Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: UBUNTU en andere versies  (gelezen 1071 keer)

Offline vragen

  • Lid
UBUNTU en andere versies
« Gepost op: 2008/01/11, 10:29:11 »
hola,

Ik heb UBUNTU-desktop, XUBUTNU-desktop, KUBUNTU-desktop en EDUBUNTU-desktop er opgezet. Meestal wil ik in Xubuntu opstarten omdat die iets sneller met het opstarten is. Echter wanneer ik de pc aanzet zie ik KUBUNTU logo staan. En als ik bij het aanmeld venster ben EDUBUNTU. Kennelijk wordt er door UBUNTU niet gekeken naar welke *UBUNTU versie je standaard aan hebt staan? Verder kan ik EDUBUNTU niet selecteren. Trouwens in de handleiding staat niet aangeven dat je EDUBUNTU kunt kiezen als desktop.

Verder gaat er bij XUBUNTU de numlock uit. Die is bij de andere versies gemakkelijk te achterhalen, bij XUBUNTU niet zo.

Offline DarkStar

  • Lid
    • Mijn persoonlijke website
UBUNTU en andere versies
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/11, 10:44:30 »
Hoe ziet je Grub-menu er uit? Want ik vind het eigenlijk best vreemd dat je een Kubuntu logo krijgt en vlak erna een Edubuntu aanmeldscherm krijgt...
Is Xubuntu ook de standaard optie in Grub?

° Bezoek mijn blog Digital (in)Sanity °

Offline vragen

  • Lid
UBUNTU en andere versies
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/11, 10:51:27 »
Mijn GRUB menu staat UBUNTU 2-15 nog wat volgens mij. En een modus voor recovery en de laatste keuze is Windows. Ik kan helaas niet vanuit het GRUB menu rechtstreeks een van de UBUNTU versies kiezen, is dat ook een optie?

Offline SWAT

  • Administrator
UBUNTU en andere versies
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/11, 11:55:53 »
Hoe heb je deze 'eropgezet'? Je default aanmeldscherm en window manager kun je instellen (is te configureren).

Offline vanadium

  • Lid
UBUNTU en andere versies
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/11, 13:38:54 »
Het lijkt me logisch dat je systeem niet "automatisch" het inlogscherm heeft van de versie waarmee je standaard inlogt. Een andere gebruiker heeft immers mogelijk een andere desktop omgeving.

Het inlogscherm hangt af van de grafische loginmanager. Standaard op Ubuntu is dat gdm. Voor Kubuntu en Xubuntu zijn dat dan andere login managers. Je kan dat zonder twijfel veranderen door een andere loginmanager te installeren. Details ken ik echter niet.

mickvdv

  • Gast
UBUNTU en andere versies
« Reactie #5 Gepost op: 2008/01/11, 13:43:00 »
Het laatste *-desktop pakket dat je installeerd wordt standaard, dus als je als laatste kununtu-desktop geinstalleerd heb wordt je upsplash en je display manager kubuntu. Hoe je dat moet veranderen weet ik niet.

Offline Tom4

  • Lid
UBUNTU en andere versies
« Reactie #6 Gepost op: 2008/01/11, 16:07:57 »
opstart-manager installeren (te vinden in synaptic onder start-up manager dacht ik) Hierbij kan je kiezen welk Bootlogo je wilt etc.

Offline vragen

  • Lid
UBUNTU en andere versies
« Reactie #7 Gepost op: 2008/01/12, 13:40:21 »
bedankt voor het mee denken, ik ga het eea uitzoeken!