Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Flatscreen TV  (gelezen 1495 keer)

Offline Brononi

  • Lid
Flatscreen TV
« Gepost op: 2007/09/29, 09:51:38 »
Hey,

Ik had graag mijn Ubuntu geinstalleerd als Mediacenter (met bv MythTV).
Als ik nu de pc opstart met de Ubuntu CD, dan krijg ik mooi het bootmenu, vervolgens kies ik voor instal/upgrade ubuntu, en dan gaat m'n scherm zwart. Ook als ik 'safe graphic mode' probeer te installeren zie ik niks anders dan een zwart scherm.

De pc is een Dell GX260, het scherm een breedbeeld TV van United met VGA ingang.

Enig idee waar het mis loopt?
En hoe ik het kan oplossen?


Thanks
Ben

Offline Gerwin

  • Lid
    • M'n Website
Flatscreen TV
« Reactie #1 Gepost op: 2007/09/29, 12:31:23 »
Volgens mij moet je iets in je xorg.conf wijzigen om je x-server te ertellen dat er een tv aan hangt
 (een tv word voor zover ik weet door geen enkele computer vanzelf herkend)

mischien heb je iets aan:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=23628
http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=806&num=1

moet je mischien je tv op een bepaalde zender zetten net al nederland 1 en 2  zende r PC bevoorbeeld?

Offline Brononi

  • Lid
Flatscreen TV
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/03, 12:28:22 »
Ik denk het niet. De TV is namelijk verbonden via een VGA kabel (er zit zo'n poort op m'n TV). En het opstarten (bios, setup-menu...) gaat wel...

wr19026

  • Gast
Flatscreen TV
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/03, 16:24:11 »
Probeer het anders eens met Mythbuntu, lijkt me dat die er meteen rekening mee houdt dat je er een tv aan hebt hangen ipv een monitor

Offline b16a1

  • Lid
Flatscreen TV
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/03, 18:49:37 »
heb je het al eens geprobeerd als er een normale monitor aan hangt? want wat jij beschrijft zou niet mogen gebeuren alleen maar omdat het een tv is... ik heb het hier in ieder geval nooit meegemaakt en ik heb lopen testen op 2 tv's...
Toshiba P200-14N 11.04 _ de magische rook krijg je helaas niet terug gestopt
ASUS N76VM-V2G-T1073V X12.04
DIY HTPC X12.04 [XBMC] terug op de drawing board

Offline Duckie

  • Lid
Flatscreen TV
« Reactie #5 Gepost op: 2007/10/03, 19:10:18 »
Ik vermoed dat het toch een probleem is met de instelling, en dan waarschijnlijk met de resolutie.
De meeste televisies kunnen niet zo'n hoge resolutie aan als een monitor. Als je dus achter de goede instellingen kunt komen voor de televisie en die invoert in je xorg.conf zal het hopelijk wel werken.
____________________________________________

Offline Brononi

  • Lid
Flatscreen TV
« Reactie #6 Gepost op: 2007/10/04, 09:14:43 »
Ik heb dus gisteren Mythbuntu, de zaak was geinstalleerd op zo'n 10 minuutjes... Dus waarschijnlijk liep er toch iets mis met die gewone ubuntu installatie.
Ik heb wel nog een probleem dat de schermresolutie nog niet 100% is. Heb beeld is te breed voor mijn breedbeeld TV... :$

Offline neusje80

  • Lid
Flatscreen TV
« Reactie #7 Gepost op: 2007/10/04, 11:30:48 »
Citaat van: Duckie
Ik vermoed dat het toch een probleem is met de instelling, en dan waarschijnlijk met de resolutie.
De meeste televisies kunnen niet zo'n hoge resolutie aan als een monitor. Als je dus achter de goede instellingen kunt komen voor de televisie en die invoert in je xorg.conf zal het hopelijk wel werken.
Nou ik heb een sony Bravia lcd met een vga aansluiting en die kan een behoorlijk hoge res aan, voor de pc is het een monitor
Ubuntu User no. 17620