Ondersteuning > Hardware en drivers

Externe dvd-speler weigert

(1/2) > >>

jeegee:

Ik heb `sudo apt install libdvdread7 libdvdnav4` toegepast en herstart. Met `sudo lshw -C disk` zie ik dat de drivers naar behoren zijn geïnstalleerd. Na `Media -> Open Disc -> Browse` (de enige route om de schijf aan de praat te krijgen) laat VLC een beginscherm zien met Start Film - Hoofdstukken - Ondertitels. Over de bovenkant van het scherm loopt een lichtgroene band. VLC speelt een zich herhalende openingsmelodie. Wanneer ik een van de drie mogelijkheden aanklik zie ik even beeld, hoor ik een flard aan geluid en wordt VLC gesloten. In de terminal lees ik `fre@ubuntu-260121:/media/fre/UNA_GIORNATA_PARTICOLARE$`, de dvd is dus naar behoren geladen, maar hoe houd ik 'm aan de praat?

Ronaldus:
Vroeger moest je de volgende commando's invoeren voordat je een DVD kon afspelen: (bron: de vroegere handleiding van Pjotr)

sudo apt-get install libdvd-pkg
en
sudo dpkg-reconfigure libdvd-pkg

Ik neem aan dat je al wel de Ubuntu restricted extras hebt geïnstalleerd? (Waarin diverse codecs.)

jeegee:
Dank voor je reactie!

sudo apt-get install libdvd-pkg
en
sudo dpkg-reconfigure libdvd-pkg

... heb ik geïnstalleerd.
De dvd-speler werkt goed in W 8.1. Wanneer ik in Ubuntu 20.04 op Start Film (of een van de andere knoppen)  druk vliegt VLC eruit.

Ik heb 2x geprobeerd me aan te melden voor een mailinglijst van VLC, maar krijg geen bevestigingsmail.
Wat zijn de Ubuntu restricted extras? Graag wat informatie daarover!

mvg


 

jeegee:
De Ubuntu restricted extras heb ik inmiddels geïnstalleerd, daarna herstart. ...maar VLC vliegt er weer uit.
 

Ronaldus:
Misschien heb je hier nog iets aan:

https://itsfoss.com/play-dvd-ubuntu-1310/

Verder zou ik het ook niet zo meer weten.

EDIT: Net zelf ook nog even gekeken. Ging hier, tot mijn verassing, ook niet met VLC. Wel met Totem (als Video's in menu), Parole (ik heb Xubuntu) en smplayer.

EDIT 2: In Mint werkt VLC en Videos (Totem) bij mij het beste.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie