Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Sweex usb external sound card adapter werkt niet  (gelezen 1350 keer)

Offline djdg

  • Lid
Sweex usb external sound card adapter werkt niet
« Gepost op: 2013/11/08, 22:20:48 »
De jack ingang van de hoofdtelefooningang was lam dus heb ik een usb adapter van Sweex aanbevolen gekregen. Alleen was de verkoper (en ik ook natuurlijk) vergeten te vragen naar compatibiliteit met Ubuntu. Valt hier nog iets aan te doen of moet ik mijn aankoop als verloren beschouwen?

http://www.sweex.com/nl/assortiment/sound-vision/sound-cards/SC010/specificaties/

Re: Sweex usb external sound card adapter werkt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2013/11/12, 08:20:16 »
Je hebt altijd het recht om je product binnen x aantal dagen retour te sturen.

In de specificaties staat vaak niet vermeld of het voor Ubuntu/Linux geschikt is.
« Laatst bewerkt op: 2013/11/12, 08:22:14 door Erik Krom »

Offline djdg

  • Lid
Re: Sweex usb external sound card adapter werkt niet
« Reactie #2 Gepost op: 2014/07/18, 21:36:03 »
De oplossing voor mij was om weer terug te gaan naar Windows 8. Helaas.

Ik heb gezocht maar nog niks nieuws gevonden over een eventuele driver voor deze usb Linux sound card adapter. Weet iemand of die er is?

Ik kan helaas niet zonder mijn muziekinstallatie, maar wil wel erg graag terug naar ubuntu.

Hier staat:

Citaat
brauchbar für Ubuntu, WIN7, - jedoch nicht für RaspBMC
Von Erwin on 18. November 2013
Verifizierter Kauf
unter linux und win7 läuft er "out of the box" d.h. ohne einen zusätzlichen treiber. unter raspbmc läuft er jedoch nicht so einfach wie erhofft.
« Laatst bewerkt op: 2014/07/18, 21:40:25 door djdg »

Offline djdg

  • Lid
Re: Sweex usb external sound card adapter werkt niet
« Reactie #3 Gepost op: 2014/07/18, 22:03:10 »
Mijn topic was al redelijk gedateerd. Optie om terug te brengen was ten tijde van onderstaande berichten al uitgesloten.

Die Penguin usb is overigens wel de moeite waard van het kopen.

Offline djdg

  • Lid
Re: Sweex usb external sound card adapter werkt niet
« Reactie #4 Gepost op: 2014/07/19, 14:32:41 »
Ja, maar je reactie was wel de moeite waard. Zonder jou had ik die optie van de Penguin usb niet gehad. Die ga ik nu mooi bestellen en dan hoop ik dat die het in de laatste versie van Ubuntu doet, zodat ik weer terug kan keren op het oude vertrouwde nest :)

Offline djdg

  • Lid
Re: Sweex usb external sound card adapter werkt niet
« Reactie #5 Gepost op: 2014/08/15, 12:23:32 »
Nou, hij is binnen. En ik ben dus weer overgestapt op Ubuntu. Ik ben ook een enorme sukkel: ik had even geduld moeten hebben en wachten op de nieuwe versie, want in Trusty Tahr doet de Sweex usb adapter het dus wél. De penguin usb adapter doet het niet, ook na aanpassen systeeminstellingen. Konden jullie ook niet weten.

Is er een manier om de Penguin adapter, tegen verlaagde prijs, aan de community te slijten?