Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Jullie meningen over Ultimate edition  (gelezen 20646 keer)

Jullie meningen over Ultimate edition
« Gepost op: 2009/12/25, 00:09:03 »
Goedenavond,

Na een poosje een dual boot te draaien met Windows en ubuntu, en ubuntu achtigen is mijn oog nu gevallen op de zogenaamde Ultimate Edition.

Je voelt hem al aan komen, wat is jullie mening, als ervaren gebruikers, over deze distro?
Een flinke kluif om binnen te halen, maar ik zie een hoop extra's pre-installed en eye-candy. En daar hou ik wel van.
Maargoed, laat maar horen wat je van de Ultimate Edition vind ;)

Oja, Fijne feestdagen natuurlijk!

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Jullie meningen over Ultimate edition
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/25, 00:21:01 »
Bagger, ellendige rotzooi. Werkt namelijk blijkbaar met Ultamatix, de ultieme systeemverpester: http://ultimateedition.info/Ultimate%20Edition/ultamatix/

Zie ook hier:
http://sites.google.com/site/computertip/directdoen
(punt 6, onder I)

Waarom is de officiële waarschuwing tegen Ultamatix eigenlijk niet meer vastgezet, bovenaan in het Software en configuratie-onderdeel van het forum?
http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/officiele-waarschuwing-tegen-ultamatix/
« Laatst bewerkt op: 2009/12/25, 00:28:36 door Pjotr »

Offline Joshua822

  • Lid
Re: Jullie meningen over Ultimate edition
« Reactie #2 Gepost op: 2009/12/25, 00:25:00 »
Aan de ene kant komt Ultimate Edition standaard met veel meer software dan Ubuntu en is het makkelijker om software als Google Earth te installeren ( een icoontje op de desktop verzorgt dit ), en is het makkelijker om Usplash en GDM thema's te maken met Ultimate Edition, maar aan de andere kant is het daarom ook wat trager dan de standaard Ubuntu.


Offline vanadium

  • Lid
Re: Jullie meningen over Ultimate edition
« Reactie #3 Gepost op: 2009/12/25, 13:36:47 »
Het is een volledig onafhankelijke distributie geworden: je neemt ze zoals ze is. Je kiest ervoor of je kiest er niet voor. Of het bagger is, dat moeten de ervaringen van gebruikers of onafhankelijke reviewers maar uitwijzen.

Ultamatix is een probleem van andere orde: dit probeerde/probeert binnen te dringen op een andere distributie en kon/kan het systeem van een argeloze gebruiker verpesten.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Jullie meningen over Ultimate edition
« Reactie #4 Gepost op: 2009/12/25, 14:11:12 »
Blijkbaar is Ultamatix een integraal onderdeel van Ultimate Edition..... Dat vind ik op zichzelf al voldoende om deze distro volledig af te schrijven. Ingebouwde instabiliteit, raadselachtige storingen en God weet wat nog meer voor ellende....

@forumbeheer: nogmaals: waarom is de officiële waarschuwing tegen Ultamatix, niet langer vastgezet bovenaan in het forumonderdeel Software en configuratie?
« Laatst bewerkt op: 2009/12/25, 14:17:18 door Pjotr »

Offline Tom

  • Lid
Re: Jullie meningen over Ultimate edition
« Reactie #5 Gepost op: 2009/12/25, 15:21:47 »
Heb Uw vraag gesteld aan het Team.
Is nu wachten op een antwoord.
Groet Tom. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Dave

  • Lid
Re: Jullie meningen over Ultimate edition
« Reactie #6 Gepost op: 2009/12/25, 17:15:36 »
Blijkbaar is Ultamatix een integraal onderdeel van Ultimate Edition..... Dat vind ik op zichzelf al voldoende om deze distro volledig af te schrijven. Ingebouwde instabiliteit, raadselachtige storingen en God weet wat nog meer voor ellende....


Ben het er wel mee eens.
op zich ben ik wel voor een tool als Ultamix maar heb er slechte ervaring mee en beste was een herinstallatie en niet meer gebruiken.
Maar houd dan ook van een overzichtelijk systeem.

Re: Jullie meningen over Ultimate edition
« Reactie #7 Gepost op: 2009/12/25, 17:16:21 »
Gezien de mening tegen de negatieve kant hangt, zie ik af van installatie. Zet hem wel even in een Virtual box om te zien wat ie doet  :D

Bedankt voor uw tijd heren(en dames)

Re: Jullie meningen over Ultimate edition
« Reactie #8 Gepost op: 2009/12/25, 20:14:20 »
@Pjotr: Ultamatix is geen onderdeel van de Ultimate Edition, de maker van Ultamatix maakt echter wel de Ultimate Edition.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Jullie meningen over Ultimate edition
« Reactie #9 Gepost op: 2009/12/26, 01:11:21 »
Gezien zijn programmeer-"kwaliteiten" is dat wel een reden voor mij om met een grote boog om die "ultimate" editie heen te lopen.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Jullie meningen over Ultimate edition
« Reactie #10 Gepost op: 2009/12/26, 11:11:17 »
Gezien zijn programmeer-"kwaliteiten" is dat wel een reden voor mij om met een grote boog om die "ultimate" editie heen te lopen.

+100

DarkEra

  • Gast
Re: Jullie meningen over Ultimate edition
« Reactie #11 Gepost op: 2009/12/27, 23:23:56 »
@Pjotr: Ultamatix is geen onderdeel van de Ultimate Edition, de maker van Ultamatix maakt echter wel de Ultimate Edition.

Neem nou maar aan dat Ultimatix een onderdeel is van de Ultimate Edition.

http://ultimateedition.info/Ultimate_Edition_2.4/ultamatix.png

Eerst leren kijken, lezen of uitproberen, dan pas praten over zaken.
Ik kan je namelijk ook zeggen dat ik UUE verschillende keren zelf heb geprobeerd. Eerst was het een "Upgrade script" en nu is het Ultimatix wat erin zit. Afblijven van die distro aub.

Re: Jullie meningen over Ultimate edition
« Reactie #12 Gepost op: 2009/12/30, 22:11:57 »
@DarkEra: In 2.4 misschien, maar ik kan in 2.5 geen Ultamatix vinden. Weet jij soms waar het staat?

Re: Jullie meningen over Ultimate edition
« Reactie #13 Gepost op: 2009/12/30, 22:33:25 »
Ik heb het nooit gebruikt,maar als ik het zo lees is het dus een beetje een speeldistro (Russische roulette?)
Kubuntu 20.04

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Jullie meningen over Ultimate edition
« Reactie #14 Gepost op: 2009/12/30, 23:01:35 »
Ik heb het nooit gebruikt,maar als ik het zo lees is het dus een beetje een speeldistro (Russische roulette?)

Ongeveer zoals in The Deer Hunter dan, ja.....

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Jullie meningen over Ultimate edition
« Reactie #15 Gepost op: 2009/12/30, 23:15:25 »
had je niet veter deze kunnen nemen Pjotr:

http://www.mymovie-downloads.com/images/deerhunter.jpg


die past wat beter op het scherm ;)

Re: Jullie meningen over Ultimate edition
« Reactie #16 Gepost op: 2009/12/30, 23:18:33 »
Het is dat ik de film ken,van het plaatje van Pjotr werd ik helaas niks wijzer  ;)
Kubuntu 20.04

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Jullie meningen over Ultimate edition
« Reactie #17 Gepost op: 2009/12/30, 23:21:23 »
Groot formaat, dan hebben jullie gelijk een mooie poster.  :P
Van misschien wel de beste film ooit gemaakt.... vind ik.  :)

Re: Jullie meningen over Ultimate edition
« Reactie #18 Gepost op: 2009/12/31, 20:07:48 »
Ow btw, ik zei op de vorige pagina dat ik Ultamatix niet kan vinden in Ultimate Edition 2.5 (en dat is nog steeds het geval), maar ik wil wel even voor de duidelijkheid erbij vermelden dat ik UE 2.5 in VirtualBox heb draaien. Dat jullie niet bang zijn dat ik ineens rare problemen hier ga melden enzo, want zijn er niet zolang je het virtueel houdt.

Re: Jullie meningen over Ultimate edition
« Reactie #19 Gepost op: 2010/01/03, 20:15:00 »
Ok, als niemand mij kan vertellen waar Ultamatix dan te vinden is in 2.5, dan kunnen we dus met volle tevredenheid zeggen dat 2.5 een stap in de goede richting is :) En deze kan dan ook gewoon aanbevolen worden op het forum, als iemand eens iets anders wil proberen.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Jullie meningen over Ultimate edition
« Reactie #20 Gepost op: 2010/01/03, 20:38:46 »
Ok, als niemand mij kan vertellen waar Ultamatix dan te vinden is in 2.5, dan kunnen we dus met volle tevredenheid zeggen dat 2.5 een stap in de goede richting is :) En deze kan dan ook gewoon aanbevolen worden op het forum, als iemand eens iets anders wil proberen.

Nee, want dan geldt nog altijd dit:
http://forum.ubuntu-nl.org/andere-distributies/jullie-meningen-over-ultimate-edition/msg531861/#msg531861

Met andere woorden: als iemand het presteert om een gruwelijk wanproduct als Ultamatix te maken, dan heb ik totaal geen vertrouwen in zijn andere producten.

Re: Jullie meningen over Ultimate edition
« Reactie #21 Gepost op: 2010/01/03, 20:42:20 »
Dat kan wel zo zijn, maar niet alles wat iemand maakt hoeft persé slecht te zijn.

Windows Vista was ook slecht, maar dat wil niet zeggen dat bijv. de Powertoys voor XP ook slecht zijn.

Maar dan nog blijf ik bij mijn mening, totdat iemand me het tegendeel kan bewijzen (lees: totdat iemand me kan vertellen waar Ultamatix zich dan bevindt in 2.5, want ik kan het niet vinden in 2.5).

Re: Jullie meningen over Ultimate edition
« Reactie #22 Gepost op: 2010/01/04, 07:22:21 »
Waar rook is, is vuur zou ik zeggen. =D
Viva La Revolución

Re: Jullie meningen over Ultimate edition
« Reactie #23 Gepost op: 2010/01/05, 20:24:50 »
Nou dank jullie wel voor de heerlijke reacties hoor. Ik stel een vraag, en de enige antwoorden die ik krijg zijn waarschuwingen. Is er ook nog iemand die wél een goed antwoord heeft op mijn vraag (iemand me kan vertellen waar Ultamatix zich dan bevindt in 2.5, want ik kan het niet vinden in 2.5)?

Offline vanadium

  • Lid
Re: Jullie meningen over Ultimate edition
« Reactie #24 Gepost op: 2010/01/05, 21:38:19 »
Ultamatix zelf zal er als dusdanig niet inzitten, maar gegarandeerd zitten de betreffende scriptjes wél in het installatieprogramma van de distro, of in de tools voor softwareinstallatie.