Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Dell Inspiron 2650 (uit 2001) na nvidia driver zwart scherm. Wat nu?  (gelezen 1415 keer)

Melle

  • Gast
Beste mensen,

Ikzelf ben Melle en nog vrij nieuw met Ubuntu. Ikzelf heb het op mijn desktop zonder problemen lopen, maar nu zit ik met een probleem voor mijn laptop. Nadat ik de driver voor de videokaart installeer waarvan Ubuntu zelf aangeeft dat ik die zou moeten installeren, geeft hij nog wel een het gewone oplaadscherm maar daarna als het inlogscherm zou moeten verschuinen blijft hij zwart. Als je toch inlogt en alles goed invult dan doet hij dat en hoor je het opstartgeluidje als je inlog poging succesvol was... Toch blijft het beelscherm zwart. Hiervoor had ik hem al gereinstalleerd omdat ik dacht dat de installatie was mislukt. Maar dat is niet zo, want alles doet het gewoon snel en goed terwijl als je die driver hebt geinstalleerd blijft het beeldscherm zwart...

Hier meer info:
Dell Inspiron 2650
1.6-GHz/1.2-GHz Pentium 4-M CPU
256MB of 266-MHz DDR SDRAM
512KB L2 cache
14.1-inch active-matrix screen
NVidia GeForce2 Go graphics with 16MB of DDR SDRAM
30GB hard drive
8X DVD-ROM and 8X/8X/24X CD-RW combination drive
built-in V.92 modem and network adapter, touchpad pointing device

Weet iemand hoe ik de driver weer kan de- of reinstalleren?
Wat moet ik doen?
Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen




Voor de rest, dit is echt een mooi forum en ik vind Ubuntu echt helemaal te gek. Al vind ik dat compiz niks, dat is namelijk gewoon puur een eyecandy! Maar voor de rest heerlijk, lekker compleet, makkelijk en goed te customizen!

Melle

  • Gast
Dell Inspiron 2650 (uit 2001) na nvidia driver zwart scherm. Wat nu?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/30, 16:33:03 »
Ikzelf ben nu al een poosje bezig te surfen etc etc.

Nu blijkt dat (zoals bij wel meerdere nvidia drivers) dat dit gebeurd. Ikzelf ga nu Ubuntu nog een keertje installeren en dan laat ik de videokaart driver maar achterwege. Wel jammer, want ik vind 32 bit kleuren een stuk mooier.

Maar goed, nu naar het volgende: draadloos internet.


Melle

  • Gast
Dell Inspiron 2650 (uit 2001) na nvidia driver zwart scherm. Wat nu?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/17, 10:32:36 »
Er schijnt een grote bug in de driver te zitten. Veel andere mensen hebben een soortgelijk probleem met die Grafische kaart. Ik laat het hierbij maar zitten. Het enige wat jammer is dat ik nu geen 32bit kleuren heb en dat sommige flashapplicaties wat langzamer draaien. Voor de rest leidt de functionaliteit er niet onder.