Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum  (gelezen 177916 keer)

Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #50 Gepost op: 2012/04/21, 14:31:01 »
LOL even 's ochtends een keertje niet op het forum kijken en *boem* nieuw thema. Via het testforum had ik al een beetje gezien hoe het ging woorden maar het resultaat mag er zijn  :) Petje af voor iedereen die aan het nieuwe thema gewerkt heeft.

Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #51 Gepost op: 2012/04/21, 14:33:03 »
En dit is het Xubuntu-thema ;)
@-moz-document url-prefix("http://forum.ubuntu-nl.org/") {
#top-section {
   background-color: #616C86 !important;
}

.cat-bar, .catbg {
    background-color: #616C86 !important;
}

a {
   color: #616C86 !important;
}

a.active, input.button_submit {
    background-color: #616C86 !important;
}

a.active span {
    color: white !important;
}

a.main-nav-item {
    color: white !important;
}
}


I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #52 Gepost op: 2012/04/21, 14:37:06 »
SeySayux, hoe is dit in Firefox door te voeren?

Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #53 Gepost op: 2012/04/21, 14:39:03 »
Mooi gedaan, ben er erg tevreden mee, tja oranje is nu eenmaal de ubuntu kleur, dus wat mij betreft gewoon lekker zo laten.  :D
Misschien een apart Xubuntu of Kubuntu forum openen? Zodat ieder forum zijn eigen huisstijl kleur heeft? Vrees alleen dat dit niet zulke grote forums gaat worden als deze.  ^-^

In ieder geval alle complimenten voor het nieuwe uiterlijk!

Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #54 Gepost op: 2012/04/21, 14:39:33 »
@StefandeVries
Via webontwikkelaar -> Stijleditor

Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #55 Gepost op: 2012/04/21, 14:41:46 »
En dit is het forum op zijn kant:



Man, CSS is awesome :D

SeySayux, hoe is dit in Firefox door te voeren?

Met de Stylish plugin kan je dat in Firefox of Chrome doen.
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #56 Gepost op: 2012/04/21, 14:45:17 »
Zo ziet er fraai uit is alleen wel weer even wennen .
Nou ben ik wel benieuwt of het mogelijk is om de kleur en achtergrond is aan te passen,
daar ik met sommige kleuren last heb met duidelijk kunnen lezen.


Is het voor jou voldoende om de achtergrond kleur te kunnen aanpassen zoals op: http://www.ubuntu-it.org/ (het poppetje icoon na "patatti")?
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #57 Gepost op: 2012/04/21, 15:08:12 »
Antialiasing doet pijn aan mijn ogen. Ik kan er echt niet tegen.
Als ik het niet verkeerd zie is dit het lijstje fonts in de css: 'Ubuntu', 'Ubuntubeta', 'Arial', 'Liberation, dat zou toch geen problemen moeten geven. Ubuntu fonts zijn opentype, Arial zit in het ms ttf pakket voor zover ik weet en liberation is ttf.
Moet ik eens kijken of die Ubuntufonts op mijn systeem staan (en dan gaan ze eraf), want ik krijg zeer beslist geen Arial voorgeschoteld.

Edit: da's beter. Bedankt voor de tip.
« Laatst bewerkt op: 2012/04/21, 15:23:17 door grizzler »

Offline koos4401

  • Lid
Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #58 Gepost op: 2012/04/21, 15:19:22 »
't Ziet er mooi uit. Gefeliciteerd met het resultaat van de inspanning.
Ermee omgaan, ach, 't went natuurlijk, dat zie je altijd in de praktijk; daarna ben ik ook weer helemáááál tevreden.
Dus: site waar Ubuntu-nl eer mee inlegt!!
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #59 Gepost op: 2012/04/21, 16:08:22 »
Ziet er strak uit.
Past beter bij elkaar en het is beter in de site geintergreerd.

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #60 Gepost op: 2012/04/21, 16:20:03 »
Deze smiley werkt bij mij niet:  XD
Anderen die deze smiley wel zien?

Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #61 Gepost op: 2012/04/21, 16:44:33 »
Ik geloof dat het font wordt doorgestuurd via één van die nieuwe HTM5/CSS3 dingen, want zelfs als je het Ubuntu-font niet hebt krijg je het te zien.
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #62 Gepost op: 2012/04/21, 16:58:23 »
Deze smiley werkt bij mij niet:  XD
Anderen die deze smiley wel zien?
Nope TopGear, ook hier niks... Als je bij 'anwoord' kijkt zie je er ook geen plaatje bij. Het nieuwe smileythema vind ik sowieso maar matig. Het ziet er veel beroerder uit dan de vorige...

Offline Wout55

  • Lid
Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #63 Gepost op: 2012/04/21, 17:09:20 »
Dat Kubuntu blauw vind ik zelf heel mooi. Mensen die zeggen dat je er maar aan moet wennen moeten niet vergeten dat mensen dan ook kunnen besluiten het forum links te laten liggen. Dat kan toch niet de bedoeling zijn, het knaloranje springt echt uit het scherm en doet pijn aan je ogen.  Op dit moment kan je alleen maar kiezen tussen oranje en geen opmaak en dat is ook niks.

Offline Haris

  • Lid
Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #64 Gepost op: 2012/04/21, 17:12:55 »
Spijt me, maar ik vind het geen verbetering....veel te schel, al dat wit.
Onderwerpen slecht gescheiden, veel te dun streepje.
Ook de lijn tussen de antwoorgevers mag duidelijker. :(

Offline vilamar

  • Lid
Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #65 Gepost op: 2012/04/21, 17:33:38 »
Mooi maar onoverzichtelijk.
Het onderwerpen overzicht is nu 1 blok tekst en nodigt niet uit om te lezen.
Functioneel vind ik het (nog) niet.

Offline Haris

  • Lid
Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #66 Gepost op: 2012/04/21, 17:43:42 »
Mooi maar onoverzichtelijk.
Het onderwerpen overzicht is nu 1 blok tekst en nodigt niet uit om te lezen.

Goed verwoord...1 blok tekst...onoverzichtelijk.

Wanneer ik op bv ´citaat´ ga staan met de pijl verschijnt er geen tekst.

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #67 Gepost op: 2012/04/21, 17:47:16 »
@femke98 en Wout55

We zijn er druk mee bezig. Een paar uur geleden heb ik dit al gepost, maar geen feedback van jullie gekregen.
Wat vinden de mensen die last hebben van het vele witte van deze screenshot: http://i.imgur.com/pxEJh.png

De volgende fouten zijn lokaal al opgelost:
1. #msgid en #new werken
2. (niet gemeld): de kolom xxxx-berichten is breder gemaakt, omdat deze meerdere regels nodig had
3. Accessibility optie, om de achtergrond donkerder te maken (dit kan misschien ook helpen tegen de overvloed aan witte delen)
4. Links die nu nog naar de communityserver verwijzen en het forum linkje verwijzt nu naar de root van het forum en niet meer naar de forum categorie

De wijzigingen worden binnenkortdoor Idroy gereviewed en daarna door johanvd online gezet.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #68 Gepost op: 2012/04/21, 17:49:41 »

Wat vinden de mensen die last hebben van het vele witte van deze screenshot: http://i.imgur.com/pxEJh.png

Ik merk eigenlijk weinig tot geen verschil op...
Laptop 1: Acer Aspire 7735z Intel Pentium Dual Cure T4200 @2.00GHz, 2GB RAM, 330 GB HD - Windows XP, Ubuntu 11.10, Kubuntu 11.10
Laptop 2: Sony VAIO VPCEJ2LE1 Intel Core i3 @2.20GHz, 4GB RAM, 500GB HD - Windows 7

Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #69 Gepost op: 2012/04/21, 17:56:04 »
Deze smiley werkt bij mij niet:  XD
Anderen die deze smiley wel zien?
Nope TopGear, ook hier niks... Als je bij 'anwoord' kijkt zie je er ook geen plaatje bij. Het nieuwe smileythema vind ik sowieso maar matig. Het ziet er veel beroerder uit dan de vorige...

Ik zie die smiley wel hier. Overigens is er geen 'nieuw' smiley-thema; gewoon nog de oude. Vind hem alleen niet mooi integreren. De smileys zien er lelijk uit op het nieuwe thema.

Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #70 Gepost op: 2012/04/21, 17:59:00 »
Wat vinden de mensen die last hebben van het vele witte van deze screenshot: http://i.imgur.com/pxEJh.png

Wel de overlast van het wit zit aan de linker zijde van het scherm. En het topic zelf is wat donkerder. Maar daardoor is het beeld 'uit balans' ; het witte aan de linkerkant, prominent aanwezig, doet je focus wat verliezen om het donkere topic zelf te lezen. Het een leidt het ander af (ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel), er zit geen evenwicht in het beeld.
Een slechte foto heeft ook zo'n onevenwicht, en doet je onwillekeurig afkeren van het getoonde beeld.

Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #71 Gepost op: 2012/04/21, 18:11:52 »
Ik zie die smiley wel hier. Overigens is er geen 'nieuw' smiley-thema; gewoon nog de oude. Vind hem alleen niet mooi integreren. De smileys zien er lelijk uit op het nieuwe thema.
Haal je browsercache eens leeg ;)
De smileys zijn wel degelijk veranderd, en het is helaas niet allemaal een verbetering. Ik zal de komende tijd eens kijken of we een betere smileyset kunnen vinden of dat we de oude weer terugkrijgen.

Verder is het nu tijdelijk mogelijk om een ander forumthema te kiezen. Je kan nu kiezen tussen het thema dat we zelf gemaakt hebben en 2 thema's die standaard in SMF zitten.  Aan die laatste hebben we nog niks aangepast, dus zal je een hoop linkjes naar de rest van Ubuntu NL ook niet zien. Of we dit in de toekomst nog aan gaan passen en of het blijvend mogelijk is om het thema te kiezen kijken we nog naar.

Offline Tom

  • Lid
Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #72 Gepost op: 2012/04/21, 18:57:22 »
smileys  is nu ook niet het belangrijkste.
Als ik een iets groter lettertype neem (ctrl - +) is alles voor mij zeer duidelijk dus voor mij persoonlijk kan alles zo blijven.
Waar ik met mijn 24 inch scherm blij mee ben is dat nu de volle breedte benut wordt. ;)
Voor de rest denk ik dat het ook een kwestie van gewennen is ,alles wat nieuw is heeft dat nodig ... nee nee voor mij is het een toppertje.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #73 Gepost op: 2012/04/21, 19:05:10 »
Deze smiley werkt bij mij niet:  XD
Anderen die deze smiley wel zien?
Nope TopGear, ook hier niks... Als je bij 'anwoord' kijkt zie je er ook geen plaatje bij. Het nieuwe smileythema vind ik sowieso maar matig. Het ziet er veel beroerder uit dan de vorige...

Ik zie die smiley wel hier. Overigens is er geen 'nieuw' smiley-thema; gewoon nog de oude. Vind hem alleen niet mooi integreren. De smileys zien er lelijk uit op het nieuwe thema.
Nee, SMF2 heeft een nieuw 'simplistischer' thema. Anders dan de vorige. Namelijk ook geen geanimeerde smileys.

Offline Dave

  • Lid
Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #74 Gepost op: 2012/04/21, 19:24:07 »
Prima leesbaar en ben snel tevreden om aan een andere layout te wennen.
Wat er nu zo moeilijk was dat het allemaal zo lang duurde zal altijd wel een raadsel blijven.
Meer dan wat rood/oranje balkjes zie ik niet plus nog wat links bovenin.
Nu is (Guzzi)rood nogal mijn favo dus dat scoort natuurlijk wel   =D

Maar nu nog wat leuke linux smilies en dat stomme afro ding er eens uit net als al die ieniemienie smilies.

Mooi dat de "opgelost" knop er nu eindelijk ook zal zijn, das ook een opsteker.

edit: zie dat er onderaan ook nog wat links staan maar dat zal zo overgenomen zijn want volledig engels.



« Laatst bewerkt op: 2012/04/21, 19:29:12 door Dave »