Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Screenshot is achtergrond geworden.  (gelezen 330 keer)

Offline Dump

  • Lid
Screenshot is achtergrond geworden.
« Gepost op: 2015/09/16, 18:28:17 »
Hoi allen.
Een dagje niets doen en een redelijk nieuwe installatie betekende voor mij vandaag Xubuntu optimaliseren volgens alle tips die ik maar kon vinden. Ging perfect!
Maar ik ben denk iets iets te lang doorgegaan want het laatste half uur 2 zaken die niet goed zijn gegaan. Eentje is al gemeld en de ander is zoals hierboven benoemd.

xfce4 screenshooter heeft volgens mij een screenshot als achtergrond opgeslagen. Nu moet ik bekennen dat ik bij xfce4 de screenshots naar het bureaublad liet schrijven zodat ik ze snel kan pakken en later weer weggooien. Dit heb ik alvast aangepast door ze naar --- afbeeldingen --- te laten verplaatsen.

Maar nu zit ik met die malle achtergrond en ik krijg hem niet weg met de rechter muisknop klik op het bureaublad.

Wie helpt me verder. Gr. Dump.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.


Offline Dump

  • Lid
Re: Screenshot is achtergrond geworden.
« Reactie #2 Gepost op: 2015/09/16, 21:40:07 »
hallo joop905.

Ik snap er de ballen van. En dan nog in het engels. Maar goed. Met google translate kom je een eind.
Voor hen die het ook overkomt.


    1)Open Settings Manager -> Keyboard.
    2)Choose Application Shortcuts tab.
    3)Select xfce4-screenshooter -w command and change the shortcut to Sys_Req (Press Print Screen button first and then any Alt button).

Na de toetsen alt/printscreen ingedrukt te hebben was alles weer als vanouds? Optie 3 stond inderdaad in het rijtje dat getoond werd.

Ik snap echt niet dat jullie dit soort antwoorden weten te vinden. Natuurlijk zoek ik ook en vind ik een hoop maar jullie komen zoveel verder.
Klasse en bedankt voor de hulp.

Gr. Dump.
P.s. Kun je uitleggen wat er nu verkeerd is gegaan of gedaan door mij?

Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.

Offline Dump

  • Lid
Re: Screenshot is achtergrond geworden.
« Reactie #3 Gepost op: 2015/09/17, 20:10:47 »
Hij doet het weer.

Ik denk dat het toeval was dat het ineens weer oké werd. Nu ik dit lees in de tip van joop905 --- The answer mention xfce4-screenshooter http://goodies.xfce.org/projects/applications/xfce4-screenshooter (it can capture an active window too) ---  snap ik het wel. Hij gaat er met mijn actieve plaatjes vandoor. Maar het is me nog niet duidelijk hoe dit op te lossen.
Graag uw hulp?

Gr. Dump.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.