Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum  (gelezen 179582 keer)

Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #100 Gepost op: 2012/04/22, 10:10:45 »
Dank Johan, superwerk mensen! :)

Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #101 Gepost op: 2012/04/22, 10:16:59 »
Vooral het feit dat "new" daar ook effectief heen gaat...

En, zoals ik net heb gemerkt, dat je na het posten ook weer terug gaat naar je eigen, net geplaatste post. Nu is het voor mij weer helemaal functioneel.   ^-^
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #102 Gepost op: 2012/04/22, 11:05:52 »
En is hier nog iets aan te doen:
Wat me opvalt is dat ik links niet meer kan zien hoe lang men lid is (of vroeger hoeveel posts men op zijn naam had staan).
Als men op de naam klikt dan ziet men het aantal posts van die persoon ook niet meer, wel vanaf wanneer hij lid is.
Ik weet dat er vroeger al veel over gediscusieerd is, maar is het niet mogelijk als men met de muis op de naam gaat staan dat dan deze gegevens zichtbaar worden in een klein schermpje?
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Offline wowo

  • Lid
Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #103 Gepost op: 2012/04/22, 11:14:25 »
@Johan fijn dat er zo snel actie ondernomen wordt.
Het moet een grote klus geweest zijn en je kunt nu eenmaal niet alles van te voren uittesten.
"Een bigbang scenario" (=  wel van te voren testen maar niet eindeloos en dan in 1 keer de boel uitrollen) werkt vaak het beste, is mijn mening.

Iets waar ik nog steeds mee zit is, dat "de automatische gelezen / ongelezen functie " bij mij nog niet helemaal werkt.
Ik bedoel daarmee:
als ik op "Toon ongelezen berichten sinds je laatste bezoek." klik en vervolgens de berichten ga lezen.
Als ik een bericht gelezen heb en weer terug ga naar de lijst , staat dat bericht er nog steeds als new gemarkeerd. Ik kan vervolgens wel op "Markeer alle berichten als gelezen" klikken en dan pas gaat dat bericht uit de lijst.
Ik hoop dat iemand deze uitleg begrijpt....
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #104 Gepost op: 2012/04/22, 11:17:55 »
Het is nu ook mogelijk om in je forumprofiel je Launchpad ID op te geven.
Je ID staat op je persoonlijke pagina en is het gedeelte na de ~ in deze voorbeeldlink: https://launchpad.net/~launchpadnaam
In mijn geval heb ik dus "johanvandijk" zonder de aanhalingstekens opgegeven.

Je kan dit aanpassen in je profielinstellingen.

Een andere nieuwe mogelijkheid is inloggen via OpenID. Met deze methode log je niet meer in via het forum, maar kan je Launchpad gebruiken. TestCees heeft een mooie uitleg geschreven die je hier kan vinden.
« Laatst bewerkt op: 2012/04/22, 11:44:59 door Johan van Dijk »

Offline Tom

  • Lid
Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #105 Gepost op: 2012/04/22, 11:24:39 »
De identiteitsprovider keurde je aanvraag niet goed. = het antwoord. :o

Opgelost met dank. =D
« Laatst bewerkt op: 2012/04/22, 13:40:13 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #106 Gepost op: 2012/04/22, 11:43:20 »
En is hier nog iets aan te doen:
Wat me opvalt is dat ik links niet meer kan zien hoe lang men lid is (of vroeger hoeveel posts men op zijn naam had staan).
Als men op de naam klikt dan ziet men het aantal posts van die persoon ook niet meer, wel vanaf wanneer hij lid is.
Ik weet dat er vroeger al veel over gediscusieerd is, maar is het niet mogelijk als men met de muis op de naam gaat staan dat dan deze gegevens zichtbaar worden in een klein schermpje?

In het verleden hebben we besloten om het aantal berichten te verbergen, om te voorkomen dat men echt overal op gaat reageren -zelfs als dat niet nuttig is- om maar hoog in de statistiekjes te komen van wie de meeste berichten geplaatst heeft. Om een vergelijkbare reden is het ook niet mogelijk om "karmapunten" te geven voor bijdragen. Dan gaan mensen weer continue zeuren om karmapuntjes om hoger in de ranglijsten te komen.

Als het gaat om te kunnen zien hoe ervaren iemand is, dan zeggen deze dingen toch niet zoveel. Een ervaren gebruiker die zich net bij ons heeft aangemeld zal ook maar een paar berichten hebben. En iemand met 1000 berichten kan ook nog steeds digibeet zijn. Ik wil wel nog even kijken of we een mogelijkheid kunnen vinden zodat mensen zelf op kunnen geven hoeveel ervaring ze hebben met Ubuntu. Dan verschijnt dat als tekst aan de zijkant van een bericht, onder de avatar ofzo.

Edit: je kan het aantal berichten toch nog zien, alleen moet je wat verder doorklikken.
In het profiel, onder profielinfo moet je dan op "toon statistieken" klikken.
« Laatst bewerkt op: 2012/04/22, 12:07:04 door Johan van Dijk »

Offline Tom

  • Lid
Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #107 Gepost op: 2012/04/22, 11:47:23 »
Wat me opvalt is dat ik links niet meer kan zien hoe lang men lid is (of vroeger hoeveel posts men op zijn naam had staan).

Laat dat A.U.B weg zo is het uitstekend !.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Nollie

  • Lid
Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #108 Gepost op: 2012/04/22, 11:51:36 »
Heel modern. Maar de topics in oranje vindt ik alleen slecht te lezen. Dat mag van mij dus in zwart (en geen grijs).
Of ik heb een paar nieuwe ogen nodig.
Ubuntu 18.10 en Win10 op Intel Core i5-3350P, 3,8 Gb Ram.

Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #109 Gepost op: 2012/04/22, 12:33:20 »
Ik herhaal nog even dat je in je profiel kunt kiezen om de handtekeningen van de leden onzichtbaar te maken. Ik vind het persoonlijk een pak leesbaarder: er zijn van die ellenlange handtekeningen in omloop met soms van die koeien van letters...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #110 Gepost op: 2012/04/22, 12:37:40 »
Complimenten voor diegene die de nieuwe look ontworpen hebben.
Maar ik moet zeggen dat ik het geen prettig ontwerp vind. Met het lezen van dit draadje heb ik verschillende keren even weg moeten kijken om mijn ogen rust te geven.
Waar het oude forum rust uitstraalde doet deze dat zeker niet.
Een lichte achtergrond kan mooi zijn en goed werken  maar zeker niet met al dat oranje. Oranje op wit werkt niet en maakt het onrustig. Er is geen samenhang. De tekst van al die links moet gewoon zwart zijn. Ik weet dat Oranje de kleur van Ubuntu is maar dat betekent nog niet dat je dat overal in door moet voeren.
Iets anders wat ik irritant vind is de gespikkelde achtergrond. Ook dit wekt onrust van het forum in de hand. Dit zou gewoon een effen kleur moeten zijn die donkerder is dan het wit bv de kleur die je helemaal onder aan de pagina vind.
Maar goed dit is mijn persoonlijke mening.

Offline wowo

  • Lid
Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #111 Gepost op: 2012/04/22, 12:51:44 »
Ik zie nu ook het "Ubuntu NL" favicon bij ons forum. :)
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #112 Gepost op: 2012/04/22, 13:17:06 »
Ik zie nu ook het "Ubuntu NL" favicon bij ons forum. :)

Ja dat viel mij net ook op, gister was dat er nog niet. De linkjes in de bovenste balk staan ook goed nu. De nieuwe layout wordt volwassen  :P

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #113 Gepost op: 2012/04/22, 13:36:05 »
Iets waar ik nog steeds mee zit is, dat "de automatische gelezen / ongelezen functie " bij mij nog niet helemaal werkt.
Ik bedoel daarmee:
als ik op "Toon ongelezen berichten sinds je laatste bezoek." klik en vervolgens de berichten ga lezen.
Als ik een bericht gelezen heb en weer terug ga naar de lijst , staat dat bericht er nog steeds als new gemarkeerd. Ik kan vervolgens wel op "Markeer alle berichten als gelezen" klikken en dan pas gaat dat bericht uit de lijst.
Ik hoop dat iemand deze uitleg begrijpt....
Gebruik je hiervoor de "back"-knop in je browser of op je muis? Dat zou een oorzaak kunnen zijn. Helpt het als je op F5 drukt om de pagina te verversen?

Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #114 Gepost op: 2012/04/22, 13:43:01 »

Gebruik je hiervoor de "back"-knop in je browser of op je muis? Dat zou een oorzaak kunnen zijn. Helpt het als je op F5 drukt om de pagina te verversen?

Ik denk dat hij de back knop gebruikt, ik heb dat ook...
Zelfs bij het vorige forum-thema. Als je op back klikt ga je terug naar de vorige staat, dus al wat je gelezen hebt is dus niet gelezen.
Beter altijd de F5 knop gebruiken ofwel boven- of onderaan het gewenste forum aanklikken ;)
Laptop 1: Acer Aspire 7735z Intel Pentium Dual Cure T4200 @2.00GHz, 2GB RAM, 330 GB HD - Windows XP, Ubuntu 11.10, Kubuntu 11.10
Laptop 2: Sony VAIO VPCEJ2LE1 Intel Core i3 @2.20GHz, 4GB RAM, 500GB HD - Windows 7

Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #115 Gepost op: 2012/04/22, 16:03:19 »
Hartelijk dank voor het vele werk dat in dit nieuwe forum is gestoken.
Hartelijk dank SeySayux, dank zij uw tips kan ik het forum lezen. Momenteel maak ik volledig gebruik van uw Kubuntu thema. De achtergrond mag voor mij nog iets donkerder dan het huidige lichtblauw. Hoe pas ik dit aan?

Het voorstel tot verandering van achtergrond kleur is goed. Alleen zie ik weinig tot geen verschil in het huidige en het gedane voorstel. (http://i.imgur.com/pxEJh.png)
Dat oranje is voor mij te fel. Aangezien ook Belgen dit forum gebruiken, is het zelfs politiek gezien niet correct?  :evil:
Het is ook nog maar voor de eerste dag in gebruik, dank zij het advies van Seysayux kan ik het reeds veel beter lezen en gebruiken.  Wijst dit er ergens niet op dat de gebruikte kleurencombinatie niet comfortabel is?

Verder zal het even wennen worden, maar u hoort mij niet klagen. Met de opmerkingen hierboven sta ik niet alleen en doe ik enkel aan bevestiging van dingen die reeds eerder zijn opgemerkt.   ;)

Offline Ramana

  • Lid
Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #116 Gepost op: 2012/04/22, 16:31:39 »
Ziet er netjes uit! Ik heb voor het blauwe thema gekozen. Het oranje is me te... oranje.

Offline Tom

  • Lid
Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #117 Gepost op: 2012/04/22, 16:49:09 »
Ik vind het met het oranje zoals het nu is uitstekend ,samen met de beste Distro ooit gemaakt (Xuby 12.04 lts) kan dit jaar 2012 eigenlijk niet meer stuk.
Het het oranje past (hoort) uitstekend bij Ubuntu.
En wat de opmerking politiek niet correct heb ik als Belg totaal geen problemen mee (Oranje Nassau Duitse afkomst).
En blauw brrrr is mij te veel Kubuntu. 8-)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline chaos7

  • Lid
Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #118 Gepost op: 2012/04/22, 17:10:45 »
zo nu ik ff.

in een eerste instantie was het wel heel erg schrikken. ik dacht nog " das niet netjes , iets veranderen en niet van te voren waarschuwen". echter bij nazoeken kom je erachter dat er wel degelijk iets gaande was, alleen de invoering ervan was wel heel erg snel.

na de schrik te boven gekomen te zijn ben ik eens verder gaan kijken. dit forum met zijn huidige opzet doet mij stimuleren om echt verder te kijken. alles is veel overzichtelijker geworden. je kan ook veel gemakkelijker dingen vinden.

complimenten aan de makers.
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #119 Gepost op: 2012/04/22, 17:23:46 »
...
Aangezien ook Belgen dit forum gebruiken, is het zelfs politiek gezien niet correct?  :evil:
...
Als je je monitor iets bijsteld moeten de rode duivels er toch ook wel mee overweg kunnen ;)

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #120 Gepost op: 2012/04/22, 17:26:48 »
Verder is het nu tijdelijk mogelijk om een ander forumthema te kiezen.

Hier kun je die wijzigen: http://forum.ubuntu-nl.org/profile/?area=theme

Bedankt voor de link. Wat een verademing, dat blauw. De keuze welk thema je wilt gebruiken mag van mij blijven. :D

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #121 Gepost op: 2012/04/22, 17:45:39 »
Goed nieuws: Voor de personen die liever het blauwe thema willen hoeven binnenkort zelf geen aanpassingen meer te verrichten.

Het thema is nog niet optimaal (zie bijvoorbeeld de iconen), maar zal voor sommigen een flinke opluchting zijn, http://imgur.com/M8coG

De code is geschreven en zal binnenkort gereviewed en op de server toegepast worden.


Verder is er bij de vorige code nog een "accessibility" knopje bijgekomen, waarmee de achtergrond donkerder gemaakt kan worden. Deze kan ook samen met het Kubuntu thema gebruikt worden.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline Ramana

  • Lid
Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #122 Gepost op: 2012/04/22, 17:55:58 »

En blauw brrrr is mij te veel Kubuntu. 8-)

Daarom blauw! Nee, flauw, het oranje had van mij wat meer bruin gemogen, ook vanwege het contrast. Die donkere Ubuntu kleur vind ik wel mooi. Op mijn power-PC ervaar ik Kubuntu als de perfecte desktop, voor m'n notebook is Lubuntu perfect.

Offline Tom

  • Lid
Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #123 Gepost op: 2012/04/22, 17:56:57 »
Wil dat zeggen dat het oranje thema definitief weg gaat voor een blauw thema ?.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #124 Gepost op: 2012/04/22, 17:58:56 »
Volgens mij als profielkeuze ;)