Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: mails in TB overzetten  (gelezen 834 keer)

Offline dickieb

  • Lid
mails in TB overzetten
« Gepost op: 2019/07/19, 17:19:37 »
Beste forumleden,

Uit https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=106497.0 blijkt dat ik problemen had met Mint 19.1. Ik heb het e.e.a. opgelost door een schone installatie te doen. Mijn bladwijzers kon ik probleemloos importeren, maar bij mijn mails lukt dat niet.

Ik heb een kopie van TB, dat eindigt op IETimport; ik dacht dit bestand te kunnen kopiƫren in de map Thunderbird om vervolgens alle mails weer te hebben. Helaas is dat niet zo: ik krijg in TB geen enkel bericht.

Heeft iemand een idee?

Alvast bedankt voor de reacties.

Offline DeBaas

  • Lid
Re: mails in TB overzetten
« Reactie #1 Gepost op: 2019/07/19, 17:47:07 »
Op de oude installatie in de /home[gebruiker]/ map staat een .thunderbird map. (zichtbaar maken met Ctrl+H)
Maak hier een kopie van, liefst op een fat32 USB stick of disk partitie.
Waarom, omdat je dan bij terugzetten geen lees schrijf rechten problemen hebt.
Start in de nieuwe installatie nog niet Thunderbird op, heb je dat al gedaan, sluit Thunderbird af en verwijder de ~/.thunderbird map.
Schrijf de kopie van de oude installatie vervolgens naar de nieuwe installatie op dezelfde plek.
Start nu Thunderbird

Dit kan ook vanuit Windows, in de map %AppData% (ingeven in de opdrachtbalk met de % tekens) staat de map Thunderbird.
Maak een kopie.
Start in de nieuwe installatie nog niet Thunderbird op, heb je dat al gedaan, sluit Thunderbird af en verwijder de /home[gebruiker]/.thunderbird map.
Schrijf de kopie van de Windows Thunderbird map vervolgens naar de nieuwe installatie in de map /home[gebruiker]/
Verander de naam van de map Thunderbird in .thunderbird
Start nu Thunderbird.
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Offline dickieb

  • Lid
Re: mails in TB overzetten
« Reactie #2 Gepost op: 2019/07/22, 14:45:26 »
Het is gelukt! Bedankt voor de hulp.

Offline DeBaas

  • Lid
Re: mails in TB overzetten
« Reactie #3 Gepost op: 2019/07/22, 22:31:20 »
!!joepie!!
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL