Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Foutmelding bij openen pictogram  (gelezen 702 keer)

Michielvsb

  • Gast
Foutmelding bij openen pictogram
« Gepost op: 2007/11/01, 12:00:02 »
Hallo,

Zoals in mijn vorig topic stond, ben ik net overgestapt naar de nieuwste versie van dit prachtige (!) besturingssysteem. Er duiken soms enkele problemen op. Nu heb ik het probleem, dat als ik op een pictogram klik, ik een foutmelding krijg, iets in de aard van veel programma's open. Na een tijdje blokkeert het hele bureaublad, en gebeurt er niets als ik ergens op klik. Als ik het systeem herstart, is het probleem even opgelost, maar na een kwartier - halfuur doet het zich opnieuw voor.

Gelieve er aub rekening mee te houden dat ik op Linux-gebied een totale, totale beginner ben.

Alvast bedankt,
Michiel

Offline wutnubu

  • Lid
Foutmelding bij openen pictogram
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/01, 12:11:48 »
Geef de exacte foutmelding hier eens weer, dat praat makkelijker.

Wat voor systeem heb je, geheugen, processor enzo.

Groet

Michielvsb

  • Gast
Foutmelding bij openen pictogram
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/01, 12:16:06 »
Momenteel krijg ik ze niet, maar seffens komt ze wel opnieuw.

Mijn systeem;

Intel Core 2 Duo 2.40ghz
NVIDIA 7600 GS 256mb
1024 DDR2 mb
Intel D975XBX

linuxnoobi

  • Gast
Foutmelding bij openen pictogram
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/01, 12:28:57 »
michiel maak jij gebruik van evolution mail, ik had gelijkaardig probleem toen ik dat gebruikte ... alles hing soms vast van firefox tot vlc etc etc... soms zelf direct na opstarten zonder iets te doen.

oplossing voor ik was: via synaptic evolution der afgegooid, en toen werkte alles wel weer normaal, ook bij compizconfig settings manager de animations uitgevinkt ... weet niet waarom maar dat zorgde op de 1 of ander manier ook voor serieuse delays ...

heb gelijkaardige specs zoals u trouwens, wel iets betere graka :) en wat meer ram ;)

Michielvsb

  • Gast
Foutmelding bij openen pictogram
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/01, 12:32:33 »
Ja, ik gebruik inderdaad Evolution. Ik kan het inderdaad eens proberen om dat eraf te gooien, dan ga ik wel Thunderbird gebruiken. Bedankt! Ik laat je nog wel horen of het gelukt is.