Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Draadloos problemen na ugrade naar 7.10  (gelezen 1425 keer)

Nubilosus

  • Gast
Draadloos problemen na ugrade naar 7.10
« Gepost op: 2007/10/20, 12:59:09 »
Hallo beste mensen!

Ik heb een Sweex Nitro LW142 PCI kaart. Onder Ubuntu 7.04 was de installatie lastig maar niet onmogleijk; uiteindelijk heb ik het opgelost door de standaard Ubuntu Network Settings verwijderd, de Windows driver voor mijn kaart geinstaleerd en via Wicd verbinding gemaakt. Dit werkte allemaal perfect.

Donderdag heb ik ge-upgarde naar Ubuntu 7.10 en mijnd raadloze verbinding is totale chaos. Op de één of andere manier is de Ubuntu Network Settings terug, en niet te verwijderen aangezien deze volgens het Synaptic Pakketbeheer niet geinstaleerd is. D enaam van mijn draadloze connectie schijnt van wlan0 in eth1 veranderd te zijn (ik heb tevens nog een bedrade eth0 connectie), maar bij zowel eth1 als wlan0 geeft Wicd aan geen netwerken te vinden. Het opnieuw instaleren van de Windows Drivers ha dgeen effect, en de Ubuntu Network Settings die dus opnieuw geinstaleerd en onverwijderbaar is kan ook geen enkel ESSID vinden, als ik handmatig het ESSID en de WEP key van mijn netwerk invul zegt hij welliswaar verbonden te zijn, maar tot mijn niet al te grote verrassing was er in werkelijkheid totaal geen verbinding. HELP!

Shaffox

  • Gast
Draadloos problemen na ugrade naar 7.10
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/20, 13:12:14 »
Ik heb ongeveer hetzelfde voor, mijn wireless werkt ook niet meer na een update naar gibbon. Alles lijkt in orde, behalve het vinden van de router. Ik heb ook enkele uren geklooid, maar helaas. De nieuwste, kernel 2.6.22-14-generic, daar lukt het dus niet. Als je echter kernel 2.6.20-16-generic gebruikt, dan werkt mijn internet weer zoals het altijd heeft gewerkt in feisty.

Misschien een bug in de nieuwste kernel? Ik zit alvast weer op internet, maar hoop dat dit rap opgelost kan worden.

Nubilosus

  • Gast
Draadloos problemen na ugrade naar 7.10
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/20, 13:17:05 »
2.6.20-16-generic is toch de Feisty header?

Shaffox

  • Gast
Draadloos problemen na ugrade naar 7.10
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/20, 13:21:46 »
Ja, je hebt gelijk, even een verstrooiing van mijn kant. Niettemin ik toch graag in 7.10 op het internet wil geraken..

Nubilosus

  • Gast
Draadloos problemen na ugrade naar 7.10
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/20, 13:47:09 »
Wat is wel vreemd vind is dat er een gerneric en een niet-generic versie van de nieuwe kernel wordt geinstaleerd trouwens. Maar dat terzijde...

Nubilosus

  • Gast
Draadloos problemen na ugrade naar 7.10
« Reactie #5 Gepost op: 2007/10/21, 10:07:04 »
Hoe dan ook...verder iemand met een idee voor een oplossing om Draadloos aan de gang te krijgen onder 7.10?