Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (opgelost) NOS.nl  (gelezen 6428 keer)

Offline hvb

  • Lid
(opgelost) NOS.nl
« Gepost op: 2012/07/18, 21:34:47 »
Ik kan op internet al een aantal weken niet meer bij NOS.nl komen, in geen enkele browser, en niet onder windows en ubuntu.
Voordat ik de schuld aan mijn provider (upc) ga geven, even de vraag: hebben meer mensen hier last van?
« Laatst bewerkt op: 2012/09/28, 21:13:30 door hvb »

Re: NOS.nl
« Reactie #1 Gepost op: 2012/07/18, 21:41:23 »
De pagina laadt niet? Wat is de foutmelding?

Router al gereset? Misschien een firewall?

Offline atomos

  • Lid
Re: NOS.nl
« Reactie #2 Gepost op: 2012/07/18, 21:57:13 »
UPC gebruiker, 8072, geen probleem
☺Asuswrt-Merlin on Netgear R7000 ⚛
☺☞Ubuntu 20,00 ,x64.☜⚛
☺ Raspberry pi B+,2B, 3B, 4 , arduino mega,nano,uno,ethernetshield, etc ☺
CP/N,dos,msdos,win2,win3.11,win95,win98,NT3.5,NT4,win2000,winXP,win-vista,win10,netwerken,virtualmachines  (2006)Linux

Offline hvb

  • Lid
Re: NOS.nl
« Reactie #3 Gepost op: 2012/07/18, 21:57:36 »
Dit:  Oeps! Google Chrome kan nos.nl niet vinden

Ik kan wel een gecacht exemplaar bekijken, die is van vandaag, maar loopt enkele uren achter.
Als ik hierin klik krijg ik weer de bekende melding.

Re: NOS.nl
« Reactie #4 Gepost op: 2012/07/18, 22:01:28 »
Gebeurt dit ook in een andere browser? Wat doet
nslookup nos.nl
ping nos.nl

Offline hvb

  • Lid
Re: NOS.nl
« Reactie #5 Gepost op: 2012/07/18, 22:13:24 »
Gebeurt in alle browsers, ook internet explorer.

Ik heb jouw code ingegeven in chromium en krijg dan een grote aantal sites te zien, welke bedoel je?

Offline RikRik

  • Lid
Re: NOS.nl
« Reactie #6 Gepost op: 2012/07/18, 22:16:00 »
Geen problemen hier met http://nos.nl/  Probeer het anders eens met een live-dvd van Ubuntu.

Offline joop905

  • Lid
Re: NOS.nl
« Reactie #7 Gepost op: 2012/07/18, 22:22:49 »
Werkt hier goed met Iceweasel/3.5.16 (Debian)
Upc of Telfort

Offline hvb

  • Lid
Re: NOS.nl
« Reactie #8 Gepost op: 2012/07/18, 22:24:30 »
Gebeurt dit ook in een andere browser? Wat doet
nslookup nos.nl
ping nos.nl
Misverstand, had er één code van gemaakt

nslookup nos.nl:   kom ik bij mixfix.nl ??

ping nos.nl:  blackberry down, maar kan niet verder komen

Re: NOS.nl
« Reactie #9 Gepost op: 2012/07/18, 22:26:53 »
Eeh, dat moet je in een terminal invoeren.

Offline hvb

  • Lid
Re: NOS.nl
« Reactie #10 Gepost op: 2012/07/18, 22:29:54 »
Geen problemen hier met http://nos.nl/  Probeer het anders eens met een live-dvd van Ubuntu.

Zal ik morgen eens proberen.

Het gekke blijft dat ik dit van de ene op de andere dag heb gekregen, daarvoor nooit last gehad.
Binnenkort wordt glasvezel aangesloten (lijbrandt), misschien dat er dan ook iets veranderd (behalve snelheid en goede constante verbinding).

Offline hvb

  • Lid
Re: NOS.nl
« Reactie #11 Gepost op: 2012/07/18, 22:32:02 »
hvb@hvb-desktop:~$ nslookup nos.nl

;; connection timed out; no servers could be reached

hvb@hvb-desktop:~$ ping nos.nl
ping: unknown host nos.nl
hvb@hvb-desktop:~$

Re: NOS.nl
« Reactie #12 Gepost op: 2012/07/18, 23:05:05 »
Dan is er inderdaad iets vreemds aan de hand bij jou want dit zou je moeten krijgen:

vistausss@vistausss-p6580nl:~$ nslookup nos.nl
Server: 127.0.0.1
Address: 127.0.0.1#53

Non-authoritative answer:
Name: nos.nl
Address: 145.58.28.91
Name: nos.nl
Address: 145.58.28.92
Name: nos.nl
Address: 145.58.28.93
Name: nos.nl
Address: 145.58.28.94
Name: nos.nl
Address: 145.58.28.95
Name: nos.nl
Address: 145.58.28.96
Name: nos.nl
Address: 145.58.28.100
Name: nos.nl
Address: 145.58.28.111
Name: nos.nl
Address: 145.58.28.183
Name: nos.nl
Address: 145.58.28.184
Name: nos.nl
Address: 145.58.28.87
Name: nos.nl
Address: 145.58.28.88
Name: nos.nl
Address: 145.58.28.89
Name: nos.nl
Address: 145.58.28.90

vistausss@vistausss-p6580nl:~$

en dit:

vistausss@vistausss-p6580nl:~$ ping nos.nl
PING nos.nl (145.58.28.92) 56(84) bytes of data.
^C
--- nos.nl ping statistics ---
8 packets transmitted, 0 received, 100% packet loss, time 6999ms

vistausss@vistausss-p6580nl:~$

Re: NOS.nl
« Reactie #13 Gepost op: 2012/07/18, 23:07:04 »
Dus, zit er een firewall tussen jou en het internet, of heeft je router een soort van contentfilter?

Offline hvb

  • Lid
Re: NOS.nl
« Reactie #14 Gepost op: 2012/07/18, 23:13:56 »
ik heb het modem gereset en de firewall uitgezet, maar geen resultaat.
Het modem heb ik nooit iets aan gedaan, maar morgen zal ik het weghalen en een rechtstreekse verbinding maken, dan weet ik in ieder geval of aan het modem ligt.

Jullie horen morgen meer, tot zover bedankt voor de reacties.

hans

Offline jan11000

  • Lid
Re: NOS.nl
« Reactie #15 Gepost op: 2012/07/19, 05:14:36 »
Je router/modem voor 5 minuten zonder stroom laten staan,
dan weer aanzetten, resetten is toch iets anders, door uitzetten begint de router helemaal schoon/opnieuw.

Offline hvb

  • Lid
Re: NOS.nl
« Reactie #16 Gepost op: 2012/07/19, 20:34:06 »
Je router/modem voor 5 minuten zonder stroom laten staan,
dan weer aanzetten, resetten is toch iets anders, door uitzetten begint de router helemaal schoon/opnieuw.

Ik heb het modem en de router 15 tot 20 minuten van de stroom afgehad. Nadat ik beide weer aangesloten had was het resultaat: geen nos.
Daarop heb ik de router afgekoppeld en een computer rechtstreeks op het modem aangesloten en daar verscheen NOS.nl.  De boosdoener lijkt me nu bekend.

Mijn router is een us robotics, type USR8004 of zoiets. Kan ik daarin iets  aanpassen, één of andere blokkering weghalen?

hans

Offline hvb

  • Lid
Re: NOS.nl
« Reactie #17 Gepost op: 2012/07/19, 20:59:49 »
Als ik een gecacht exemplaar open krijg ik op een paar plekken te zien:

"De server op nos.nl kan niet worden gevonden, omdat de DNS-lookup is mislukt. DNS is de netwerkservice die de naam van een website vertaalt in het internetadres. Deze fout wordt meestal veroorzaakt door een verbroken internetverbinding of een verkeerd geconfigureerd netwerk. Deze kan ook worden veroorzaakt door een niet reagerende DNS-server of een firewall die de toegang van Chromium tot het netwerk blokkeert."

Het gekke is dat ik in zo'n gecacht exemplaar een link kan aanklikken, waarna ik de bekende foutmelding krijg, maar dankan ik weer een gecacht exemplaar van die link bekijken. Met een tussenstap kan ik zo ongeveer de hele nos site afwerken.

Handig is het niet en liever niet, maar in noodgevallen moet het maar (lees ook de volkskrant).
De firewall in ubuntu  had ik gisteren al uitgeschakeld, zonder positief gevolg.

Offline joop905

  • Lid
Re: NOS.nl
« Reactie #18 Gepost op: 2012/07/19, 21:31:24 »
Probeer dit eens: RESET-knop zeven seconden ingedrukt te houden. Zo worden de fabrieksinstellingen van de Broadband Router hersteld.

Bron: http://www.usr.com/support/8004/8004-du-ug/three.html

Offline hvb

  • Lid
Re: NOS.nl
« Reactie #19 Gepost op: 2012/07/19, 22:14:06 »
Probeer dit eens: RESET-knop zeven seconden ingedrukt te houden. Zo worden de fabrieksinstellingen van de Broadband Router hersteld.

Bron: http://www.usr.com/support/8004/8004-du-ug/three.html

Heb ik gedaan, maar geeft geen resultaat.
Ik had al eerder de stroom er kortstondig of iets langer af gehad, maar er verandert niks.

Re: NOS.nl
« Reactie #20 Gepost op: 2012/07/20, 10:57:40 »
Als je alle tips hebt geprobeerd, dus je hebt je router en modem gereset, en het probleem is er ook wanneer je boot vanaf een live cd, terwijl andere websites wel gewoon te vinden zijn, dan zou ik eens met je provider bellen. Het lijkt me dan sterk dat het probleem bij jou ligt. Heb je je router/modem niet kunnen resetten, dan weet je provider waarschijnlijk wel hoe dit moet.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: NOS.nl
« Reactie #21 Gepost op: 2012/07/20, 11:48:53 »
Da's een ouwetje.... staat er al de "nieuwste" firmware op?
http://www.usr.com/support/product-template.asp?prod=8004

Zo niet, doe dat eens alsnog. En probeer het dan opnieuw.

Als het ding aan het overlijden is (respectabele leeftijd!), overweeg dan eens deze vervanging:
http://www.mycom.nl/Product/Linksys-Draadloos-Netwerk/Linksys-E2000EW-WirelessN-Router-Adv/306350?channel_code=40&utm_source=tweakers&utm_medium=cpc&utm_campaign=tweakersclick&product_code=48836848

Ideaal voor Tomato RAF of Tomato USB:
https://sites.google.com/site/computertip/tomato

Bijzonder stabiel en betrouwbaar, en een wereld aan extra mogelijkheden. :)
« Laatst bewerkt op: 2012/07/20, 11:54:43 door Pjotr »

Re: NOS.nl
« Reactie #22 Gepost op: 2012/07/20, 12:24:48 »
Is het bij meneer misschien niet gewoon slimmer om de kabelaar in te schakelen?
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline DeBaas

  • Lid
Re: NOS.nl
« Reactie #23 Gepost op: 2012/07/20, 14:38:33 »
lijbrand is lijden.

Vaak wordt maar 1 DHCP IP adres gegeven, gekoppeld aan het op dat moment in gebruik zijnde hardware adres. Zo te zien is dat dus je PC.
In de setup van het modem dus het MAC adres van je PC klonen is een oplossing.

Onlangs hetzelfde bij een lijbrand client meegemaakt.
Daar was lijbrand aan het testen.

Je kunt ook lijbrand contacteren en om een reset van je aansluiting vragen.
Nadat ze dat hebben gedaan dien je als eerste de router weer aan te sluiten, daarna pas de PC.

Theoretisch kun je ook je verbinding(router) uitschakelen/van de netspanning halen, na 24 uur zou dan een nieuw DHCP adres worden gegeven aan het dan eerst aangesloten apparaat en dat moet dan je router zijn.
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Offline hvb

  • Lid
Re: NOS.nl
« Reactie #24 Gepost op: 2012/07/21, 21:34:47 »
Ik was er even een dag tussenuit, maar wil toch graag enkele reacties geven.

@Thomas de Graaff en Cheap Applications

Ik ben bang dat upc de schuld aan mijn modem ( eigendom) geeft en de bal terugkaatst. Bovendien zijn ze niet altijd makkelijk bereikbaar en niet goedkoop.  Als ik dan ook nog kijk naar mijn configuratie van upc (wandcontactdoos, splitter, splitter, modem en router, nog lekker ouderwets) die ze niet willen veranderen dan tegen betaling, dan weet  je het wel. 
Binnenkort vertrek ik bij upc en dat is voor mij de belangrijkste reden om niet te bellen, en eerst maar afwachten wat lijbrandt gaat doen.  Misschien verander ik mijn abonnement nog en neem een gigabitmodem van lijbrandt zelf.
Ik ben ook benieuwd of ik de borg voor het upc-modem terugkrijg.

@ Pjotr

Ja het is een oud dingetje (8 jaar?), ik heb de nieuwste firmware erop gezet (van 2007) maar dat heeft niet mogen baten.
Je link naar het linksys modem zal ik zeker in gedachten houden, en zonodig ook het modem bestellen.  Ik overweeg nog om een powerlink verbinding te maken met multistreamondersteuning zodat ik meerdere computers kan aansluiten.

@ De Baas

Wat Lijbrandt betreft is het afwachten. Toen ik me aanmeldde voor glasvezel (ergens op de noordveluwe, zat zelf in de initiatiefgroep) had Lijbrandt een scherp aanbod, maar ook wist ik dat er klachten over Lijbrandt waren. Dit is en blijft een eeuwig probleem, een goed(kop)e provider krijgt veel aanmeldingen en kan dan de stroom niet meer aan met alle bekende problemen. Ik had ondertussen al enkele keren contact gehad met Lijbrandt en dat heeft een redelijke/goede indruk achtergelaten (gratis voor abonnees).
De eerste huisaansluitingen zijn nu gemaakt, ook van Lijbrandt, en de eerste klacht (eergisteren een landelijke telefoonstoring) was er al, maar de verbinding is goed (en snel: 25/25 is in de praktijk zo'n 33/28), ook bij tv en telefoon. Bovendien is de installatie door een monteur gratis, en die zoekt problemen met een ip-adres maar uit.

Het blijft altijd afwachten, bij upc heb ik in het begin ook de nodige problemen gehad, waaronder 2 keer een kapot modem door blikseminslagen in de buurt (en dan zijn ze niet bereikbaar).
De ellendige, zielige 1,5 mb upload begon me goed de strot uit te hangen als ik video's wilde uploaden naar youtube of andere externe opslag. Dat vooral, maar ook het ontbreken van enige vorm van concurrentie op de kabel (zomaar 4 euro er bij doen dit voorjaar)  waren voor mij genoeg redenen om me aan te melden voor glasvezel.
Bevalt het niet dan kan ik over een jaar uit 5 of meer andere providers kiezen (kpn(dochters meestal, maar ook solcon,  kliksafe of vodaphone).

Iedereen bedankt voor de reacties, en mocht iemand graag mijn ervaringen met glas en lijbrandt  willen horen dan mogen ze mij over een tijdje mailen

hans