Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: vcd in gxine  (gelezen 723 keer)

Offline vanmill8

  • Lid
vcd in gxine
« Gepost op: 2011/01/01, 12:59:10 »
hallo. ik heb gxine media player  geinstalleert met all sofware pakketten . ik speel ook vcd af in gxine ,maar het vreemde ervan is; dat er vcd's zijn die ik niet af kan spelen .
het zijn dan ook super vdc's , en het gebeurt ook als ik ze wil uitwerpen dat de pc dat niet doet !  de vcd op het bureau blad verdwijnt ! ik moet ,m dan via het nooduitwerpgaatje openen.
weet iemand wat hiet aan de hand is ? ik heb ubuntu 10.10
groetjes.

Re: vcd in gxine
« Reactie #1 Gepost op: 2011/01/02, 00:00:38 »
Dat kan natuurlijk meerder oorzaken hebben, bijv. de wijze waarop de schijf gebrand is, het fabricaat. Zo zullen er nog wel meer oorzaken zijn.
Je hoeft niet elke keer met een paperclip o.i.d. in het ontgrendel gaatje te prikken. Open een terminal en type eject  Dit zou afdoende moeten zijn.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline vanmill8

  • Lid
Re: vcd in gxine
« Reactie #2 Gepost op: 2011/01/02, 16:28:44 »
eject in terminalvenster werkt wel, maar wanneer de vcd niet meer  op het bureaublad  verschijnt kan ik ,m niet meer uitwerpen. alleen met nooduitwerpgaatje .
het betreft hier om orginele vcd en niet gekopieerde !  het vreemde hierbij is; als ik de pc restart ,verschijnt de vcd schijf wel op bureaublad en kan ik ,m wel afspelen in gxine .
hoe kan dat? bijvoorbaat dank.

Re: vcd in gxine
« Reactie #3 Gepost op: 2011/01/02, 18:40:47 »
Probeer de vcd eens af te spelen met VLC, Mplayer o.i.d. Krijg je dan het zelfde probleem?
Lukt dit ook niet start gxine eens via de terminal, gewoon in de terminal gxine typen, speel de vcd af. Als er nu iets mis gaat krijg je een foutmelding in de terminal, kan je deze hier plaatsen?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline vanmill8

  • Lid
Re: vcd in gxine
« Reactie #4 Gepost op: 2011/01/02, 20:14:08 »
bedankt voor je hulp , ik heb de vcd proberen af te spelen in vlc , maar ik heb wel geluid maar geen beeld ? vreemd .
in terminalvenster gxine getypt maar dan krijg ik hetzelfde maar ik gxine open . de vcd speelt wel af als ik de pc herstart , de pc leest dan wel de vcd schijf, komt dan ook op het bureaublad . zo werkt het wel, ik moet dan wel de pc herstarten , als dat niet schadelijk is voor  mijn pc; geen probleem.
maar waarom ik geen beeld heb met de vlc speler is mijn een raadsel , dit is trouwens ook het geval met dvd's . misschien weet iemand waarom .
ieder geval bedankt .

Re: vcd in gxine
« Reactie #5 Gepost op: 2011/01/02, 21:52:24 »
Heb je alle multimedia geïnstalleerd? http://wiki.ubuntu-nl.org/MultimediaOndersteuningMaverick
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.