Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gedownload spel openen  (gelezen 1195 keer)

Offline Willem66

  • Lid
Gedownload spel openen
« Gepost op: 2019/12/13, 18:38:48 »
Ik heb een spel gedownload en dat wil ik gaan spelen.
Voorheen deed ik dat onder Windows en kon openen,eventueel uitpakken,aanklikken en spelen maar.
Nu heb ik linux mint tina,maar wat ik onder Windows deed,lukt mij met linux mint niet.
Wat kan of moet ik doen???

Re: Gedownload spel openen
« Reactie #1 Gepost op: 2019/12/13, 18:42:53 »
Wat heb je precies allemaal gedaan?

Werk je met wine of virtual box?

Kortom je moet meer info geven anders kan je niet geholpen worden.
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Offline Willem66

  • Lid
Re: Gedownload spel openen
« Reactie #2 Gepost op: 2019/12/13, 19:26:14 »
Ik heb van een Torrent site een spel gedownload,staat in de map downloads.
Ik heb Wine gedownload,staat in menu.
Hoe moet ik het openen om het spel te spelen.
In windows ging het nooit mis.
Maar wil graag linux mint tina blijven gebruiken.

DarkEra

  • Gast
Re: Gedownload spel openen
« Reactie #3 Gepost op: 2019/12/14, 06:33:14 »
Van een torrentsite gedownload ... Is dus illegaal en wordt hier geen ondersteuning aan gegeven. Verder betreft het Linux Mint en hoort dus thuis onder Anders Distributies. Even rekening mee houden in het vervolg.
« Laatst bewerkt op: 2019/12/14, 06:35:48 door Maik »

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Gedownload spel openen
« Reactie #4 Gepost op: 2019/12/14, 10:20:19 »
Mint is GEEN Ubuntu !!!!!
Onderwerp verplaatst.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

FrSu

  • Gast
Re: Gedownload spel openen
« Reactie #5 Gepost op: 2019/12/14, 11:37:48 »
Willem66 is een beginnend Linux (Mint) gebruiker en zoekt nog zijn weg en hulp op dit forum.
Ik heb hem aan een Live Mint Mate DVD geholpen, omdat hij graag van Win af wilde.
Dat is nu gelukt en zijn ontdekkingsreis met Linux is nu begonnen en komt hij met vragen op het forum.

nahjo

  • Gast
Re: Gedownload spel openen
« Reactie #6 Gepost op: 2019/12/14, 11:56:31 »
Willem66 is een beginnend Linux (Mint) gebruiker en zoekt nog zijn weg en hulp op dit forum.
Ik heb hem aan een Live Mint Mate DVD geholpen, omdat hij graag van Win af wilde.
Dat is nu gelukt en zijn ontdekkingsreis met Linux is nu begonnen en komt hij met vragen op het forum.
Mooi dat je Willem66 helpt bij het overstappen naar Linux maar had je hem niet kunnen helpen met een dualboot installatie?  Het moeilijkste van het overstappen is het stoppen met Windows denken oftewel alles wat je onder Windows had dat ook onder Linux proberen te installeren. Deze komt misschien hard aan maar Linux+wine is geen vervanger voor Windows. Wat voor Windows is gemaakt draait het allerbeste onder Windows  :evil:

Nu ben ik zelf geen gamer maar misschien zijn er hier leden die Willem66 aan goede Linux games kunnen helpen. :)

FrSu

  • Gast
Re: Gedownload spel openen
« Reactie #7 Gepost op: 2019/12/14, 12:07:21 »

Mooi dat je Willem66 helpt bij het overstappen naar Linux maar had je hem niet kunnen helpen met een dualboot installatie?  Het moeilijkste van het overstappen is het stoppen met Windows denken oftewel alles wat je onder Windows had dat ook onder Linux proberen te installeren. Deze komt misschien hard aan maar Linux+wine is geen vervanger voor Windows. Wat voor Windows is gemaakt draait het allerbeste onder Windows  :evil:

Nu ben ik zelf geen gamer maar misschien zijn er hier leden die Willem66 aan goede Linux games kunnen helpen. :)

Willem wou van Windows af. Dat de overstap enige gewenning vraagt is duidelijk, blijkt ook wel door de vele vragen die hij stelt. ^-^
Maar dat gaat vast goed komen. Zo zijn we allemaal eens overgestapt naar Linux. =D

Offline Willem66

  • Lid
Re: Gedownload spel openen
« Reactie #8 Gepost op: 2019/12/14, 12:39:27 »
Ik zoek specifiek zoek en vind spelletjes met verborgen voorwerpen voor linux

Offline jolo

  • Lid
Re: Gedownload spel openen
« Reactie #9 Gepost op: 2019/12/14, 13:59:06 »
Als Wine correct is geïnstalleerd zal een dubbelklik op de Setup.exe, de installatieprocedure doen starten. Of als je er met de rechter muisknop er op klikt, dan zou je bovenaan behoren te zien staan: Openen met een Wine applicatie. Eventueel zou je het kunnen proberen met PlayOnLinux. Dat is een front-end voor Wine. Ook zou je Winetricks kunnen installeren.

Echte Linux spellen zijn er ook, maar dan meestal in het Engels. In Softwarecentrum typ je dan het woord: Games. Of in een zoekmachine zoals Google of DuckDuckGo typ je dan Linux Games.

Als je nog oude DOS spellen hebt liggen, dan zou je die kunnen proberen in DOSBox. In  Softwarecentrum wordt deze zo te zien "DOSBox Simulator" genoemd.
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM