Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Laptop maakt ruis.  (gelezen 1978 keer)

Offline Wobbo

  • Lid
    • Documentjes
Laptop maakt ruis.
« Gepost op: 2010/06/14, 11:27:27 »
Na een paar weken hoor ik ruis. Om weer stil (geen ruis) meer te krijgen, probeer ik van alles. Dan maar opnieuw installeren.  Op gelost! Maar dat is niet de fijnste oplossing. Ik heb het ook op Ubuntu 9.10 en nu ook weer op Ubuntu 10.04. Het heeft het meest te maken met "Invoer: Microphone 1/2 en Line-In". En ik denk door iets geïnstalleerd in "Wine". Ik heb ".wine" en/of "Wine" totaal opnieuw/verwijder gedaan, zonder succes.

Als ik het geluid op "Dempen" aanzet is het geluid voorbij, maar dan kan ik ook geen zoals muziek meer horen.

Ik heb "PulseAudio Volume control (software-center)" geïnstalleerd, daar zitten meer opties, maar daar zit tot nu to geen oplossing.

Weet iemand hulp?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Laptop maakt ruis.
« Reactie #1 Gepost op: 2010/06/14, 11:37:58 »
Als je klikt op het luidsprekertje in de bovenste werkbalk - Geluidsvoorkeuren... - tabblad Invoer, dan kun je daar bij Invoervolume een vinkje zetten bij: Dempen. Bij Connector (pijltje!) kun je deze demping uitvoeren zowel bij Microphone als bij Line-In.

Als het goed is, demp je zo alle invoer, en kun je wel muziek afspelen (uitvoer).

Offline Wobbo

  • Lid
    • Documentjes
Re: Laptop maakt ruis.
« Reactie #2 Gepost op: 2010/06/16, 20:03:18 »
Als je klikt op het luidsprekertje in de bovenste werkbalk - Geluidsvoorkeuren... - tabblad Invoer, dan kun je daar bij Invoervolume een vinkje zetten bij: Dempen. Bij Connector (pijltje!) kun je deze demping uitvoeren zowel bij Microphone als bij Line-In.

Als het goed is, demp je zo alle invoer, en kun je wel muziek afspelen (uitvoer).

Al gedaan, geen oplossing... Sorry maar bedankt. Iets anders?

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Laptop maakt ruis.
« Reactie #3 Gepost op: 2010/06/16, 20:30:31 »
@Wobbo, ik meen iets nog niet goed te begrijpen aan je probleemstelling.
Je schrijft nl., dat je probleem oplost door opnieuw te installeren. Dit suggereert, dat je ruisprobleem zich pas na enige tijd aandient. En is dat dan ineens, of na toepassing van iets?
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline Wobbo

  • Lid
    • Documentjes
Re: Laptop maakt ruis.
« Reactie #4 Gepost op: 2010/06/16, 22:35:16 »
Ja, ik denk door Wine. Ik moet elke week weer hetzelfde installeren. Dus .wine word elke week verwijdert en weer opnieuw het. Ik moet namelijk "Dragon NaturallySpeaking 7.1" gebruiken voor het voorlezen in Nederlands teksten. Elke week werkt "Dragon NaturallySpeaking 7.1" niet meer, dus dan maar weer opnieuw installeren. Dus dat zal het probleem zijn. Ik heb Wine totaal eraf gehaald, etc... Dat is niet te oplossing.



Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Laptop maakt ruis.
« Reactie #5 Gepost op: 2010/06/17, 00:13:58 »
Vervelend. Enfin, voor Windowprogramma's raad ik.... Windows aan. Wine is razend knap, maar het blijft een noodoplossing.

Is het voor jou een optie om dat Windowsprogje (Dragon) in W. te gebruiken, bijvoorbeeld omdat je computer tweevoudig opstartbaar is?

Offline Wobbo

  • Lid
    • Documentjes
Re: Laptop maakt ruis.
« Reactie #6 Gepost op: 2010/06/30, 21:34:10 »
Nee, want ik heb geen Windows, en ik moet voorlezen. De Dragon is veel beter dan die gratis voorlezen in Linux. Ik kan sinds een operatie niet meer lezen (wel nog typen).

Maar uiteindelijk wil ik gewoon het geluidsproblemen weg hebben. Dus met of zonder Dragon...

Offline Malo1961

  • Lid
Re: Laptop maakt ruis.
« Reactie #7 Gepost op: 2010/07/28, 19:29:25 »
Had dit probleem onder 9.10. Dit topic gaat erover.
En hier vind je de oplossing die voor mij werkte. Gek genoeg heb ik er onder 10.04 geen last van gehad. Ik hoop dat dit voor jou werkt.

Succes,

Martin.