Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ubuntu op LCD tv  (gelezen 1332 keer)

e-miel

  • Gast
ubuntu op LCD tv
« Gepost op: 2009/07/04, 20:32:30 »
Hallo,

Ik heb ubuntu al een tijd draaien op mijn pc.
Nu heb ik vandaag geprobeerd om mijn pc aan te sluiten op mijn panasonic ldc tv.
alleen geeft mijn pc onder ubuntu geen beeld...:(
het laden van ubuntu gaat goed (het logo van ubuntu zie ik in beeld) maar zodra het login scherm moet komen zie ik niets meer. als ik op de tast mijn gebruikersnaam en wachtwoord in tik hoor ik wel dat de pc verder gaat.

ik heb het nog even geprobeerd met windows erop, dit gaat verder wel goed. Ik heb de pc ook al even weer aan mijn beeldscherm gekoppeld en de resolutie daarop alvast goed gezet, maar ook dat maakt niets uit.

heeft iemand een idee wat het kan zijn?

groetn,
Emiel

Re: ubuntu op LCD tv
« Reactie #1 Gepost op: 2009/07/04, 21:17:20 »
Wat voor een video kaart gebruik je? Welke output gebruik je van je videokaart? Gebruik je tv out dan moet je moet nl wel je tv out activeren. Waarschijnlijk gebeurt dat niet nadat je ingelogd heb.

Als je een Nvidia kaart heb kan je Nvidia-settings installeren en daarmee het scherm configureren.

Laat eens weten welke output je gebruikt en input voor de tv? HDMI, DVI of VGA of TV signaal?
Server: Ubuntu 14.04 server edition
1 x Desktop: Mint 17.1
Netbook: Acer Aspire One Xubuntu 12.04.
Laptops: 1 x Asus Linux Mint 17.1, 1 x Acer XUbuntu 12.04

e-miel

  • Gast
Re: ubuntu op LCD tv
« Reactie #2 Gepost op: 2009/07/04, 21:35:32 »
ik gebruik een ATI videokaart en heb gewoon de vga kabel aangesloten op zowel de pc als de tv.

tv-out is verder niet van toepassing, dat heb ik niet op mn videokaart zitten. iets activeren na inloggen lukt ook niet omdat ik geen inlog scherm tezien krijg ;)

Re: ubuntu op LCD tv
« Reactie #3 Gepost op: 2009/07/04, 21:41:38 »
Misschien dat de verversingfrequentie niet wordt ondersteund door je tv. Probeer het eerst eens op een lage resolutie met een zo laag mogelijke verversingsfreq. Als je dat wel zichtbaar krijgt op je tv kan je vanuit daar verder zoeken.

Het aanmeldscherm heeft nl een andere resolutie en verversingsfreq dan je desktop, vandaar dat je inlogscherm wel getoond wordt en de rest niet.
Server: Ubuntu 14.04 server edition
1 x Desktop: Mint 17.1
Netbook: Acer Aspire One Xubuntu 12.04.
Laptops: 1 x Asus Linux Mint 17.1, 1 x Acer XUbuntu 12.04

e-miel

  • Gast
Re: ubuntu op LCD tv
« Reactie #4 Gepost op: 2009/07/04, 21:47:25 »
heb ik al geprobeerd :)

mn tv heeft een res van 1024 x 768 op 60 herz
zoals je in mn startpost kunt lezen heb ik de resolutie al goed ingesteld voordat ik m aan de tv heb gekoppeld ;)

Re: ubuntu op LCD tv
« Reactie #5 Gepost op: 2009/07/04, 22:06:25 »
Dan weet ik het ook niet. Daar heb je helaas niet zo veel aan.
Server: Ubuntu 14.04 server edition
1 x Desktop: Mint 17.1
Netbook: Acer Aspire One Xubuntu 12.04.
Laptops: 1 x Asus Linux Mint 17.1, 1 x Acer XUbuntu 12.04

e-miel

  • Gast
Re: ubuntu op LCD tv
« Reactie #6 Gepost op: 2009/07/04, 23:40:51 »
geeft niets...kheb ook al geprobeerd om met de live cd te starten maar zelfs die pakt m niet in het grafische gedeelte.

Als ik kies voor een nieuwe installatie dan krijg ik hetzelfde probleem.
ik denk dat het een probleem is met de videokaart. mocht iemand hier een oplossing voor hebben hoor ik het graag :)