Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Debcreator  (gelezen 881 keer)

nom001

  • Gast
Debcreator
« Gepost op: 2008/07/19, 18:06:42 »
Hallo allemaal,

Heeft iemand het programma Debcreator al geprobeerd wat te verkijgen is op www.getdeb.net?
Het leek me een fijne tooltje om andere bestanden, anders het .deb bestand, om te zetten naar een .deb bestand.
Alleen het lukt me nog niet zo, krijg foutmeldingen en als ie het wel doet blijft ie halverwege de conversie hangen en geeft een onbekende failure aan.
Heeft iemand al met deze programmaatje gewerkt?
Hoe werkt het precies en zijn er dingen die wat extra aandacht nodig hebben om echt goed met he programma te werken?
Alvast bedankt!
Ron

nom001

  • Gast
Debcreator
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/19, 18:19:01 »
Citaat van: nom001
Hallo allemaal,

Heeft iemand het programma Debcreator al geprobeerd wat te verkijgen is op www.getdeb.net?
Het leek me een fijne tooltje om andere bestanden, anders het .deb bestand, om te zetten naar een .deb bestand.
Alleen het lukt me nog niet zo, krijg foutmeldingen en als ie het wel doet blijft ie halverwege de conversie hangen en geeft een onbekende failure aan.
Heeft iemand al met deze programmaatje gewerkt?
Hoe werkt het precies en zijn er dingen die wat extra aandacht nodig hebben om echt goed met he programma te werken?
Alvast bedankt!
Ron
Een foutmelding die ik krijg is:

Unable to detect the top source directory in the archive. This should be something like -.

Iemand een idee wat dit betekend?

Debcreator
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/19, 19:27:15 »
Meestal zijn die deb creator programmatjes niet zo handig als ze willen laten uitschijnen. Heel vaak is het niet zo simpel als een source tarball te selecteren en op een converteer knop te drukken.

Nu wat die fout betreft, waarschijnlijk heeft uw werk-directory niet de juiste naam, deze moet (zoals beschreven) deze naam krijgen: programma-0.1
Lees er anders eens de documentatie op na (als die er is).

nom001

  • Gast
Debcreator
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/20, 21:34:34 »
Citaat van: Nunslaughter
Meestal zijn die deb creator programmatjes niet zo handig als ze willen laten uitschijnen. Heel vaak is het niet zo simpel als een source tarball te selecteren en op een converteer knop te drukken.

Nu wat die fout betreft, waarschijnlijk heeft uw werk-directory niet de juiste naam, deze moet (zoals beschreven) deze naam krijgen: programma-0.1
Lees er anders eens de documentatie op na (als die er is).
Er is geen duidelijke documentatie voor handen over deze programma.

Debcreator
« Reactie #4 Gepost op: 2008/07/20, 21:59:37 »
Heb het ook even geinstalleerd, ge kiest gewoon eerst uw tarball, dan vult ge al de nodige info in en daarna zal hij uw deb bouwen. Ik kreeg wel ene failed eroor ofzo, maar heb niet echt gekeken wat er fout was. Zal morgen nog eens kijken en eventueel een kleine how-to schrijven, als dat nodig is natuurlijk.

nom001

  • Gast
Debcreator
« Reactie #5 Gepost op: 2008/07/20, 22:07:57 »
Citaat van: Nunslaughter
Heb het ook even geinstalleerd, ge kiest gewoon eerst uw tarball, dan vult ge al de nodige info in en daarna zal hij uw deb bouwen. Ik kreeg wel ene failed eroor ofzo, maar heb niet echt gekeken wat er fout was. Zal morgen nog eens kijken en eventueel een kleine how-to schrijven, als dat nodig is natuurlijk.
Ja is goed.
zal ook ff weer gaan testen, had het weer van me systeem afgehaald.

Debcreator
« Reactie #6 Gepost op: 2008/07/25, 00:25:00 »
Bij mij werkt het niet met Hardy en waarschijnlijk om deze reden:

Unable to find 822-date program!

Na wat googlen bleek dat 822-date niet meer gebruikt word en de terminal geeft dit ook aan:

$ 822-date
822-date: warning: This program is deprecated. Please use 'date -R' instead.