Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Aan de langere gebruikers: waar was je zonder (Ubuntu) Linux?  (gelezen 3030 keer)

FrSu

  • Gast
Re: Aan de langere gebruikers: waar was je zonder (Ubuntu) Linux?
« Reactie #25 Gepost op: 2012/07/04, 23:08:00 »
Dan kun je het laatste stukje van mijn onderschrift eraf halen. ;)

Re: Aan de langere gebruikers: waar was je zonder (Ubuntu) Linux?
« Reactie #26 Gepost op: 2012/07/04, 23:26:09 »
Sinds weekje of 8 over op Ubuntu en bevalt me werkelijk goed en heb die andere Os er af gegooid en nie meer nodig ....dus anders was het wel een Windows geweest naar alle waarschijnlijkheid 7 ofzo  O0 O0 O0
Dying is easy........It's Living I'm scared of....

Re: Aan de langere gebruikers: waar was je zonder (Ubuntu) Linux?
« Reactie #27 Gepost op: 2012/07/05, 07:12:47 »
Waarschijnlijk zou ik met een boel andere OS-en aan het stoeien zijn en nog steeds hopen dat 'good old' BeOS nieuw leven ingeblazen zou worden. Nu ik er over nadenk, dat doe ik nu ook al  ;)

Maar zonder Linux:

- had ik waarschijnlijk nooit op een legale manier zoveel kennis en vaardigheden over ICT op kunnen doen;

- had ik waarschijnlijk nooit de boeken geschreven die ik nu heb kunnen schrijven;

- had ik mijn huidige baan niet gehad;

- had ik me waarschijnlijk de afgelopen jaren nooit zo druk gemaakt over het open standaarden en open source beleid van de Nederlandse overheid, en had de overheid niet zoveel last van mij en zoveel anderen gehad  :D.

Offline Ramana

  • Lid
Re: Aan de langere gebruikers: waar was je zonder (Ubuntu) Linux?
« Reactie #28 Gepost op: 2012/07/05, 08:03:57 »
Dan was ik nog steeds bezig met het schoonmaken van het register en meer! En defragmenteren.
Dat mis ik wel een beetje!  :)

Re: Aan de langere gebruikers: waar was je zonder (Ubuntu) Linux?
« Reactie #29 Gepost op: 2012/07/05, 10:31:40 »
Ik denk dat ik dan een zgn. Hackintosh zou nemen, en Windows 7. Voornamelijk Windows 7. Ik denk wel dat ik hier en daar eens wat zou proberen maar als een echte windows gebruiker wel heel voorzichtig ;)

Mee eens, dan zou ik ook Windows 7 nog gebruiken, en een Hackintosh overwegen.
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline midas

  • Lid
Re: Aan de langere gebruikers: waar was je zonder (Ubuntu) Linux?
« Reactie #30 Gepost op: 2012/07/07, 11:18:18 »
Tsja...wanneer Windows Vista niet voorgeïnstalleerd zat op mijn toenmalige laptop (bijna 5 jaar geleden), dan zou ik niet omgekeken hebben naar een ander OS. Met 1 gieg werkgeheugen ging het systeem telkens door de knieën rn werd-ie telkens gloepenswarm. Toen eigenlijk aan het experimenteren geslagen met (K)Ubuntu 7.04 en dat ging gelijk goed. Toen eigenlijk snel de beslissing genomen om de HDD te wipen en alleen met Ubuntu of Linux Mint verder te gaan.

Maar wanneer ik eerder in aanraking was gekomen met Windows 7, dan zou ik ongetwijfeld nog helemaal bij Windows zijn blijven hangen. Ondanks de kansen op malware vind ik het een stabiel en goed systeem. En natuurlijk zoveel mogelijk aanvullen met opensource-software. Zo draait ook mijn moeders computer van waaruit ik nu type...
Linux Mint 20.2 Cinnamon

Offline aartje

  • Lid
Re: Aan de langere gebruikers: waar was je zonder (Ubuntu) Linux?
« Reactie #31 Gepost op: 2012/07/08, 12:08:11 »
Dan was ik nog steeds bezig met het schoonmaken van het register en meer! En defragmenteren.
Dat mis ik wel een beetje!  :)
En ook de kopjes koffie etc.etc. als je moet updaten.

Offline jabuca

  • Lid
Re: Aan de langere gebruikers: waar was je zonder (Ubuntu) Linux?
« Reactie #32 Gepost op: 2012/07/09, 08:16:13 »
Als Linux/Unix niet hadden bestaan,  was het alternatief waarschijnlijk een Mac geweest.

Vr.gr.

jabuca
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!

Re: Aan de langere gebruikers: waar was je zonder (Ubuntu) Linux?
« Reactie #33 Gepost op: 2012/07/09, 13:30:49 »
Ik heb ooit aan de ict'er bij mijn moeder op school ( zij is leerkracht) gevraagt: "Is er nog iets anders buiten Windows en Mac?" Nu heeft hij linux geantwoord. Als hij BSD had gezegt was ik waarschijnlijk nu daar mee bezig, als hij niets had gezegt waarschijnlijk bij Windows 7.
If nothing goes right, try left.
Steunpunt Berchem (Antwerpen, België)

Offline Haris

  • Lid
Re: Aan de langere gebruikers: waar was je zonder (Ubuntu) Linux?
« Reactie #34 Gepost op: 2012/07/13, 13:41:45 »
Aan de Mandriva, daar kocht ik jaren terug een tijdschrift met cd van en was direct genezen van windows. :)

Re: Aan de langere gebruikers: waar was je zonder (Ubuntu) Linux?
« Reactie #35 Gepost op: 2012/07/17, 15:35:45 »
Windows!!
Dank zij de pagina van Pjotr werk ik nog met Ubuntu. In het begin geraakte ik er geen weg mee. Momenteel heb ik nog altijd problemen. Bijvoorbeeld om continu  gegevens op te halen op een website via een rekenblad. Iets dat ontzettend simpel is in MSO. Voor OoO of LO gaat dit alvast niet op. Of problemen met niet ondersteunde hardware ... Ondertussen zijn wel mijn ogen open gegaan en heb ik ook de negatieve kanten van Windows ontdekt. Ondanks het feit dat ik reeds jaren Ubuntu gebruik, kan ik dus nog niet zonder Windows. Producten van Apple heb ik niet in huis. Bijgevolg kan ik ook niet vergelijken?

Offline Pfoeh

  • Lid
Re: Aan de langere gebruikers: waar was je zonder (Ubuntu) Linux?
« Reactie #36 Gepost op: 2012/07/18, 17:41:59 »
Het vooruitzicht om met de draak Vista te moeten gaan werken heeft me doen besluiten om eens rond te gaan kijken naar een alternatief.
Voorheen werkte ik met een Pentium 4 met XP en veel, heel veel open source software.
Zou men Vista overgeslagen hebben en rechtstreeks naar 7 zijn gegaan, dan zou ik nu waarschijnlijk met 7 en veel open source software werken. Ik sluit echter niet uit dat ik toch naar een alternatief om zou zijn gaan kijken. Met 7 werk ik op mijn werk en dat werkt heel behoorlijk. Wel storend dat IE er regelmatig mee stopt terwijl je voor een belangrijk deel (ERP software: Movex) hiermee moet werken. Ook lastig dat je niet fatsoenlijk met een ander programma aan de slag kunt als je werk op moet slaan of iets moet printen.

Ben echter heeeeel blij en tevreden met Ubuntu en de andere Linux-en die ik gebruik(-t heb).

Gr.
Jeroen
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.

Re: Aan de langere gebruikers: waar was je zonder (Ubuntu) Linux?
« Reactie #37 Gepost op: 2012/07/18, 21:23:37 »
Ik begrijp uit de vraag als Linux (en daarmee Ubuntu) niet had bestaan wat dan wel. Dan had ik nog lopen rommelen met DR Dos of machinetaal of iets met Fortran o.i.d.  of iets als AMIGA, zeker geen Apple. Windows heeft mij ook nooit kunnen bekoren, maar is op de meeste werkplekken verplichte kost, helaas.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.