Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installatie op Acer Aspire 7720G  (gelezen 891 keer)

Offline modo

  • Lid
Installatie op Acer Aspire 7720G
« Gepost op: 2010/02/21, 11:08:03 »
Hallo dames en heren,

Ik wil nu gebruik maken van (x)(k)ubuntu.
(ik maak nu terwijl ik dit typ gebruik van ubuntu 9.10 via de cd rom)
Ik heb een Acer Aspire 7720G met hardschijf 2 keer 320G
1 van de 320g is al twee partities gemaakt. En ik heb de volgende problemen:

- Ik heb geprobeerd om Xubuntu te installeren (64bit) na installatie bleek xubuntu niet de andere schijven te kunnen zien waar geen xubuntu op zit.
- Met Kubuntu 64bit kon ik geen audio draaien plus dat internet deed het niet want mijn draadloos netwerk wilde het maar niet doen
- met deze ubuntu 32bit dat ik nu gebruik. heb ik het volgende probleem:
Hoewel ik windows 7 al geinstalleerd heb, geeft ubuntu aan dat er geen andere besturingssystemen geinstalleerd zijn. en de enige opties die ik krijg is alles te verwijderen.

Aangezien mijn hardeschrijf al twee partities is geworden, gebruik ik 1 ervan voor backups van programma's, dingen voor school enzo.
En alle drie ubuntu varianten negeren de partities en zien mijn hardeschijf als 1. Ik heb geen probleem om 1 partities van 160 te verwijderen en ubuntu te gebruiken aangezien ik nu stage loop en alle het werl op het bedrijf doe.

Maar ik moet minstens internet hebben en geluid en graag andere schijven zien. Internet is vooral nodig om ubuntu te leren gebruiken.

Alvast bedankt

(p.s. ik wilde eerste xubuntu gebruiken om gebruik te maken van vmware en andere besturingssystemen te runnen. zo wilde ik image maken van mijn win 7 en daar allerlei dingen voor stage en zo erop te installeren.)

Re: Installatie op Acer Aspire 7720G
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/21, 14:52:21 »
De 2 HD's staan niet in RAID toevallig? Anders kan je alleen met de Alternate cd installeren.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.