Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: alternatief voor snagit  (gelezen 3503 keer)

alternatief voor snagit
« Gepost op: 2008/02/24, 12:48:37 »
Hoi,

Heb vrijdag op een vorming het programma snagit leren kennen. Het is een screen capturing programma. Je kan er printscreens mee bewerken (bvb pijltjes en tekst bij plaatsen), ideaal dus voor de aanmaak van cursusmateriaal.

Ik heb het nog niet geïnstalleerd onder wine, maar kent iemand een open source alternatief dat goed werkt?
Grtz
G

alternatief voor snagit
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/24, 13:09:43 »
Gewoon screenshots nemen met de toets print-screen en bewerken met OpenOffice.org tekenen of iets soortsgelijk

alternatief voor snagit
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/24, 16:19:34 »
Tja, die optie is me ook wel bekend, maar Snagit biedt wel degelijk heel wat mogelijkheden die het werken makkelijker maken. Bijvoorbeeld je kan je 'bestand' opslaan in jpg. Wat met openoffice draw niet kan. Bijkomstig heb je ook veel tools voor lay-out en dergelijke.

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
alternatief voor snagit
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/25, 00:20:48 »
Het heeft lang niet alle futures van snagit, maar het is een optie
http://data-manager.sourceforge.net/
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

alternatief voor snagit
« Reactie #4 Gepost op: 2008/02/26, 19:27:55 »
Hoi Ronnie,

Blij met je reactie. Ik heb de screenshots eens bekeken, maar het lijkt me nog niet wat ik zoek. Kun je hiermee bijvoorbeeld je schermafdruk bewerken door er pijltjes en tekst op te zetten?

Wim_Jager

  • Gast
alternatief voor snagit
« Reactie #5 Gepost op: 2008/02/26, 20:36:38 »
Bedoel je meer iets zoals dit: http://www.debugmode.com/wink/

Ik heb de windows versie een tijdje gebruikt, hier kun je in ieder geval een soort van filmpje maken van wat er nu op je scherm is, en dit volgens mij wat bewerken.

succes met zoeken,

Wim

Offline woteb

  • Lid
alternatief voor snagit
« Reactie #6 Gepost op: 2008/02/26, 21:26:57 »
Met Gimp kun je ook schermfoto's maken. Je kunt dan zelfs kiezen tussen volledig scherm of venster. En met Gimp kun je dat natuurlijk aanpassen zoals je dat wil. En opslaan kan naar png, jpg enz.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)