet meer in.

Offline erwin1969

  • Lid
Re: error bij installatie via wubi
« Reactie #5 Gepost op: 2013/01/01, 22:41:38 »
wat staat er in de errorlog van wubi (zie je eigen printscreen)