Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: bestand onder toepassingen plaatsen  (gelezen 2047 keer)

bestand onder toepassingen plaatsen
« Gepost op: 2006/09/19, 22:51:24 »
Goed, met de synaptic heb ik een bestand downgeload en het staat niet direct onder toepassingen.
Vervolgens ben ik naar alacarte gegaan, bestand, nieuw menu-item, daar bij Naam "ace-of-pinguins" ingevuld en bij opdracht ook.
Dan vervolgens komt ace of pinguins helemaal onderin de lijst van toepassingen en krijg ik de volgende mededeling.
---------------------------
Kon menu-item niet starten

Details: Uitvoeren van dochterproces "ace-of-penguins" mislukt (Onbekend bestand of map)
---------------------------

Ergens doe ik dus iets fout.
Verder vind ik het ook wel handig wanneer de spelletjes ook daadwerkelijk onder de spelletjes komen te staan.
Hoe zou ik dat nou voor elkaar kunnen krijgen?
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

budster

  • Gast
bestand onder toepassingen plaatsen
« Reactie #1 Gepost op: 2006/09/19, 22:53:39 »
probeer eens uit de terminal te starten, dus gewoon naam van programma typen. en dan de uitvoer posten

bestand onder toepassingen plaatsen
« Reactie #2 Gepost op: 2006/09/19, 23:00:57 »
akke@akke-desktop:~$ ace-of-penguins
bash: ace-of-penguins: command not found
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Saamelainen

  • Gast
bestand onder toepassingen plaatsen
« Reactie #3 Gepost op: 2006/09/19, 23:12:16 »
Hoi laacque,

Ik zie een foutje in je eerste post. Het moet penguins zijn ipv pinguins. Als het niet in het menu voorkomt kun je het in Alacarte toevoegen onder het item Spelletjes.

Als het niet lukt ga ik het zelf eens installeren. Ik heb het spelletje eerder gehad en herinner me eigenlijk niet dat er iets niet goed ging.

bestand onder toepassingen plaatsen
« Reactie #4 Gepost op: 2006/09/19, 23:14:43 »
maar hoe voeg je t toe onder spelletjes? misschien dat ik blind aan het worden ben op mijn oude dag?
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

budster

  • Gast
bestand onder toepassingen plaatsen
« Reactie #5 Gepost op: 2006/09/19, 23:18:55 »
Je moet zowel bij toevoegen als menu item, zowel als vanuit de terminal starten het juiste commando invoeren ik denk dat je beide keren fout hebt gedaan. Ik denk dat Sammy in haar post een goed punt maakt.

bestand onder toepassingen plaatsen
« Reactie #6 Gepost op: 2006/09/19, 23:24:15 »
okay okay.... foutje, ik had het wel goed ingevoerd in alacarte, ik moet het dus naast alacarte ook in de terminal starten? ik had dat hierboven toch al gedaan?
welke eerst/laatst?
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Saamelainen

  • Gast
bestand onder toepassingen plaatsen
« Reactie #7 Gepost op: 2006/09/19, 23:34:58 »
Kijk eens met Bestandsbeheer in de map /usr/games. Daar staan alle verschillende onderdelen van het pakket ace-of-penguins. Het zijn een stuk of 11 losse spelletjes. Met een dubbelklik starten ze op. Dat is natuurlijk niet de bedoeling zo, maar nu weet ik dat ze in elk geval werken. In de terminal lukte het mij ook niet. Er moet een overzicht zijn van het pakket, waarmee je op kunt starten, denk ik. Maar waar?

Ik ben op zoek gegaan naar een Readme, maar nog niet gevonden.

budster, het is deze keer niet helemaal zo simpel. In de terminal starten met de juiste naam werkt niet. ;)

bestand onder toepassingen plaatsen
« Reactie #8 Gepost op: 2006/09/19, 23:38:17 »
weet je, het gaat mij niet echt om dit spelletje hoor, maar ik heb nogal wat dingetjes die je via synaptic download om vervolgens in het niets te verdwijnen..... behoorlijk onhandig.
Eigenlijk heb ik nog nergens een goede handleiding voor verdwenen bestanden gevonden. Ik bedoel dan dus ook echt verdwenen.. nou ja, een beetje dan....
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

budster

  • Gast
bestand onder toepassingen plaatsen
« Reactie #9 Gepost op: 2006/09/19, 23:49:05 »
ah, ik kwam er ook net achter dat het meerdere spelletjes waren, door te installeren en ace[tab] te doen in de terminal... wel irritant dat er op deze wijze wordt afgeweken van gebruikelijke naamvoering.

bestand onder toepassingen plaatsen
« Reactie #10 Gepost op: 2006/09/19, 23:51:13 »
dus...... nou ja, zullen we die dan maar laten hangen?  ik heb nog heel wat verdwenen spul staan maar dat bewaar ik maar weer voor later.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

budster

  • Gast
bestand onder toepassingen plaatsen
« Reactie #11 Gepost op: 2006/09/20, 00:00:53 »
ace_canfield    
ace_mastermind  
ace_pegged      
ace_taipei
ace_freecell    
ace_merlin      
ace_solitaire    
ace_thornq
ace_golf        
ace_minesweeper  
ace_taipedit

met deze commando's (of menu entries) kan de de games starten ...

Saamelainen

  • Gast
bestand onder toepassingen plaatsen
« Reactie #12 Gepost op: 2006/09/20, 00:06:31 »
Bedankt budster dat je het ook probeerde. :)
Wat wel werkt en wat budster zegt is elk afzonderlijk spelletje met Alacarte in het menu zetten, maar dat lijkt me onzin.

Wat ik zelf een verslavend spelletje vind is Shisen Sho (shisen.app). Ben daar ooit tijden zoet mee. Misschien is gtans (Tangram) ook wat. Het meest verslaafd ben ik aan Emilia pinball.  :)

Laacque, welke programma's heb je nog meer niet terug kunnen vinden?

Saamelainen

  • Gast
bestand onder toepassingen plaatsen
« Reactie #13 Gepost op: 2006/09/20, 00:36:42 »
Citaat van: laacque
maar hoe voeg je t toe onder spelletjes? misschien dat ik blind aan het worden ben op mijn oude dag?
Klik in Alacarte aan de linkerkant op Spelletjes. Ga naar Bestand en Nieuw menu-item. Vul hier de naam in, bv Ace Mastermind en bij Opdracht ace_mastermind (of blader naar /usr/games/ace_mastermind. Voeg een icoon toe en klik op ok.

bestand onder toepassingen plaatsen
« Reactie #14 Gepost op: 2006/09/21, 09:58:07 »
aha... zo, het werkt dus wel maar je moet ff weten hoe..
nu zit ik alleen nog met dat bijzonder onhandige en nietwerkende spelletje ace of penguins. Ik heb het dus wel met de synaptic verwijderd maar door die fijne handelingen die ik hierboven heb beschreven, staat ie nog steeds onderaan het menu toepassingen.

Wat ik ook klik, weg krijg ik hem niet.
Er is zeker niet iets van instellingen voor het menu toepassingen? Alles gaat toch via Alacarte en de Synaptic?
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Saamelainen

  • Gast
bestand onder toepassingen plaatsen
« Reactie #15 Gepost op: 2006/09/21, 10:24:51 »
Ja, alles gaat via Synaptic en Alacarte. Waarom er soms niet automatisch bij installatie een  nette link in het menu wordt geplaatst komt door nalatigheid van de ontwikkelaar.

Over die link nog verwijderen. Probeer eens in Alacarte op het bewuste linkje van ace of penguins te rechterklikken. Als het goed is moet je nu de optie Wissen krijgen. Dit werkt alleen omdat je deze link zelf hebt toegevoegd. In andere gevallen hoef je het vinkje alleen maar weg te halen, waarmee je de verwijzing naar het programma weghaalt.

bestand onder toepassingen plaatsen
« Reactie #16 Gepost op: 2006/09/21, 14:54:46 »
Juist ja....Ubuntu werkt dan wel intuitief maar soms helpt een beetje logisch nadenken ook wel.... pffff, soms ben ik wat eierig. Bedankt. Nu ga ik weer aan de slag met het volgende. Al doende leer ik elke dag weer wat bij.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Saamelainen

  • Gast
bestand onder toepassingen plaatsen
« Reactie #17 Gepost op: 2006/09/21, 14:58:37 »
Ik heb nog een rechterklikmanie overgehouden uit het Windowstijdperk. ;)

bestand onder toepassingen plaatsen
« Reactie #18 Gepost op: 2006/09/21, 15:00:27 »
Onder Ubuntu worden alle fouten je vergeven, dit alles geheel in de geest van Mark.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?