Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Via Linux de HD benaderen met het Windows recovery programma  (gelezen 1256 keer)

Offline City09

  • Lid
Via Linux de HD benaderen met het Windows recovery programma
« Gepost op: 2012/06/22, 17:20:39 »
Hallo,

wij hebben een laptop met voor geïnstalleerde Windows 7. Nu heeft onze zoon een previeuw van Windows 8 geïnstalleerd en deze verwijderd. Volgens hem heeft hij via msconfig de opstart programma's bekeken en eenvoudig weg het vinkje bij W8 weggehaald.

Als we nu de laptop opstarten krijgen we de melding:
The Boot configuration Data file doesn't contain valid information for an operating system"
File:Boo\BCD
Error code:0xc0000098

You'll need to use the recovery tools on your installation media. If you don't have any instalation media contact your system administrator or PC manufacturer.

De Lenovo laptop is geleverd met een pre-installed Windows 7 met een One Key Recovery button. Maar zonder de Windows 7 DVD of recovery CD's.

Na wat zoeken op het www hebben we de Windows 7 Recovery CD aangeschaft en als we naar de partities kijken op de HD, blijkt er op geen enkele partitie nog een Windows OS aanwezig. Volgens mij heeft onze zoon Windows compleet van de laptop gewist ?

Als ik via de Windows Recovery Essentials naar de Browse/Bakup Files ga, dan kan ik naar de partitie gaan met het One Key Recovery programma. Het staat daar als OSImage.exe

De Windows Recovery Essentials draait echter op een Linux programma ! Hoe kan ik nu het  OSImage.exe programma opstarten vanuit Windows ?





Offline City09

  • Lid
Re: Via Linux de HD benaderen met het Windows recovery programma
« Reactie #2 Gepost op: 2012/06/22, 17:45:03 »
Mmmm als Ubuntu gebruiker zie ik dat de laptop van mijn zoon ook weer via een Linux programma mogelijk weer aan de praat gekregen kan worden.

Ik denk dat op mijn Ubuntu forum er wel degelijk mensen zijn die mij hier verder mee kunnen helpen. Want het is tenslotte een Linux vraag.

Re: Via Linux de HD benaderen met het Windows recovery programma
« Reactie #3 Gepost op: 2012/06/22, 17:51:21 »
Dit lijkt me een vraag over Windows, en niet over Ubuntu. De Windows Recovery Essentials is immers ook geen Ubuntu.

Als je partities leeg zijn, dan kun je testdisk proberen vanaf een live-cd om data te herstellen.

Re: Via Linux de HD benaderen met het Windows recovery programma
« Reactie #4 Gepost op: 2012/06/23, 12:51:48 »
Dit is inderdaad een Windows vraag. Ik zie ook überhaupt niet waarom hier Linux bij betrokken moet raken :/
Daarnaast vraag ik me af, sinds wanneer koop je recovery CD's?
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline jan11000

  • Lid
Re: Via Linux de HD benaderen met het Windows recovery programma
« Reactie #5 Gepost op: 2012/06/23, 14:08:18 »
Wilde gok.
Livecd starten ubuntu,
wine installeren,
dan programma starten, wel op de goede hd installeren.