Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: wifi connectie onstabiel  (gelezen 954 keer)

wifi connectie onstabiel
« Gepost op: 2019/12/26, 00:03:21 »
Beste allemaal,

Ik heb laatst naast windows 10 nu ook Kali linux op mijn computer staan. Dit is mijn eerste ervaring met linux en ben dus ook nog niet zo ervaren met de terminal.
Het probleem wat ik nu heb is dat mijn wifi heel onstabiel is en steeds wegvalt en ik niet weet hoe ik dit moet oplossen.
Een paar dingen die mij opvallen zijn dat ik geen problemen heb met de wifi als ik in windows 10 zit en ik heb ook geen problemen met de wifi in Kali linux als ik een externe wifi adapter gebruik.
Mijn netwerk controller: Qualcomm Atheros AR9462 Wireless Network Adapter (rev 01)
Kernel driver in use: ath9k

Verder heb ik al geprobeerd een oplossing op het internet te vinden op het internet en dat heeft er toe geleid dit te proberen.

echo "options ath9k nohwcrypt=1 blink=1 btcoex_enable=1" >> /etc/modprobe.d/ath9k.conf

modprobe ath9k 11n_disable=1

En ik heb gelezen dat ik Ipv6 support moet uitzetten. Dit heb ik zonder de terminal gedaan door de verbinding te bewerken in de GUI van Kali linux

Verder heb ik iemand dit zien uploaden op een forum voor informatie
journalctl -b 0 /usr/sbin/NetworkManager
als ik hier in kijk valt mij op dat dit in het geel staat
dec 25 23:58:07 Kali NetworkManager[726]: <warn>  [1577314687.6500] sup-iface[0x55c74f8d6910,wlan0]: connection disconnected (reason -4)

Weet iemand misschien een oplossing voor mijn probleem?

Mvg
Dick van der meer



Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: wifi connectie onstabiel
« Reactie #1 Gepost op: 2019/12/26, 01:10:26 »
Probeer Ubuntu eens? Daar is dit forum namelijk van.  ;)

DarkEra

  • Gast
Re: wifi connectie onstabiel
« Reactie #2 Gepost op: 2019/12/26, 01:11:40 »
Kali Linux is geen Ubuntu maar gebaseerd op Debian en hoort dus thuis onder Andere Distributie of op het Kali Linux forum (wat me overigens het beste van de twee lijkt). Een moderator zal het topic wel verplaatsen. Let hier voortaan even op, dit forum is immers hoofdzakelijk voor Ubuntu.
« Laatst bewerkt op: 2019/12/26, 01:22:44 door Maik »

Re: wifi connectie onstabiel
« Reactie #3 Gepost op: 2019/12/26, 01:23:59 »
Ik dacht dat ubuntu ook gebaseerd was op debian en de oplossing hetzelfde zou zijn.

Mvg
Dick

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: wifi connectie onstabiel
« Reactie #4 Gepost op: 2019/12/26, 12:07:24 »
Probeer deze terminalopdracht eens:
sudo sed -i 's/3/2/' /etc/NetworkManager/conf.d/*
Daarmee schakel je het energiebeheer uit voor de draadloze kaart. Ik ken Kali verder niet, dus ik weet niet of die met "sudo" werkt en of die Network Manager gebruikt, dus succes niet gegarandeerd. Enfin.

DarkEra

  • Gast
Re: wifi connectie onstabiel
« Reactie #5 Gepost op: 2019/12/26, 17:30:48 »
Ik dacht dat ubuntu ook gebaseerd was op debian en de oplossing hetzelfde zou zijn.

Mvg
Dick
Ookal is Ubuntu gebaseerd op Debian, zijn het twee verschillende projecten. Datzelfde geldt voor Kali. Het is en blijft hier een Ubuntu forum waar ondersteuning wordt geboden voor Ubuntu, Kubuntu, Xubuntu, Ubuntu Studio. Vandaar dat jouw topic thuis hoort onder Andere Distributies of op het Kali Linux forum. Op een Debian forum zul je voor Kali ook geen ondersteuning krijgen.

Re: wifi connectie onstabiel
« Reactie #6 Gepost op: 2019/12/26, 20:59:48 »
Probeer deze terminalopdracht eens:
sudo sed -i 's/3/2/' /etc/NetworkManager/conf.d/*
Daarmee schakel je het energiebeheer uit voor de draadloze kaart. Ik ken Kali verder niet, dus ik weet niet of die met "sudo" werkt en of die Network Manager gebruikt, dus succes niet gegarandeerd. Enfin.

heb de code geprobeerd en krijg als uitkomst sed kan niet lezen: Bestand of map bestaat niet

Ben er heen ganavigeerd met command cd en de map conf.d is er wel, maar er staat niks in.
Bij command iwconfig staat er wel bij power Management:off
Weet niet of je dit uiteindelijk wou doen, maar dat staat dus al uit en er zit bij mij ook Netwrok Mangager op.

Mvg
Dick van der Meer

Re: wifi connectie onstabiel
« Reactie #7 Gepost op: 2019/12/26, 21:05:32 »
Verder viel mij op dat ik er gisteren nacht helemaal geen last van had, maar vandaag het probleem weer terug is, zit nu zelf te denken dat mijn signaal verstoord wordt omdat er veel apparaten in de buurt zijn die wifi gebruiken en er aardig wat modems in de buurt zijn.
Dit denk ik dus omdat ik er in de nacht geen probleem mee had, maar verklaart voor mij nog steeds niet waarom ik geen last heb wanneer ik windows 10 gebruik

Mvg
Dick van der meer

Offline PKing

  • Lid
Re: wifi connectie onstabiel
« Reactie #8 Gepost op: 2019/12/27, 07:20:24 »
Ik ken Kali verder niet, maar ik weet dat Ubuntu soms wat problemen heeft met diverse Broadcom kaarten, op internet is daar voor Ubuntu zat voor te vinden.
Meestal is het installeren van bepaalde drivers voldoende om het e.e.a. weer werkend te krijgen, hoe dat verder in Kali zou moeten is voor mij ook een vraag.
Kijk dus eerst even wat voor kaart er gebruikt wordt, en zoek dan eens op internet of je voor jouw OS wat kan vinden.
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04